تراشه اگزینوس ۹۹۲۵ سامسونگ با عملکرد گرافیکی قوی ارایه خواهد شد
1 min read

تراشه اگزینوس ۹۹۲۵ سامسونگ با عملکرد گرافیکی قوی ارایه خواهد شد

اگزینوس غرور و درد سامسونگ است. از یک طرف، این شرکت به این واقعیت افتخار می کند که توانسته تولید تراشه های برند خود را سازماندهی کند و حضور آنها در بازار باعث می شود تا نه تنها وابستگی خود را به تولید کنندگان شخص ثالث کاهش دهد، بلکه می تواند با محصولات کوالکام نیز رقابت کند. از طرف دیگر، پرچمداران تراشه های سامسونگ نسبت به راه حل های سری Snapdragon 800 عموما پایین تر هستند (به جز چند استثنا). اما، به نظر می رسد این ممکن است با Exynos 9925 این شرایط به پایان برسد. گفته می شود که تراشه اگزینوس ۹۹۲۵ سامسونگ با عملکرد گرافیکی قوی ارایه خواهد شد.

تراشه اگزینوس ۹۹۲۵

در پی انتقادات و اتهامات روزافزون به عدم توانایی غول کره جنوبی در ایجاد تراشه های کاملا رقابتی، به نظر می رسد که اثبات خلاف این امر با جدیت انجام شده است. اول، این شرکت قصد دارد به راه حل های ARM اعتماد کند و توافق نامه ای را برای توسعه مشترک تراشه ها منعقد کرده است. در مرحله دوم، پشتیبانی AMD را در ایجاد پردازنده گرافیکی موبایل جلب کرد.

طبق منبع معتبر Ice Universe این شرکت در حال کار بر روی تراشه Exynos 9925 است، جایی که پردازنده گرافیکی از فناوری AMD برای دستیابی به عملکرد بالا استفاده خواهد کرد.

به یاد بیاورید که سال گذشته، سامسونگ و AMD توافق نامه ای چند ساله منعقد کردند که بر اساس آن، غول کره جنوبی به معماری گرافیکی RDNA برای استفاده در تراشه های خود دسترسی خواهد داشت. این امکان را برای شما فراهم می کند تا در آینده جایگزین گرافیک Mali با راه حل های قدرتمندتر شوید.

تراشه Exynos 9925 چه زمانی در دسترس خواهد بود؟ هیچ اطلاعاتی در دسترس نیست. اما با توجه به این واقعیت که اوایل صحبت از این بود که گرافیک AMD فقط در سال 2022 در Exynos ظاهر می شود، پس سامسونگ تراشه جدید را زودتر از نیمه دوم سال 2021 معرفی نخواهد کرد.

اکنون این شرکت همچنین در حال ساخت پردازنده 5 نانومتری Exynos 2100 است که باید از سال 2021 پایه و اساس پرچمداران جدید این شرکت باشد. طبق پیش بینی ها، از نظر عملکرد نمی تواند Snapdragon 875 را به چالش بکشد.

اولین نتایج بنچمارک Exynos 1080 در Antutu

بنچمارک Antutu اگزینوس ۱۰۸۰

بنچمارک Antutu اگزینوس ۱۰۸۰

اخیرا مشخص شد که تا پایان امسال سامسونگ تراشه جدید Exynos 1080 را معرفی می کند و اولین گوشی هوشمندی که روی آن قرار دارد Vivo X60 خواهد بود. این یک تراشه با عملکرد بالا خواهد بود که در AnTuTu می تواند نتیجه ای بیش از 650 هزار امتیاز را نشان دهد.

این گفته تأیید شده است این شبکه نتایج آزمایش تلفن هوشمند ناشناخته را با نام رمز Orion در AnTuTu به بیرون درز کرده و براساس پلتفرم 5 نانومتری Exynos 1080 ساخته شده است. نتیجه آن 693،600 امتیاز است. و این چیزی بیش از آنچه تلفن های هوشمند مبتنی بر Snapdragon 865/865 نشان می دهد، است.

بنچمارک Antutu اگزینوس ۱۰۸۰ سامسونگ روی مرز ۷۰۰ هزار امتیاز

می دانیم که تراشه Exynos 1080 قدرت خود را مدیون هسته های Cortex-A78 با عملکرد بالا است. پردازنده گرافیکی Mali-G78 وظیفه پردازش گرافیک را بر عهده دارد. جالب است که این پردازنده برای هدف قرار دادن گوشی های هوشمند پرچمدار سامسونگ طراحی نشده است. تراشه Exynos 2100 برای آنها آماده شده است که احتمالاً یک هسته فوق العاده Cortex-X1 را دریافت خواهد کرد.

در مورد تلفن هوشمند با رمز Orion ؛ این بنچمارک توانست تشخیص دهد که دارای صفحه نمایش 1080 × 2376 با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز است. همچنین دارای 8 گیگابایت حافظه رم LPDDR5 ، حافظه فلش 512 گیگابایتی UFS 3.1 و سیستم عامل اندروید ۱۱ است.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که اگزینوس ۹۹۲۵ بتواند آبروی سامسونگ را بخرد؟

نوشته تراشه اگزینوس ۹۹۲۵ سامسونگ با عملکرد گرافیکی قوی ارایه خواهد شد اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code