حق اختراع سونی برای PS5 و تبدیل خودکار محتوای SDR به HDR
1 min read

حق اختراع سونی برای PS5 و تبدیل خودکار محتوای SDR به HDR

به نظر می رسد سونی در حال آماده سازی ویژگی جدیدی برای PS5 است. روز گذشته یک لیست ثبت اختراع به بیرون درز کرد که پرونده سونی را برای تبدیل تصویر از SDR به HDR نشان می دهد. این بحث باعث شده است که سونی در حال کار بر روی رقیبی برای Auto-HDR ایکس باکس برای PS5 به نظر برسد. حق اختراع سونی برای PS5 و تبدیل خودکار محتوای SDR به HDR می تواند در کیفیت بصری بازی ها تاثیر خوبی بگذارد.

حق اختراع سونی برای PS5

لیست ثبت اختراع WIPO ساعاتی پیش منتشر شد و طرفداران را به گمانه زنی درمورد اینکه این فناوری به ویژه در مورد PS5 برای چه کاری می تواند باشد، واداشته است. این حق ثبت اختراع یک کنترل کننده نمایش و یک روش نمایش تصویر را نشان می دهد. همچنین از میزان روشنایی و مقادیر گاما نام برده شده است. هدف این فناوری تبدیل تصاویر به “فضای رنگی با ویژگی های مناسب برای نمایش” است. اینجا می توانید نمودارهای مرجع ثبت اختراع را بررسی کنید که نشان می دهد چگونه این فناوری کار می کند:

البته، حق ثبت اختراع به خودی خود نشان نمی دهد که سونی در حال توسعه یک رقیب مستقیم با Auto HDR ایکس باکس برای PS5 است. فناوری Xbox با استفاده از الگوریتم یادگیری ماشین برای افزودن HDR به بازی های قدیمی کار می کند. هر چند که این حق ثبت اختراع می تواند پایه و اساس یک رقیب تمام عیار Auto HDR برای PS5 باشد.

برای شروع، می تواند به مقیاس بندی متن که کاربران پلی استیشن برای مدتی مشکل داشته اند، کمک زیادی کند. شکایات کاربران از مات بودن متن در هنگام کوچک بودن بسیار بوده است. با ورود PS5 به عرصه 4K / 8K اکنون، این مسئله بیش از هر زمان دیگری نیاز به اصلاح دارد.

حق ثبت اختراع SDR به HDR – برخی از تاریخچه ها

درز اطلاعات قدیمی حاکی از آن بود که سونی در حال کار بر روی نسخه PSNow است که از فناوری مشابهی برای ارتقا عناوین قدیمی تر از PS1 یا PS2 و PS3 استفاده می کند. این اطلاعات نشان می دهد که سونی سعی دارد سازگاری با نسل های قدیمی خود را با PSNow سریعتر انجام دهد:

در حال حاضر همه اینها باید با کمی تردید دیده شوند، زیرا همه آنچه که ما داریم یک لیست ثبت اختراع است. ما می توانیم انتظار داشته باشیم که پلی استیشن به نوعی با بهبود SDR به HDR برای PS5 و در برخی ظرفیت های دیگر، همراه باشد. اینکه سونی دقیقاً با این فناوری چه کاری انجام خواهد داد، باید منتظر بمانیم و تماشا کنیم.

نظر شما چیست؟ به نظر می رسد که این حق اختراع می تواند برای کاربران پلی استیشن امیدوار کننده باشد.

نوشته حق اختراع سونی برای PS5 و تبدیل خودکار محتوای SDR به HDR اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code