دلایل خالی شدن باتری موبایل بدون استفاده
1 min read

دلایل خالی شدن باتری موبایل بدون استفاده

دلیل خالی شدن باتری گوشی بدون استفاده یکی از مهم ترین مسائلی که بسیاری از دارندگان گوشی های هوشمند با آن رو به رو میشوند. بهتر است بدانید در زمانی که تلفن همراه شما روشن می باشد هر برنامه ای که در پس زمینه فعال می باشد مانند: بلوتوث، داده های تلفن همراه، WiFi و… از باطری استفاده می کنند و این فرآیند سیستم موجب میشود که تلفن همراه شما بر اساس استفاده از پردازنده شارژ باتری را مصرف می کند.

علت خالی شدن باتری گوشی در حالت استندبای

معمولا تلفن همراه شما در این حالت از مرورگر، موسیقی و یا تماس استفاده می کند. بسیاری از این امکانات در حالت تعلیق قرار دارند؛ این به این معنی است که آنها در صورت نیاز می توانند با کمترین توان اجرا شوند. اکثر بازی ها برای استفاده سنگین در هنگام تعلیق شارژ زیادی را مصرف می کنند. راه اندازی مجدد دستگاه معمولا میزان مصرف شارژ این برنامه ها را از بین می برد. با توجه به پیشرفت هایی در زمینه فعالیت تلفن های همراه به وجود آمده است؛ اکثر آنها دارای ویژگی برای خاموش کردن برنامه هایی هستند که باعث تخلیه بیش از حد باطری می شود، این مزیت می تواند موجب افزایش عمر باتری موبایل نیز شود.

خالی شدن بی دلیل باتری موبایل

همه ی باطرهای گوشی موبایل پس از شارژ شدن مقداری از شارژ خود را از دست می دهند. باتری برخی از تلفن های همراه بیشتر از سایرین به علت جنس مواد پایه و ساخته شده در آن و بسیاری از عوامل دیگر می باشد. بنابراین در حالت کلی می توان گفت که بسیاری از تلفن همراه های هوشمند هرگز کاملا خاموش نمی باشند و می توانند با اقدامات خاصی که توسط شما انجام میشود روشن شوند.

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که خالی شدن بی دلیل باتری موبایل در چه صورت اتفاق می افتد؟ دلایل بیشماری وجود دارد که ممکن است دستگاه شما از باطری استفاده کند و بیشتر از آنچه گمان می کنید شارژ تلفن شما تمام میشود. بهتر است بدانید باتری قابل شارژ در دستگاه حتی اگر گوشی به طور کامل خاموش باشد به مرور زمان از بین می رود؛ تخلیه خود به خودی برای تمامی باطری های قابل شارژ اتفاق می افتد.

علت خالی شدن ناگهانی باتری گوشی بدون استفاده

موضوع قابل درک این است که استفاده ما از گوشی های هوشمند هر روز بیشتر از قبل می شود تا جایی که در اکثر مواقع انجام کارهای روزمره وابسته به موبایل می باشد. خالی شدن بی دلیل باتری موبایل دلایل متعددی دارد که در ادامه این مطلب ما سعی داریم تا علت خالی شدن باتری گوشی بدون استفاده را بررسی کنیم و روش های لازم برای جلوگیری از تخلیه باتری موبایل بدون استفاده را برایتان شرح دهیم.

علل خالی شدن باتری گوشی موبایل

  • استفاده از برنامه های پرمصرف
  • ویجت ها
  • اتصال به اینترنت
  • فعال بودن برخی از از ابزارها
  • بروز رسانی خودکار اپلیکیشن ها
  • تنظیمات صفحه نمایش
  • داغ شدن گوشی

علت خالی شدن باتری گوشی سامسونگ بدون استفاده

در بین انواع تلفن همراه هوشمند، سامسونگ از جمله برندهای محبوب اندروید می باشد که کابران زیادی از آن استفاده می کنند. اگر برای اولین بار است که چنین مشکلی برای گوشی شما پیش می آید ممکن است در اثر ضربه و فشار بیش از حد، صفحه نمایش دچار مشکل شده باشد. برای اطمینان بیشتر می توانید دکمه پاور را نگه دارید و دقت کنید که ببینید علائمی از روشن بودن بورد گوشی مشاهده می کنید یا خیر؛ در غیر این صورت ممکن است خالی کردن ناگهانی باطری موبایل، به خاطر برخی مشکلات سخت افزاری باشد؛ بنابراین بهتر است آن را به یک تعمیرکار حرفه ای در این زمینه نشان دهید.

