شیائومی می ۱۱ اولین گوشی چینی با تراشه اسنپدراگون ۸۷۵ است
1 min read

شیائومی می ۱۱ اولین گوشی چینی با تراشه اسنپدراگون ۸۷۵ است

اگر معلوم شود که سامسونگ Galaxy S21 اولین گوشی هوشمند مبتنی بر تراشه Snapdragon 875 است (قبلاً نیز نوشتیم که سامسونگ معرفی این مدل را به تاریخی جلوتر منتقل کرده است)، گفته می شود که شیائومی می ۱۱ اولین گوشی چینی با تراشه اسنپدراگون ۸۷۵ است.

شیائومی می ۱۱

این را یک منبع داخلی چینی اعلام کرد، که نشت وی قبلاً بارها تأیید شده است. جالب اینجاست که شیائومی Mi 11 پس از عرضه برای مدتی با Snapdragon 875 به یک مدل انحصاری تبدیل خواهد شد. با توجه به روابط نزدیک شیائومی با کوالکام، باور کردن این آسان است.

و ما به وضوح در مورد این واقعیت صحبت نمی کنیم که کوالکام اسنپدراگون 875 را برای شیائومی ارایه خواهد کرد، بلکه به سادگی این است که شیائومی قبل از بقیه، تراشه پرچمدار جدید این شرکت آمریکایی را دریافت خواهد کرد.

جای تعجب نیست که Xiaomi Mi 11 برای مدتی در بازار چین انحصار خواهد یافت. اما اینکه این دوره از انحصار چه مدت خواهد بود، یک سوال بزرگ است.

اولین نمایش Snapdragon 875 در ابتدای ماه دسامبر برگزار می شود ، این احتمال وجود دارد که شیائومی Mi 11 همراه با این تراشه معرفی شود. یک ماه بعد به صورت کامل رونمایی شود و فروش در اواخر ژانویه یا اوایل فوریه آغاز خواهد شد.

انتظار می رود اسنپدراگون ۸۷۵ همان لیتوگرافی ۵ نانومتری A14 Bionic را تجربه کند، با این تفاوت که گفته می شود سفارشات چیپست های کوالکام به جای TSMC توسط سامسونگ تامین می شود.

خواه اختلافی در فناوری وجود داشته باشد یا نه، Ice Universe معتقد است که Snapdragon 875 یک فرصت عالی برای پیروزی A14 Bionic در سال جاری دارد. با توجه به اینکه اسنپدراگون 865 توانسته است A13 Bionic را به بهترین شکل و البته در یک آزمایش به چالش بکشد و نشان دهد که کوالکام به آرامی فاصله خود را با اپل از بین می برد، شاید نسل بعدی بتواند حتی عبور کند.

شاید خیلی زود است که بخواهیم در مورد نتایج عملکرد مورد انتظار اظهار نظر کنیم، زیرا در حال حاضر هیچ تراشه دیگری با این فناوری مشاهده نکرده ایم، اگرچه Snapdragon 875 به لطف استفاده از Cortex-X1 Super Core با افزایش عملکرد 30 درصدی عملکرد امیدوار کننده به نظر می رسد. شایعه دیگری نیز وجود داشت که Exynos 1000 که گفته می شود با استفاده از فناوری ۵ نانومتری سامسونگ نیز ساخته شده است، ممکن است با Snapdragon 875 برابری کند یا آن را شکست دهد.

نظر شما چیست؟ منتظر شائومی می ۱۱ هستید؟

نوشته شیائومی می ۱۱ اولین گوشی چینی با تراشه اسنپدراگون ۸۷۵ است اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code