چالش Momo را چطور پشت سر بگذاریم؟

پیش از این و در ابتدای موج چالش مومو (Momo Challenge) برای شما نوشتیم که چیست و اطلاعات پایه ای که درباره آن باید می داشتید را به شما دادیم. اما سوال این است که چالش Momo را چطور پشت سر بگذاریم؟ خب ساده ترین پاسخ این است که نادیده بگیریدش اما گاهی اوقات همین پاسخ ساده برای کودکان (که هدف اصلی چالش مومو هستند) قابل درک نیست. پس اجازه بدهید کمی درباره آن صحبت کنیم.

چالش Momo

بعد از چالش KiKi و بازی مرگبار نهنگ آبی، یک بازی دیگر در رسانه های اجتماعی با نام Momo Challenge در چندین کشور پیشرفت کرده است. با توجه به افزایش توجهات در ایران و افزایش تعداد مرگ و میر در کشورهای اطراف از جمله هند، چندین پلیس ایالتی نسبت به این چالش هشدار داده اند. این بازی مجموعه ای از چالش ها را در قالب وظایف برای افرادی که تمایل به خودکشی دارند، ایجاد می کند. با پایان دادن به کار نهایی که از آنها می خواهد جان خود را بگیرند، پایان می یابد. این چالش کودکان را در شبکه اجتماعی واتس اپ هدف قرار داده است.

چالش مومو / Momo challenge چیست؟

بد نیست بدانید که هر چند این چالش برای ما بزرگسال تر ها شاید یک شوخی ساده باشد و در شبکه های اجتماعی این روزها در ایران آن را به سخره گرفته اند اما این بازی تاکنون دو کشته در هند داشته است که سن خیلی کمی هم نداشته اند. مانیش سارکی (18 ساله) از کورسونگ در منطقه دارجیلینگ در تاریخ 20 آگوست خود را حلق آویز کرد در حالی که روز بعد آدیتی گویال (26 ساله) نیز اهل کورسونگ خودکشی کرد. پلیس با توصیف Momo Challenge به عنوان “یک بازی قاتل جدید در شبکه های اجتماعی” به والدین توصیه کرده است که اجازه ندهند فرزندانشان این بازی آنلاین را انجام دهند.

چالش Momo

چالش مومو چیست؟

لینک این بازی برای اولین بار از طریق فیس بوک ارایه شد و سپس شروع به محبوبیت در بین نوجوانان در WhatsApp کرده است. این بازی از تصویری از یک عروسک با ویژگی های ترسناک و چشمان برآمده بزرگ برای جلب توجه کودکان استفاده می کند. هنرمند ژاپنی که این تصویر را ایجاد کرده است. این هنرمند به نام میدوری هایاشی، هرگونه ارتباط با این بازی را رد کرده است.

این بازی از یک بازیکن می خواهد که وظایفی را انجام دهد، که با پایان کار نهایی که از آنها می خواهد جان خود را بگیرند، پایان می یابد. اولین مرگ در آرژانتین گزارش شد جایی که یک دختر نوجوان ۱۲ ساله قبل از خودکشی با تلفن از وظایف خود فیلم می گرفت.

وظایف چالش مومو چیست؟

این بازی مجموعه ای از چالش ها را در قالب فعالیت هایی به وجود می آورد که باید تکمیل شوند تا در نهایت “Momo” را برآورده کنیم. بر اساس گزارش ها، بیشتر این کارها شامل اعمال خشن است که با خودکشی پایان می یابد. اگر کسی از پیروی از دستورالعمل ها امتناع ورزد، مومو آنها را با عواقب وخیمی می ترساند. (توجه داشته باشید که این تهدیدها غیرواقعی بوده و نباید از آن بترسید.)

نکاتی برای محافظت از خود در برابر چالش Momo

  1. ۱- اگر فرد مورد خطاب این چالش هستید، هیچ “دعوت به بازی” را از هر شماره ناشناخته قبول نکنید. اگر از شماره ناشناخته ای دعوت شدید، آن شماره را بلافاصله مسدود کنید و آن را به بزرگتر خود و سپس پلیس گزارش دهید. به یاد داشته باشید که این چالش غیرواقعی مجازی است و شما تا زمانی که کاری نکنید، در معرض خطر نیستید.
  2. ۲- اگر بزرگتر یا والدین فرد مورد خطاب هستید، مراقب فعالیتهای کودک باشید. نگرانی های آنها را دست کم نگیرید و با حوصله درباره نگرانی شان با آن ها صحبت کنید.
  3. ۳- اگر یک نوجوان اهل شوخی های ترسناک هستید، لطفا این شوخی را با دوستان خود انجام ندهید چون همانطور که دیدیم حتما افرادی با سنت ۲۶ سال هم به این دلیل خودکشی کرده اند، پس اصلا نمی تواند شوخی بانمک و بدونم عواقبی باشد.

شما از چالش Momo تجربه ای داشته اید؟

نوشته چالش Momo را چطور پشت سر بگذاریم؟ اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code