فرصت یادگیری رایگان حسابداری کاربردی ، ویژه بازار کار (آنلاین)
1 min read

فرصت یادگیری رایگان حسابداری کاربردی ، ویژه بازار کار (آنلاین)

آموزش آنلاین حسابداری کاربردی ویژه بازار کار

یکی ازراه ها برای کسب آموزش کاربردی حسابداری ، گذراندن دوره های حسابداری در آموزشگاه های خصوصی یا درخواست راهنمایی در محل کار است. حتی ممکن است از شرکت خود بخواهید که هزینه پیشرفت شما را پرداخت کنند (گرچه این روشی عالی برای حفظ کارکنان است) ، اما ممکن است هزینه بالایی داشته باشد یا ممکن است وقت و زمان کافی برای گذراندن دوره آکادمیک را نداشته باشید.

با آموزش حسابداری می توانید در این حرفه مشغول به کار شوید و ارزش روزافزونی برای خود را به دست آورید. اگر می خواهید مهارت های خود را در این حرفه وشغل افزایش دهید ، کافی است سری به سایت آنی یار بزنید.

در این ایام بسیاری از مردم دنبال مسیری راحت و سریع برای طی کردن پله های ترقی هستند. یک راه سریع برای یادگیری، آموزش آنلاین است که البته در بسیاری از وبینارها و کلاسهای آنلاین باید ثبت نام کرده و هزینه های سنگینی پرداخت کنید. پیدا کردن راهی کم هزینه و یا حتی بی هزینه (رایگان) بسیار دور از ذهن به نظر می رسد اما در اینجا شما را با وبسایتی آشنا می کنم که نه تنها آموزش حسابداری رایگان ارائه می دهد بلکه با بهره گیری از اساتید و کارشناسان خبره حسابداری مطالبی کاربردی و به درد بخور را به اشتراک می گذارد. برای دیدن آموزش کاملا رایگان حسابداری ویژه بازار کار سایت آنی یار را از دست ندهید.

داستان حسابدار شدن من…

آن زمانها نه سایت بود و نه اینتر نت، اگر به کسی می گفتی آموزش آنلاین یا وبینار و از شبکه های های اجتماعی می پرسیدی فکر میکرد از فضا آمده ای! این قضیه مربوط به دوره ناصرالدین شاه نیست، همین دهه 70 و 80 خودمان را را می گویم. آن موقع ها کمتر کسی کامپیوتر داشت و اگر یکی گوشی موبایل نوکیا 6600 (گوشتکوب!) داشت حکم آیفون 12 را داشت. در آن سالها من از دانشگاه دولتی (بووووووق) در رشته حسابداری (رشته مورد علاقه خودم) فارغ التحصیل شدم و با غرور و هزار امید زدم به دل بازار کار ولی خیلی سریع متوجه شدم به صد قدمی بازار کار هم نرسیدم. خلاصه شروع کردم در آموزشگاه های خصوصی درس دادن و کار حسابداری فروشگاه ها و کارخانه های کوچک را انجام دادم. من که تازه متوجه شده بودم حسابداری ای که یاد گرفته ام با حسابداری کف بازار از زمین تا مریخ! فرق دارد با کلافگی و سردر گمی سختی مواجه شدم. چندین ماه کارم شده بود خرید کتابهای مختلف دهان پرکن و خالی از محتوا تا اینکه یکی از اساتیدم را دیدم. با ایشان مشورت کردم و چند راه حل پیش پایم گذاشت که توانستم ظرف چند سال یکی از حسابداران نام آشنا در بازار کار شوم. الآن هم برای اینکه دیگر کسی مثل من دور باطل نزند سعیم را بر این داشتم تا آموخته ها و تجربیات خودم و دوستانم را در سایت آنی یار برای شما به اشتراک بگذارم. حالا بیایید با هم چرخی در بخش آموزش حسابداری آنی یار بزنیم.

