سایپا آریا نام شاسی بلند این شرکت است که پیش از این به نام شاهین کراس شناخته می شد
1 min read

سایپا آریا نام شاسی بلند این شرکت است که پیش از این به نام شاهین کراس شناخته می شد

اگر به یاد داشته باشید سه ماه پیش بود که برای شما نوشتیم شاهین کراس به عنوان شاسی بلند سایپا رسما معرفی شد. در زمان رونمایی از این خودرو به دلیل مشخص نبودن نام رسمی و شباهت بی چون و چرا به سایپا شاهین، نام شاهین کراس در بین رسانه ها شایع شد. امروز اما به نظر می رسد نام این شاسی بلند سایپا مشخص شده است. سایپا آریا نام شاسی بلند این شرکت است که پیش از این به نام شاهین کراس شناخته می شد.

سایپا آریا

گروه خودروسازی سایپا با هماهنگی نهاد ریاست جمهوری و فرهنگستان زبان و ادب فارسی نام خودروی جدید خود که نخستین کراس اوور ایرانی از مگاپلتفرم ملی SP100 است را «آریا» نامگذاری کرد تا پس از «شاهین» دومین نام تجاری خانواده محصولات جدید SP100 باشد.

بنابراین گزارش، گروه خودروسازی سایپا برای نامگذاری محصول جدید خود، تعدادی اسم را به فرهنگستان زبان و ادب فارسی پیشنهاد کرد که این فرهنگستان، ۵ نام‌ مورد تائید خود را مشخص و به سایپا اعلام کرد.

با توجه به اینکه این خودرو نخستین کراس اورر ایرانی از یک مگاپلتفرم ملی است و چندی پیش با حضور رئیس دفتر ریاست جمهوری و رسانه های گروهی رونمایی شد، نام‌های تایید شده برای دفتر ریاست محترم جمهوری نیز ارسال و از بین آنها، نام «آریا» برای کراس اوور جدید سایپا انتخاب شد.

گفتنی است این خودرو مدرن و دارای طراحی زیبا و به‌روز در سال ۱۴۰۰ وارد بازار ایران خواهد شود.

ما چندی پیش درباره شاسی بلند آفرودی سایپا هم صحبت کردیم. آن محصول هنوز خیلی ناشناخته است و نام رسمی آن مشخص نیست.

شاسی بلند آفرودی سایپا را ببینید

نظر شما چیست؟ نام آریا برای این شاسی بلند مناسب است؟ پیش از سایپا خودرویی با نام “آریو” هم داشت که یک سدان است. شاید بهتر بود برای عدم اشتباه بین این ۲ مدل نام دیگری برای شاسی بلند ایرانی سایپا استفاده می شد. به هر حال، بد نیست که منتظر بمانیم تا سال آینده به بازار برسد و ببینیم چطور عمل می کند.

نوشته سایپا آریا نام شاسی بلند این شرکت است که پیش از این به نام شاهین کراس شناخته می شد اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code