مراسم One More Thing اپل محل رونمایی چه دستگاه هایی خواهد بود؟

تقریبا یک هفته پیش بود که برای شما در ترنجی نوشتیم تاریخ مراسم One More Thing اپل مشخص شده و ۲۰ آبان ۹۹ خواهد بود. فردا سه شنبه ۲۰ آبان است و شاید این سوال را در ذهن داشته باشید که مراسم One More Thing اپل محل رونمایی چه دستگاه هایی خواهد بود؟ خب بیاید کمی با حدس و گمان درباره آن صحبت کنیم.

انتظارات ما از مراسم One More Thing اپل

اپل اواخر سال به طور معمول محصولات جدید را معرفی نمی کند، اما این یک موقعیت خاص است. برای اولین بار در تاریخ ۴۴ ساله ایت شرکت، کامپیوترهای جدید آن ها توسط پردازنده ای تامین می شوند که کاملا توسط اپل طراحی شده است.

جالب است بدانید که رایانه های اولیه مکینتاش از پردازنده های موتورولا استفاده می کردند، سپس در سال ۱۹۹۴ و قبل از انتقال به Intel x86 در سال ۲۰۰۶، اپل به PowerPC (که توسط اپل، IBM و موتورولا توسعه داده شده بود) تغییر یافت. و اکنون در سال 2020 چیپست های سری A اپل کار را بر عهده دارند و اپل می خواهد مانند آیفون هایش، سخت افزار و نرم افزار را زیر یک سقف تولید کند تا تجربه کاربری یکنایی را به ارمغان می آورند.

مراسم معرفی رسمی فردا است و ما تمام محصولات جدید را پوشش خواهیم داد. در حال حاضر، ما تمام شایعات مربوط به آنچه که اپل احتمالا در مراسم One More Thing خود رونمایی خواهد کرد را به همراه میزان احتمال تحقق آن ها، اینجا برای شما جمع کرده ایم.

مک بوک ایر و مک بوک پرو ۱۳ اینچی : به احتمال زیاد

در حالی که اپل به طور رسمی چیزی را تأیید نکرده است، اما اکثر منابع موافقت می کنند که این شرکت از دو لپ تاپ ۱۳ اینچی رونمایی خواهد کرد تا دوران سیلیکون خود را آغاز کند. در بین این ها یک مک بوک Air جدید و یک مک بوک Pro جدید وحود خواهد داشت.

مک بوک ایر

قدرت پردازشی آنها توسط چیپست های مشتق شده از تراشه Apple A14 موجود در آیفون ها و iPad های جدید تامین خواهد شد. اپل قصد دارد ضمن کاهش مصرف انرژی، عملکرد را افزایش دهد. تراشه های جدید همچنین امنیت و سخت افزار یادگیری ماشین (ML) را از ابزارهای موبایلی به لپتاپ هایش منتقل خواهد کرد.

مک بوک Air نازک و سبک یک حدس مطمئن بود، اما جالب است که یک مک بوک Pro جدید را نیز ببینید. اینها لپ تاپ های با عملکرد عالی اپل هستند، به وضوح این شرکت به قدرت چیپست جدید خود اطمینان دارد.

سیستم عامل macOS Big Sur: تقریباً قطعی

هیچ مک با تراشه اپل بدون سیستم عامل Big Sur وجود ندارد زیرا رابط های Rosetta 2 و Universal 2 مهم هستند. مورد اول به برنامه های x86 اجازه می دهد تا بر روی چیپست های ARM اپل اجرا شوند و مورد دوم به توسعه دهندگان کمک می کند تا برنامه هایی را اجرا کنند که هم روی x86 و هم ARM اجرا شوند (این انتقال چندین سال طول خواهد کشید، بنابراین Mac های مجهز به Intel برای مدتی دیگر در بازار موجود خواهند بود).

سیستم عامل Big Sur همچنین توسعه دهندگان را قادر می سازد تا برنامه های iOS و iPadOS خود را بدون هیچ گونه تغییری به macOS بیاورند. همه اینها تضمین می کند که Mac های جدید از روز اول انتخاب متنوعی از برنامه ها را داشته باشند.

این فقط مدل های جدید مجهز به ARM نیست، مک های فعلی اینتل نیز پیشرفت های عمده ای خواهند داشت. Big Sur در ژوئن معرفی شد و ارائه عمومی هنوز در صف انتظار است. این نسخه از زمان معرفی Mac OS X اصلی، بزرگترین بازنگری رابط کاربری را در macOS به ارمغان می آورد و از iOS 14 به حد کافی الهام می گیرد.

