چگونه نتیجه انتخابات امریکا را به صورت زنده دنبال کنیم؟

امروز ۱۳ آبان ۹۹ و روز انتخابات در ایالات متحده است. میلیون ها آمریکایی برای رای دادن به دونالد ترامپ، خشم پُرنفرت و عزم راسخ برای برچیدن دموکراسی یا جو بایدن رقیب دموکراتیک او، به صندوق های رای می روند. اگر نتیجه این انتخابات برای شما مهم است، اینجا به شما می گوییم که چگونه نتیجه انتخابات امریکا را به صورت زنده دنبال کنید. این روش ها از پخش زنده یوتیوب، فیس بوک و توییچ تا نرم افزارهای موبایلی رویترز است.

نتیجه انتخابات امریکا

بر اساس گزارش CNN، حداقل 99.5 میلیون آمریکایی از طریق رای گیری های پستی و رای گیری زودهنگام حضوری رای داده اند که تقریبا به دو سوم از کل votes cast انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ رسیده است. اما امروز آرا زیادی به دست می آید که می تواند آینده دموکراسی آمریکا را برای نسل های آینده رقم بزند.

برخی از شبکه ها، مانند NBC News، پخش مستقیمی دارند که از صبح زود شروع می شود و در تمام روز در دسترس خواهد بود. اما احتمالا بینندگان تا عصر، به وقت ساحل شرقی، هیچ نتیجه واقعی نخواهند گرفت. به این ترتیب انتظار نداشته باشید که امشب برنده نهایی اعلام شود، مگر اینکه این برای هر یک از نامزدها بسیار جذاب باشد.

به عنوان مثال، اگر بایدن در امریکا بیش از ده امتیاز در دریای جمهوی خواهانه Georgia پیش باشد، این احتمالا نشان دهنده تغییر بزرگ در رای دهندگان است و ترامپ تقریباً قطعاً شکست خواهد خورد. اما اگر ایالت های شرقی مانند جورجیا، فلوریدا و پنسیلوانیا بسیار به هم نزدیک باشند، ممکن است هفته ها یا ماه ها طول بکشد تا برنده را بشناسیم.

توجه داشته باشید برای دیدن این پخش زنده ها باید به یوتیوب یا دیگر سرویس هایی که فیلتر است سر بزنید پس به یاد داشته باشید که نیاز به تغییر IP (با فیلترشکن) دارد. همچنین این لینک ها برای پوشش روز انتخاباتی اول است.

یوتیوب – ۱۳ (و بامداد ۱۴) آبان ۹۹

NBC News با پوشش کل روز از ساعت ۱۴:۳۰ به وقت تهران در یوتیوب

PBS Newshour با پخش مستقیم در یوتبوب از ۱۲:۳۰ بامداد به وقت تهران

ABC News از ساعت ۰۳:۳۰ بامداد به وقت تهران در یوتیوب

CBS News از ساعت ۰۱:۳۰ بامداد به وقت تهران در یوتیوب

واشنگتن پست با پخش شبانه انتخابات از ساعت ۳ بامداد در یوتیوب

Fox News (رسانه طرفدار ترامپ) از ساعت ۰۳:۲۰ بامداد به وقت تهران در یوتیوب

فیس بوک

PBS Newshour پخش زنده در فیس بوک ساعت ۱۲:۳۰ بامداد به وقت تهران

ABC News پخش زنده فیس بوک

و NBC News پخش زنده فیس بوک

توییچ

جو بایدن یک پخش زنده Twitch دارد که باراک اوباما هم در آن هست و از ساعت ۸:۳۰ شب آغاز می شود

رویترز

رویترز TV گزینه هایی برای مشاهده در دستگاه هایی مانند iPad ، Apple TV ، Fire TV و Roku شما دارد.

۱- می توانید تلویزیون Reuters را در برنامه های iOS و Android تماشا کنید.

۲- همچنین می توانید تلویزیون رویترز را از طریق Roku و Fire TV تماشا کنید.

ترامپ قبلاً وعده داده است که به محض بسته شدن نظرسنجی ها در ایالاتی مانند پنسیلوانیا، نتایج انتخابات را مشخص کند. ترامپ بارها ادعا کرده است که آرا شمرده شده پس از روز انتخابات، جعلی است و دروغی شفاف است که قصد ایجاد اختلاف و هرج و مرج را دارد.

ترامپ قبلاً خود را در کاخ سفید محاصره کرده است و این هفته حتی دیوارهای امنیتی بیشتری را برپا کرده تا اطمینان حاصل کند که توده های پلید از نظر او، دور بمانند.

نوشته چگونه نتیجه انتخابات امریکا را به صورت زنده دنبال کنیم؟ اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code