خالی شدن ناگهانی باتری گوشی سامسونگ a5

قیمت باتری گوشی سامسونگ a50: دلایل تخلیه ناگهانی باطری در این مدل از گوشی های سامسونگ همانند دیگر مدل های آن به موارد متعددی مانند: نصب برنامه های مخرب، شارژ نشدن کامل تلفن همراه، ایراد مادربورد و… می تواند بستگی داشته باشد. برای شناسایی و حذف برنامه های مخرب در گوشی های سامسونگ a5 می توانید طبق مراحل گفته شده در لیست زیر پیش بروید:

  • گوشی موبایل خود را خاموش کنید.
  • کلید power را فشار داده تا دستگاه مجددا راه‌اندازی شود.
  • هنگام مشاهده لوگوی سامسونگ دست خود را از دکمه پاور برداشته و بلافاصله کلید ولوم پایین را نگه دارید.
  • در این هنگام حالت امن (safe mode) در قسمت پایین سمت چپ نمایش داده می‌شود؛ با مشاهده آن کلید ولوم پائین را رها کنید.

خالی شدن شارژ گوشی از شب تا صبح

قیمت باتری آیفون 5s: گاهی اوقات حتی بدون اینکه از گوشی خود استفاده کنید از شب تا صبح باتری موبایل شما تقریبا خالی میشود. یکی از علت خال شدن باتری گوشی بدون استفاده فعال بودن اپلیکیشن ها در پس زمینه می باشد. بهتر است بدانید به محض خارج شدن از برنامه عملکرد آنها متوقف نمیشود. بسیاری از نرم افزارها همچنان در بک گراند فعال می مانند. حتی ممکن است اینترنت را هم مصرف کنند. اما نکته قابل توجه میزان مصرف باتری می باشد. اپ های نیمه فعال همچنان بخشی از رم گوشی را به خود اختصاص می دهند و کار کردن رم یعنی مصرف باطری گوشی. هر چه تعداد این برنامه ها بیشتر باشد خالی شدن ناگهانی باطری نیز زودتر از زمانی که انتظارش را ندارید اتفاق می افتد. پس اگر نمی خواهید شاهد خالی شدن باطری موبایل خود از شب تا صبح باشید قبل از خواب آپ های نیمه فعال را متنوقف کنید.

جلوگیری از خالی شدن شارژ باتری گوشی با تعویض باتری

باطری های لیتیوم یونی عمر مشخصی دارند و بعد از مدت زمان خاصی ظرفیت و توان شارژدهی آنها به سرعت کاهش پیدا می کند. به همین علت است که شما به مرور زمان و با استفاده از گوشی خود کم کم متوجه میشوید که کیفیت شارژدهی باطری آن افت کرده و عملکرد آن مانند قبل نیست. متاسفانه وقوع چنین مشکلی در باطری های لیتیومی کاملا طبیعی است و راهی برای جلوگیری از آن وجود ندارد. اگر با بررسی نشانه های خرابی باتری موبایل خود به این موضوع پی برده اید که باطری آن زود به زود خالی میشود؛ می توان نتیجه گرفت که احتمالا زمان تعویض باتری دستگاه فرا رسیده است و شما می توانید برای انجام این کار به سایت رایااستور که مرجع فروش انواغ باتری های موبایل می باشد مراجعه کنید و با خیال راحت باتری ضعیف گوشی خود را با یک باطری اورجینال و اصل تعویض کنید. باتری موبایل اصل رایااستور؛ فروشگاه تخصصی خرید باطری گوشی اورجینال, باتری آیفون, باتری سامسونگ, باتری الجی, باتری نوکیا و… موجود می باشد. رایااسترر که پشتیبانی 24 ساعته در 7 روز هفته را به هموطنان عزیز ارائه می‌کند. گارانتی باطری تلفن همراه و خرید اینترنتی باطری گوشی فابریک با قیمت مناسب، مهم ترین ویژگی‌ است که رایا استور را نسبت به سایر فروشگاه ‌ها متمایز کرده است. رایا استور خرید باتری اصل از سراسر کشور را برای شما ارایه می کند

نوشته دلایل خالی شدن باتری موبایل بدون استفاده اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code