سیستم عامل اپل macOS Big Sur رسما معرفی شد

این الهام گرفتن شامل مواردی مانند مرکز کنترل (Control Center) و مرکز اطلاع رسانی (Notification Center) کاملاً جدید بوده و همچنین بازسازی اساسی Messages و Maps را به همراه دارد. هر دو ویژگی هایی را دریافت می کنند که ابتدا به همتایان iOS خود اضافه شده اند.

مک بوک ۱۶ اینچی : شاید

بلومبرگ و مینگ چی کو توافق دارند که مدلهای ۱۳ اینچ به طور حتم روی صحنه خواهند بود، بلومبرگ همچنین یک MacBook Pro 16 اینچی را هم عنوان می کند (این ادعا با تصاویر یافت شده در بتا macOS پشتیبانی می شود). با این حال، این فقط می تواند به جای معرفی کامل، یک موضوع مرتبط با آن باشد. دلیل این صحبت ما هم آن است که هنوز در چرخه تولید مک بوک ۱۶ اینچی، ارائه یک دستگاه جدید، زود است.

انتظار می رود سال آینده اپل MacBook Pro های ۱۴.۱ و ۱۶.۱ اینچی با نمایشگرهای مینی LED را معرفی کند. فناوری نمایش احتمالا قبل از انتقال به خط لپ تاپ های اپل، اولین بار در iPad Pro ظاهر خواهد شد. به هر حال، این نسخه بر روی چیپست های جدید اپل متمرکز شده است، برای ارتقا صفحه نمایش باید صبر کنید.

اپل AirTags : نشاید

در اوقات بهتری از سال در مورد AirTags شنیده ایم. قرار بود در مهرماه و در کنار آیفون های جدید رونمایی شود، اما به دلایلی نامعلوم این امر به تأخیر افتاد (شایعات ادعا می کردند که اپل تولید انبوه خود را از سپتامبر آغاز کرده است).

اپل Airtags

اپل Airtags (رندر شایعه شده غیررسمی)

ردیاب های سکه طور اپل از قابلیت جهت یابی تراشه اپل U1 بهره خواهد برد. این تراشه برای اولین بار در آیفون ۱۱ (که از فناوری Ultra Wide Band استفاده می کند) استفاده شد.

اگرچه AirTags ممکن است در Mac پشتیبانی شود، مخصوصا اکنون که لپ تاپ های جدید از سخت افزار تلفن های مشترک برخوردار هستند، این بیشتر لوازم جانبی تلفن است. مشخصات شما نمی خواهید با یک MacBook در دستان خود در خانه راه بروید و سعی کنید کلیدهای خود را پیدا کنید. 😄

هندزفری روی گوشی AirPods Studio : نشاید

محصول جدید شایعه شده دیگری که به تأخیر افتاد، AirPods Studio است. این قرار است اولین هدفون روی گوش اپل باشد (در حال حاضر مدلهای مشابهی از Beats وجود دارد). در حال حاضر گزارش شده است که مشکلات مربوط به هدبند (قسمت اتصال دوگوش) جدید باعث شده است که معرفی آنها به آینده موکول شود، شاید تا سال ۲۰۲۱.

هدبندهایی این هندزفری قابل تعویض بودند و امکان شخصی سازی آسان را فراهم می کردند. طبق منابع داخلی، این ویژگی حذف شده است. هر چند پد های گوش قابل تعویض خواهند بود. همچنین، کنترل های لمسی در کنار نیز در حال طراحی مجدد هستند.

رندر ایرپادز استودیو اپل را ببینید

قرار بود این هدفون در دو نسخه عرضه شود: مدل پایه ۳۵۰ دلاری و گزینه پریمیوم ۶۰۰ دلاری و هر دو با قابلیت حذف نویز فعال یا ANC ارایه خواهند شد.

همان گزارشی که خبر بدی را برای معرفی ایرپادز استودیو عنوان کرد، همچنین ادعا کرد که اپل در حال کار بر روی یک بلندگوی هوشمند متوسط ​​است، چیزی برای پر کردن فاصله بین ۳۰۰ دلاری HomePod و ۱۰۰ دلاری هوم پاد مینی.

این ها محصولاتی است که ما انتظاریم و انتظار نداریم در مراسم “یک چیز دیگر” اپل رونمایی شوند. نظر شما چیست؟ چیزی برای اضافه یا کم کردن به این لیست دارید؟ کدام دستگاه برای شما جذاب تر است؟

نوشته مراسم One More Thing اپل محل رونمایی چه دستگاه هایی خواهد بود؟ اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code