تراشه اگزینوس ۹۸۱ سامسونگ در دست توسعه است
1 min read

تراشه اگزینوس ۹۸۱ سامسونگ در دست توسعه است

در حالی که شایعات به ما درباره اگزینوس ۱۰۸۰ و اگزینوس ۲۱۰۰ اخباری ارایه کرده اند، امروز نام جدیدی را برای یک تراشه ناشناخته سامسونگ می شنویم. گفته می شود که تراشه اگزینوس ۹۸۱ سامسونگ در دست توسعه است. ما هنوز درباره اینکه Exynos 981‌ چه تراشه ای است و نام عجیبش برای چیست، اطلاعات دقیقی نداریم.

اگزینوس ۹۸۱

سامسونگ به ساخت پردازنده های مخصوص تلفن های هوشمند خود مشهور است. در برخی از نقاط جهان، غول اسمارت فون کره ای از پردازنده های کوالکام استفاده می کند، اما در برخی کشورها ، چیپست های ساخت خود این برند یعنی Exynos در تلفن های هوشمند خود (حتی گوشی های شاخص) قرار می گیرد.

سامسونگ که یکی از معدود برندهای گوشی هوشمند است که چیپست های مخصوص خود را نیز تولید می کند، هر از چند گاهی پردازنده های جدیدی را به بازار عرضه می کند. گزارش شده است که این برند به زودی در تلاش است از پردازنده های Exynos 1080 و Exynos 2100 خود رونمایی کند.

همانطور که گفته شد ، امروز ما یک پردازنده جدید را مشاهده کرده ایم ، که تاکنون سابقه نداشته است – پردازنده Exynos 981. پردازنده اگزینوس ۹۸۱ امروز توسط گواهینامه Bluetooth SIG گواهی شده است که اشاره به معرفی نزدیک دارد.

همانطور که در تصویر گواهی بلوتوث SIG دیده می شود ، به نظر می رسد پردازنده Exynos 981 یک چیپست جدید است که احتمالاً می تواند گوشی های هوشمند میان رده آینده این شرکت را تأمین کند. در توضیحات صدور گواهینامه پردازنده آمده است:

“Exynos 981 به همراه تراشه RF سازگار برای ساختن یک راه حل کامل BT + WiFi با پشتیبانی از بلوتوث 5.2 استفاده می شود”

وجود پشتیبانی از بلوتوث 5.2 نشان می دهد که پردازنده می تواند ساختار جدیدی باشد.

به غیر از آنچه در بالا ذکر کردیم ، گواهینامه Bluetooth SIG برای پردازنده Exynos 981 چیزی بیشتری به ما نمی گوید. بعلاوه، از آنجا که این اولین بار است که با این مانیتور پردازنده جدید روبرو می شویم، اطلاعات پیرامون آن فعلاً در دسترس نیست.

خوانندگان باید آگاه شوند که وجود پردازنده Exynos 981 از اکنون کاملاً مشکوک است ، زیرا هیچ گونه درز و شایعاتی پیرامون آن وجود نداشته است ، چه رسد به تأیید رسمی. بنابراین به این گزارش با دیده تردید بنگرید.

نظر شما درباره پردازنده احتمالی Exynos 981 چیست؟ به نظر شما کدام تلفن هوشمند می تواند از طریق این چیپست مرموز تولید شود؟

نوشته تراشه اگزینوس ۹۸۱ سامسونگ در دست توسعه است اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code