تعریف حسابداری به زبان ساده

تعاریف متعددی برای حسابداری وجود دارد؛ در میان این تعاریف، آنچه که ملموس است ضرورت وجود حرفه حسابداری در هر کسب‌وکاری است. چراکه از زمان قدیم تا به امروز در تمامی داد و ستدهای اقتصادی و اجتماعی، حسابداری نقش پررنگی داشته است. در حقیقت حسابداری یکی از عوامل موثر در بقای هر کسب‌وکاری است و طبق تعریف ویکی پدیا، به نوعی زبان تجارت نیز خوانده می‌شود. یک حسابدار با ارائه گزارشات مالی و تحلیل و بررسی شرایط اقتصادی در هر کسب‌وکاری، اطلاعات لازم را در اختیار تمامی مدیران و ذینفعان اقتصادی قرار می‌دهد. در واقع این حسابدار است که با یک زبان مشترک که همان حسابداری است، رابط تمامی بخش‌ها، مشاغل، فعالیت‌ها و افراد است.

ما در آنی یار سعی کرده ایم از الفبای حسابداری آغاز می کنیم و قدم به قدم با شما پیش برویم و همه آموزشهای خودمان را به صورت مخلوط (فالوده بستنی) تجربیات چند ساله و مطالب کتاب Accounting که یکی از بهترین کتابها در این زمینه می باشد (نویسندگان این کتاب Charles T. Horngren ، Walter T. Harrison Jr. و M. Suzanne Oliver) و در واقع ترجمه ای از این کتاب است تدوین می کنیم.

حسابداری در محیط بازارکار

آیا تا بحال بدین فکر کرده اید که کسب و کار خودتان را راه بیندازید؟ اگر اینطور است، از کجا باید شروع کنیم؟ چقدر پول نیاز خواهید داشت؟ چگونه موفقیت یا شکست را اندازه گیری می کنید؟ یا شاید شما بدنبال این هستید که تبدیل به یک مدیر در سازمانی شوید. شما چگونه اطلاعاتی را که برای تصمیم گیری های استراتژیک خود به آن نیاز دارید جمع آوری می کنید؟ آیا شما رویای بازنشستگی زود هنگام را دارید؟ اگر اینطور است، چگونه شرکتهایی را که می خواهید در آنها سرمایه گذاری کنید انتخاب می کنید؟ شما چگونه می توانید در طول زندگیتان تصمیمات سرمایه گذاری هوشمند بگیرید؟ شما برای اینکه تصمیمات خوبی بگیرید نیازی ندارید تا یک حسابدار باشبد، اما دانستن حسابداری به شما کمک می کند تا پاسخ پرسشهای بالا و بسیاری پرسشهای دیگر را بدانید. خواهیم دید که شناخت صورتهای مالی یکی از اولین گامها به سوی موفقیت کسب و کار می باشد :: مقاله حسابداری و محیط کسب و کار را از دست ندهید.

اصول اخلاقی در حسابداری در بازارکار

سرمایه گزاران و وام دهندگان اطلاعات مرتبط و قابل اطمینانی را در مورد شرکتهایی همچون آمازون یا والمارت نیاز دارند. شرکتها می خواهند تا خود را از لحاظ مالی قوی و سود آور معرفی کنند تا سرمایه گزاران را جذب کنند، از اینرو یک تضاد در علاقمندیهای بین شرکتها و سرمایه گزاران وجود دارد.

برای اینکه اطلاعات قابل اطمینانی فراهم شوند، کمیسیون بورس و اوراق بهادار، شرکتها را مستلزم می کند تا صورتهای مالی شان را توسط حسابداران مستقل مورد حسابرسی قرار بدهند. حسابرسی تحقیق در مورد صورتهای مالی یک شرکت می باشد. حسابداران مستقل بعد از حسابرسی نظر می دهند که آیا صورتهای مالی یک تصویر عادلانه را از وضعیت شرکت نمایش می دهند یا نه.

