1 min read

رئیس هیئت مدیره سامسونگ الکترونیکس در سن ۷۸سالگی فوت کرد

سامسونگ الکترونیکس خبر مرگ رئیس خود، آقای Lee Kun-hee را اعلام كرد. این شرکت می گوید او در 25 اکتبر در حالی که خانواده از جمله پسر و معاونش Lee Jae-yong ، در کنار او بود در سن ۷۸ سالگی درگذشت.

فوت رییس هیئت مدیره سامسونگ

علت مرگ مشخص نشده، اما لی سالها پس از حمله قلبی در سال 2014 ناتوان بود و باعث شد او از زندگی عمومی کناره گیری کند. فرض بر این بود كه لی جائه یونگ ، یا همان جی یی لی، پس از درگذشت پدرش، مسئولیت ها را به عهده داشته و در سالهای اخیر به عنوان رهبر مجموعه مورد توجه بوده است.

“” محرک انگیزشی چشم انداز شرکت “”

لی کان هی شخصیتی بحث برانگیزی بود که سهم بزرگی در سوق دادن سامسونگ از یک سازنده تلویزیون ارزان و لوازم خانگی به یکی از قدرتمندترین برندهای فناوری در جهان داشت. وی با کمک گروه سامسونگ در حدود یک پنجم تولید ناخالص داخلی این کشور را تصاحب کرد و ثروتمندترین مرد کره جنوبی شد. در بیانیه خود سامسونگ می گوید معرفی “مدیریت جدید” لی در سال 1993 “محرک انگیزه چشم انداز شرکت برای ارائه بهترین فن آوری در جهت کمک به پیشرفت جامعه جهانی است.”

لی همچنین درگیر مشکلات حقوقی شد. وی به جرم رشوه دادن رئیس جمهور Roh Tae-woo از طریق صندوق نجات در سال 1995 و فرار مالیاتی و اختلاس در سال 2008 مقصر شناخته شد، اما به طور رسمی برای هر محکومیتی مورد عفو قرار گرفت. وزیر دادگستری کره جنوبی در آن زمان گفت: ب

بخشش دوم در سال 2009 انجام شد و “برای اینکه لی بتواند جای خود را در کمیته بین المللی المپیک بازپس بگیرد و شرایط بهتری را برای بازی های المپیک 2018 در پیونگ چانگ ایجاد کند.”

با فوت لی، حدس و گمان های اجتناب ناپذیر درباره روند جانشینی را دوباره زنده می کند. در حالی که لی جائه یونگ مدت زیادی است كه به عنوان رئیس انتخاب شده است، وی از همان زمان عدم توانایی پدرش برای مسائل حقوقی داشته و تقریباً یك سال را به خاطر نقش خود در رسوایی فساد مالی كه موجب سقوط رئیس جمهور سابق كره جنوبی شد، در زندان به سر برد. قانون کره جنوبی همچنین به این معنی است که هر کسی دارایی لی را تصور کند، با پرداخت چندین میلیارد دلار مالیات بر ارث مواجه خواهد شد، که ممکن است آنها را مجبور به کاهش سهام خود در این شرکت کند.

شما درباره فوت رییس هیئت مدیره سامسونگ چطور فکر می کنید؟ حدس می زنید آینده شرکت سامسونگ به چه سمتی پیش برود؟

نوشته رئیس هیئت مدیره سامسونگ الکترونیکس در سن ۷۸سالگی فوت کرد اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code