مقایسه مایکروفرهای ایرانی و خارجی
1 min read

مقایسه مایکروفرهای ایرانی و خارجی

زمانی که می خواهیم در مورد مایکروفر و تعمیر مایکروفر صحبت کنیم، یکی از نکاتی که توجه به آن بسیار اهمیت دارد، برند شرکت تولید کننده آن است. برندهای ایرانی همچون اسنوا، نانیوا و امرسان اگر چه نسبت به برندهای مطرح دنیا از کیفیت پایینتری برخوردارند، اما تولید کنندگان آنها سعی کرده اند که کیفیت آنها در حد قابل قبولی باشد. از طرفی نمایندگی خدمات پس از فروش و ضمانت مایکروفر برای چندین ماه و همین طور گارانتی تعویض قطعه معیوب شده از مزایایی است که برندهای داخلی دارند.

برندهای خارجی مایکروفر به خاطر دانش و سابقه بالای آنها، از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و آپشن های جذابتری در تعبیه کرده اند. قدرت موتور، استحکام بدنه و عمر بالای قطعات آنها با محصولات ایرانی قابل قیاس نیست. اما مشکلی عدم ضمانت و خدمات پس از فروش در ایران، برای خریداران این محصول مشکل آفرین شده است. از طرف دیگر قیمت مایکروفرهای خارجی به نسبت از موارد داخلی بیشتر می باشد.

بررسی مشخصات مایکروفر اسنوا جهت مقایسه با سایر برندها

مایکروفر اسنوا از جمله محصولات با کیفیت ایرانی است که توان موتور کافی دارد. از این وسیله می توان برای مصارف متوسط استفاده کرد. در مقایسه با برندهای خارجی این وسیله ارزانتر بوده و ضمانت پس از فروش و تعمیرات مایکروفر اسنوا نیز شامل آن می شود. رضایت مشتریان از این مایکروفر در مقابل برندهای خارجی کمتر بوده اما، در حد قابل قبول می باشد. چند نمایندگی خدمات پس از فروش این برند را بر عهده دارند. کیفیت محصول نسبت به دیگر برندهای داخلی در حد ایده آل است. قیمت این محصول نسبت به برندهای خارجی ارزانتر بوده که برای مصرف کنندگان ایرانی کم درآمد و متوسط مناسبتر است. نمایندگی های تعمیرات معتبر در تهران، تعمیر این وسیله را انجام می دهند.

بررسی مشخصات مایکروفر سامسونگ جهت مقایسه با سایر برندها

مایکروفر سامسونگ از جمله محصولات فوق العاده باکیفیتی است که در ایران نیز دارای خدمات پس از فروش و تامین قطعات می باشد. تعمیر مایکروفر سامسونگ توسط نمایندگی های معتبری در تهران تعمیر می شود و این شرکت ها سعی کرده اند که از قطعات اصلی شرکت تولید کننده استفاده کنند. از نظر میزان رضایت مشتریان، این محصول در رتبه های بالا حتی نسبت به دیگر برند های خارجی قرار دارد. قدرت موتور و مقاومت بدنه این وسیله ایده آل بوده به همین خاطر طول عمر آن را بالا برده است.

بررسی مشخصات مایکروفر نانیوا جهت مقایسه با سایر برندها

مایکروفر نانیوا یکی دیگر از محصولات شناخته تولید وطن است که به نسبت کیفیت مطلوبی دارد. اما برند اسنوا از آن شناخته شده تر است. شاید دلیل آن رضایت بیشتر مشتریان از آن باشد. کیفیت این محصول در حد قابل قبول بوده و خدمات پس از فروش آن به راحتی در دسترس است. قطعات این محصول به خاطر اینکه تولید داخل است به راحتی پیدا می شود. رضایت مشتریان از این محصول نیز در بین محصولات مشابه داخلی قابل اعتنا است. قیمت مایکروفر نانیوا نسبت به محصولات خارجی به نسبت پایینتر بوده و این موضوع سبب می شود که اکثر خانواده ها بتوانند آنرا تهیه کنند.

