پیش از خرید شیرآلات، با انواع شیرآلات بهداشتی و ساختمانی آشنا شوید!

انواع شیرآلات بهداشتی در دسته بندی های متفاوتی قرار می گیرند که هر یک مکانیزم متفاوتی دارند. انواع شیرآلات اهرمی،کلاسیک، توکار و شیرآلات هوشمند در بازار به مصرف کنندگان عرضه می شود. شما زمانی می توانید بهترین شیرآلات را انتخاب کنید که اطلاعات کافی در مورد نحو عملکرد هر نوع شیر داشته باشید. آشنایی با انواع شیرآلات ساختمانی باعث می شود تا مناسب ترین آنها را بر حسب شرایط خود انتخاب کنید. مثلا کار کردن با شیرآلات اهرمی برای کودکان و افراد سالخورده ساده تر است و یا شیرآلات هوشمند در نصرف بهینه آب بسیار مؤثر هستند. در این مقاله با انواع شیرآلات آشنا می شوید.

قیمت انواع شیرآلات

شیرآلات روشویی، توالت، آشپزخانه و حمام در یکی از دسته بندی های انواع شیرآلات کلاسیک، اهرمی، توکار و یا هوشمند قرار می گیرند. قیمت انواع شیرآلات متفاوت است و بسته به مکانیزم هر نوع شیر، جنس، وزن، طراحی و گارانتی و… تعیین می شود. هر چه که شیرآلات وزن بالاتری و طراحی پیچیده تری داشته باشند، قیمت آنها بالاتر خواهد بود. علاوه بر این، عملکرد انواع شیرآلات نیز در قیمت آنها تاثیر گذار است. مثلا مکانیزم شیرآلات کلاسیک با شیرآلات اهرمی متفاوت است و یا شیرآلات چشمی جهت قطع و وصل شدن به تماس دست نیازی ندارد. در ادامه با انواع شیرآلات بهداشتی آشنا می شوید.

انواع شیرآلات بهداشتی اهرمی

ساختار و مکانیزم شیرآلات اهرمی با مدل های کلاسیک متفاوت است. در شیرآلات اهرمی، قطعه ای به نام کارتریج، جایگزین دو عدد مغزی در شیرهای کلاسیک شده است. کارتریج شیرآلات دارای دو سطح سرامیکی صیقلی است که بر روی هم آب بندی شده اند. با حرکت دادن دسته اهرمی شیر توسط کاربران، سرامیک های کارتریج در راستای افقی بر روی یکدیگر می لغزند و مجراهای خروجی آب در سطح سرامیک ها باز و بسته می شوند.

شیرآلات اهرمی بعد از شیرآلات کلاسیک، نسل جدید شیرآلات و از رایج ترین انواع مدل های امروزی است. شیرآلات اهرمی معمولاً یک دسته اهرمی دارد که کنترل دما و فشار آب به واسطه آن انجام می گیرد. کافی است کاربر جهت تنظیم دمای آب، دسته اهرمی را به راست و چپ بچرخاند.

انواع شیرآلات بهداشتی کلاسیک

شیرآلات کلاسیک دارای دو دستگیره پیچی جداگانه است و از قدیمی ترین انواع شیرآلات به حساب می آید. دستگیره سمت راست شیر (زمانی که روبه روی شیر ایستاده اید)، مربوط به آب سرد و دستگیره سمت چپ، مربوط به آب گرم است. در ساختار داخلی هر دستگیره پیچی در شیرآلات کلاسیک، قطعه ای به نام مغزی وجود دارد که نقش اصلی را در برقراری جریان و میزان آب خروجی دارد.

کاویان هم افزا

انواع شیرآلات بهداشتی توکار

شیرآلات توکار از جدیدترین نسل شیرآلات بهداشتی است. این نوع شیرآلات نقش بسیار مهمی در طراحی داخلی و دکوراسیون ایفا می کند. ساز و کار شیرآلات توکار درون دیوار قرار می گیرد و تنها یک پنل و یا دستگیره کنترل جریان آب بر روی دیوار قرار دارد تا کاربر تنظیم آب را به واسطه آن انجام دهد. تمیز کردن شیرآلات توکار به نسبت ساده تر است و این مدل ها از نظر ظاهری بسیار منیمال و چشمگیر هستند. اما در صورت بروز مشکل در شیرآلات توکار، برای دسترسی به تأسیسات آن نیاز به کندن دیوار و تحمل دردسرهای زیادی است. البته نگران نباشید؛ تولید کنندگان تمام این نکات را می دانند و شیرآلات توکار را طوری طراحی و تولید می کنند که به این راحتی ها دچار مشکل نشود.

انواع شیرآلات بهداشتی هوشمند

شیرآلات هوشمند نسل جدیدی از شیرآلات بهداشتی است که به انواع چشمی و لمسی دسته بندی می شود. این نوع شیرآلات برای استفاده در سرویس های بهداشتی عمومی مانند مساجد و بیمارستان ها بسیار کاربردی است. مزایای استفاده از شیرآلات هوشمند، صرفه جویی در مصرف آب به واسطه قطع و وصل سریع جریان آب و رعایت بیشتر بهداشت است.

شیرآلات چشمی

شیرآلات چشمی، نسل جدید شیرآلات بهداشتی است که به واسطه چشم الکترونیکی کار می کند. شیرآلات چشمی، معمولاً با برق و باتری کار می کند. در زمان قطعی برق، مکانیزم استفاده از باتری فعال می شود و می توان بر طبق روال همیشگی از شیر آب استفاده کرد.

اساس عملکرد چشم الکترونیکی، ارسال و دریافت سیگنال نور مادون قرمز است. زمانی که مانعی (مثلاً دست کاربران) در میدان دید سنسور مادون قرمز قرار می گیرد، جریان آب برقرار می شود و معمولاً پس از گذشت 40 ثانیه به صورت خودکار قطع می شود.

شیرآلات لمسی

شیرآلات لمسی از دیگر انواع شیرآلات هوشمند است. با صرفاً لمس نقطه ای معین در بدنه شیرآلات جریان آب برقرار و قطع می شود. این تکنولوژی به خصوص در آشپزخانه ها با استقبال روبرو شده است، چرا که اگر کف دستان شما برای دست زدن به شیر تمیز نباشد، به راحت با تماس ساعد با مثلا علم شیر ظرفشویی جریان آب کنترل می شود.

نتیجه گیری

انواع شیرآلات به دسته بندی شیرآلات اهرمی، کلاسیک، شیرآلات توکار و هوشمند تقسیم می شوند. علاوه بر تفاوت عملکرد انواع شیرآلات، قیمت آنها نیز متفاوت است. شیرآلات کاویان امکان خرید اینترنتی انواع شیرآلات را به همراه توضیحات کامل و قیمت به روز در فروشگاه اینترنتی شیرآلات کاویان فراهم آورده است. تمام محصولات این شرکت دارای 5 سال گارانتی است و برای خریدهای اینترنتی در تهران و کرج حمل رایگان هدیه خواهید گرفت.

نوشته پیش از خرید شیرآلات، با انواع شیرآلات بهداشتی و ساختمانی آشنا شوید! اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code