پشتیبانی پی پال از ارزهای دیجیتال نظیر بیت کوین نشانگر آینده روشن آن‌ها است

پی پال از این پس برای همه پرداخت‌های آنلاین از ارزهای دیجیتال بیت کوین و بیت کوین کش، اتریوم و لایت کوین پشتیبانی و خرید و فروش آن‌ها را امکان‌پذیر می‌کند.

پی پال در سراسر دنیا دارای 346 میلیون کاربر شامل 26 میلیون تاجر است. بسیاری آن را بزرگترین سیستم پرداخت جهانی با قابلیت انتقال آنلاین پول می‌شناسند. راهکارهای PayPal جایگزین الکترونیکی برای روش‌های سنتی کاغذ مانند چک و حواله محسوب می‌شوند. حال پی پال در اقدامی بسیار مهم، چهار ارز دیجیتال مهم را به سرویس خود افزوده و امکان خرید و فروش بیت کوین ، اتریوم، لایت کوین و بیت کوین کش علاوه بر نگهداری آن‌ها را فراهم کرده است.

در حال حاضر پی پال بزرگترین شرکت در بخش فناوری مالی است که رمز ارزها را به پلتفرمش اضافه و امکان خرید، فروش و حتی نگهداری‌شان را میسر کرده است. به لطف این تغییر بزرگ، اکنون می‌توان PayPal را یک صرافی و والت ارز دیجیتال نیز به حساب آورد.

در ابتدا فقط از چهار ارز پشتیبانی شده و تا انتهای سال 2020، فقط کاربران ایالات متحده آمریکا قادر به کار با ارزهای دیجیتال در پلتفرم پی پال خواهند بود. از سال 2021، کاربران سراسر دنیا قادر به خرید و فروش، نگهداری و پرداخت با رمز ارزها شده و همچنین پشتیبانی از آن‌ها به سرویس زیرمجموعه پی پال یعنی Venmo نیز اضافه خواهد شد.

این نخستین مرتبه‌ای نیست که یک سرویس پرداخت آنلاین از رمز ارزها پشتیبانی می‌کند. به عنوان نمونه باید به یکی از رقبای اصلی پی پال، اسکوئر (Square)، اشاره کرد که از سال 2018 از بیت کوین برای پرداخت‌ها پشتیبانی می‌کند. البته این پلتفرم تنها به همین ارز محدود شده است، اما PayPal در کنار بیت کوین، خرید و فروش اتریوم ، لایت کوین و بیت کوین کش را نیز فراهم می‌کند.

اعتبار بخشیدن به ارزهای دیجیتال توسط پی پال

اعتبار نام پی پال به افزایش مقبولیت و همه‌گیری، گسترش و اعتبار ارزهای دیجیتال کمک می‌کند. بد نیست بدانید در روز یکم آبان ماه 1399، یک روز بعد از انتشار خبر افزوده شدن پشتیبانی از رمز ارزها به PayPal، قیمت بیت کوین در نهایت سد مقاومتی 12 هزار دلار را شکست و طی یک روز، تا 12,950 دلار به ازای هر واحد پیشروی کرد! این اتفاق ما را به یاد پیش‌بینی تحلیلگر بلومبرگ از قیمت 100 هزار دلاری بیت کوین تا سال 2025 انداخت! این ادعا، موازی پیش‌بینی ارزش 1 تریلیون دلاری بیت کوین تا 10 سال آینده است! به عبارتی با افزایش تعداد کوین‌های در گردش و بالاتر رفتن قیمت هر واحد، ارزش بازار این رمز ارز از 240 میلیارد دلار کنونی، تا ده سال دیگر به بالای 1 تریلیون دلار افزایش پیدا می‌کند.

دن شولمن (Dan Schulman) مدیر عامل PayPal، به آینده ارزهای دیجیتال امیدوار بوده و کمک به درک، گسترش و مقبولیت آن‌ها را یک موقعیت و حتی مسئولیت برای شرکت خود تصور می‌کند. این مدیر معتقد است مهاجرت به شکل دیجیتالی ارز اجتناب‌ناپذیر بوده و مزایایی از جمله افزایش کارایی، سرعت و انعطاف‌پذیری درون سیستم‌های پرداخت را به ارمغان می‌آورند. دن شولمن ضمن اعلام فراهم شدن امکان استفاده از ارزهای دیجیتال در پی پال، از آمادگی برای همکاری با بانک‌های مرکزی و رگولاتوری‌ها در سراسر جهان برای پشتیبانی از رمز ارزها خبر داد.

نوشته پشتیبانی پی پال از ارزهای دیجیتال نظیر بیت کوین نشانگر آینده روشن آن‌ها است اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code