بررسی مشخصات مایکروفر هاردستون جهت مقایسه با سایر برندها

مایکروفر هاردستون از جمله محصولات با کیفیتی است که باعث شده تعداد زیادی از مشتریان خواهان خرید آن باشند. هر چند که قیمت این محصول به نسبت محصولات مشابه ایرانی بالاتر است. این قیمت بسته به نرخ ارز تغییر می کند. البته خدمات پس از فروش این محصول نسبت به دیگر محصولات مشابه خارجی به سادگی پیدا نمی شود. در عوض مقاومت قطعات این محصول قابل ستودن است. عمر بالای قطعات آن می تواند تا مدتها شما را از بابت تعمیر، راحت کند. اما در صورت خرابی این محصول، می توانید با مراجعه به نمایندگی های مجاز این محصول، قطعه اصلی آنرا دریافت یا اینکه این وسیله را تعمیر کنید. رضایت مشتریان برای این محصول نیز قابل توجه است.

بررسی مشخصات مایکروفر امرسان جهت مقایسه با سایر برندها

امرسان نیز جزو برندهای معتبر ایرانی است. ماکروفرهای امرسان مجهز به قابلیت هایی چون یخ زدایی، کانکوشن و … می باشند. ماکروفرهای تولید شده در این برند، به خوبی توانسته با برخی از برندهای خارجی رقابت کنند؛ اما به دلیل کم و کاست هایی که در طراحی و تولید آن وجود دارد نتوانسته رضایت کامل کاربران را به دست آورد. با این که نظر برخی کاربران در مورد این محصولات، در حد قابل قبول است؛ اما برخی دیگر از نحوه عملکرد این دستگاه رضایت کامل ندارند. البته ضمانت خدمات پس از فروش و تامین قطعات آن، این نقیصه را جبران می کند. اکثر نمایندگی های مجاز تعمیرات، تعمیر این محصول را انجام می دهند. قیمت این محصول داخلی به نسبت از محصولات خارجی کمتر بوده و اکثر خانواده های کم درآمد و متوسط قادر به خرید آن هستند.

بررسی مشخصات مایکروفر الجی جهت مقایسه با سایر برندها

برند الجی از جمله برندهای خارجی ای بوده که نام آن برای مدتی طولانی برای مشتریان ایرانی شناخته شده است. مایکروفر الجی نیز جزو محصولات با کیفیت آن به شمار می رود. این برند توانسته با سایر برندهای معتبر جهانی رقابت کند و گوی سبقت را از آنها برباید. قیمت این مایکروفر به نسبت کارایی آن قابل قبول است هر چند که این قیمت نسبت به موارد مشابه داخلی در محدوده بالاتری قرار دارد. ناگفته پیداست که یکی از دلایل افزایش قیمت این محصول بالا رفتن نرخ ارز در بازار است. رضایت مشتریان از این محصول در حد برندهای معتبری چون سامسونگ است. قدرت موتور و طول عمر آن، باعث شده که هزینه های جانبی این محصول تا حد زیادی کاهش یابد. خدمات پس از فروش این محصول نیز همچنان در ایران وجود دارد و از این بابت خیال مشتریان راحت است. نمایندگی های تعمیرات لوازم خانگی در ایران به خوبی با قطعات مایکروفر الجی آشنا هستند و تعمیر این وسیله را بدون اشکال انجام می دهند.

نتیجه گیری

هر کدام از شرکتهایی که به تولید مایکروفر اقدام کرده اند برای خود شرایط و امتیازاتی دارند که در جای خود قابل تامل است. مایکروفرهای ایرانی به خاطر اینکه شرکت تولید کننده در داخل کشور قرار دارد به خوبی از عهده خدمات پس از فروش و تامین قطعات و تضمین آن بر آمده است. از طرفی قیمت آن نیز به نسبت پایینتر از محصولات خارجی می باشد. مایکروفر های خارجی نیز به خاطر داشتن کیفیت بالای محصولات، مقاومت بدنه و راندمان بالای موتور آن، مورد توجه مشتریان زیادی در کشور هستند. اما خارجی بودن این محصولات خود مشکلاتی از جمله عدم ضمانت کافی و خدمات پس از فروش نامطمئن را پیش روی مصرف کننده قرار داده است. البته نمایندگی های تعمیرات معتبر، توانسته اند بخشی از این کاستی ها را جبران کنند و تا حدی خیال مشتری را از بابت این محصول آسوده نمایند.

نوشته مقایسه مایکروفرهای ایرانی و خارجی اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code