اکثریت قریب به اتفاق حسابداران کار خود را بصورت حرفه ای و با رعایت اصول اخلاقی انجام می دهند، اما ما هرگز در مورد آنها چیزی نمی شنویم. متاسفانه تنها آنهایی که تقلب می کنند تبدیل به تیتر اخبار می شوند. در سال های اخیر ما شاهد بسیاری از رسوایی های حسابداری بوده ایم :: برای خواندن مقاله کامل اصول اخلاقی در حسابداری و کسب و کار به آنی یار بروید.

حسابداری برای تراکنشهای کسب و کار

حسابداری مبتنی بر تراکنشهای واقعی است و نه مبتنی بر نظرات یا خواسته ها. یک تراکنش هر رویدادی است که بر بخش مالی کسب و کار تاثیر می گذارد و می توان با اطمینان آن را اندازه گیری کرد. تراکنشها بر آنچه که شرکت دارد، بر دیونش و بر سرمایه اش تاثیر می گذارد. خیلی رویدادها بر یک شرکت تاثیر می گذارند از جمله رونق یا رکود اقتصادی. با اینحال حسابدارها تاثیر آن رویدادها را ثبت نمی کنند. یک حسابدار تنها رویدادهایی را ثبت می کند که با پول بتوان آنها را اندازه گیری کرد، مانند خرید یک ساختمان، فروش یک کالا، و یا پرداخت پول اجاره.

برخی از تراکنشهای شخصی شما چیست؟ شما ممکن است یک ماشین بخرید. خرید شما یک تراکنش است. اگر شما وام خودرویتان را پرداخت کنید ، پرداخت شما نیز یک تراکنش است. شما نیاز دارید تا تراکنشهایتان را ثبت کنید – درست مانند کاری که شرکت اسمارت تاچ انجام می دهد – تا بتوانید امور مالی کسب و کارتان را مدیریت کنید :: در آنی یار در مورد حسابداری برای تراکنشهای کسب و کار بیشتر بخوانید.

مقایسه حسابداری تعهدی و حسابداری نقدی در بازارکار

در بازارکار دو روش وجود دارد:

– در حسابداری تعهدی ، رویدادهای مالی به محض وقوع در دفاتر ثبت می شوند. معنای آن اینست که درآمدها به محض تحقق یافتن و هزینه ها به محض متحمل شدن باید ثبت شوند. اکثر شرکتها از حسابداری تعهدی استفاده می کنند.

– در حسابداری نقدی تنها در زمانیکه مبادله نقدی انجام شود (وجه نقدی دریافت شود یا پرداخت شود) رویدادهای مالی ثبت می گردند. در حسابداری نقدی، حسابهای دریافتنی، حسابهای پرداختنی و استهلاک نادیده گرفته می شوند. شرکتهای کوچک و بسیار اندکی از این شیوه استفاده می کنند :: توضیحات کاملتر را در مقاله مقایسه حسابداری تعهدی و حسابداری نقدی بخوانید.

ارزیابی کسب و کار با با استفاده از صورتهای مالی

ترازنامه اطلاعات با ارزشی در مورد منابع اقتصادی شرکت (داراییها)، همچنین میزان بدهیهای شرکت، را به کاربران اطلاعات صورتهای مالی منتقل می کند. بنابراین ، ترازنامه وضعیت کلی مالی شرکت را در یک تاریخ مشخص ارائه می دهد. این به تصمیم گیرندگان اجازه می دهد تا نظر خود را در مورد وضعیت مالی شرکت تعیین کنند.

صورت جریان های نقدی به کاربران اطلاعات حسابداری توضیح می دهد که چرا درآمد خالص در صورت سود و زیان با میزان نقدینگی تغییر یافته در طول یک دوره برابر نمی باشد.

اگر تا حالا موفق نشده اید بخش آموزش حسابداری آنی یار را ببینید، به عنوان یک حسابدار توصیه می کنم همین الآن به سایت آنی یار برو.

نوشته فرصت یادگیری رایگان حسابداری کاربردی ، ویژه بازار کار (آنلاین) اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code