راهنمای خرید مک بوک
1 min read

راهنمای خرید مک بوک

لپ تاپ های اپل یا همان مک بوک ها سیستم هایی هستند که در کنار ظرافت کارایی فوق العاده ای دارند،به طوری که توانسته اند تا از سایر برند ها و مدل های لپ تاپ تا حد زیادی پیشی بگیرند.

اگر قصد خرید مک بوک را دارید باید قبل از هرچیز در باره مدل ها و مشخصات دستگاه ها به خوبی تحقیق کنید تا بتوانید خرید موفقی داشته باشید.
از طرفی خیلی از افراد به واسطه قیمت های نسبتا بالا مک بوک ها،به دنبال خرید دستگاه های کارکرده هستند.
ما در این مقاله به بررسی این موضوع میپردازیم.

مدل های مک بوک

مک بوک ها بر حسب سال مدل های مختلفی دارند و به طور کلی تقسیم بندی مدل های آن ها به ۲ دسته مک بوک ایر و پرو تقسیم میشود.
هرچند قبل ها این دسته بندی عضو دیگری نیز داشت،اما چند سالی است که مک بوک ها در این دو خانواده صرفا تولید میشوند.

فرق مک بوک ایر ومک بوک پرو چیست؟

هرچند بررسی تفاوت این دو خانواده نیاز به بحث مفصل دارد اما میتوان گفت،مک بوک ایر بیشتر کاربری عمومی دارد و برای کاربری های تخصصی توصیه نمیشود.
اگر قصد انجام کارهای روزمره را دارید و یا نیاز به پردازش سنگین از سیستم خود ندارید مک بوک ایر گزینه مناسبی است.
در مقابل سری قبل،سری پرو قرار دارد،مک بوک پرو مناسب افرادی است که نیاز به پردازش های سنگین و کاربری های تخصصی دارند مناسب است.
برنامه نویس ها،طراح ها،ادیتور های فیلم و… بیشتر برای انجام کارهای خود از این سری استفاده میکنند.

مقایسه مک بوک ایر و پرو

همان طور که قبل تر به آن اشاره کردیم مک بوک ها بسته به سال تولید،مشخصات فنی و… مدل های مختلفی داشته باشند،برای مقایسه دقیق تر توصیه میکنیم تا مدل های دقیق دستگاه ها را بیابید.

قابلیت حمل و نقل

هرچند اپل در طراحی و تولید تمام محصولاتش ظرافت را بکار میبرد،اما باید بدانید مک بوک ایر بواسطه ظرافت و سبکی به مراتب برای حمل و نقل های روزانه گزینه مناسب تری میباشد

نگه داری شارژ

اپل ۲ ویژگی اصلی برای سری مک بوک ایر معرفی کرده است ، ظرافت و میزان نگه داری شارژ بالا،این ۲ عامل سبب شده تا بسیاری از دانشجویان و دانش اموزان مک بوک ایر را به عنوان دستگاه مد نظر خود انتخاب کنند.مک بوک ایر میتواند بین ۱۱ الی ۱۲ ساعت شارژ خود را نگه دارد.

ابعاد صفحه

هرچند تا قبل از سال ۲۰۱۹ ابعاد صفحه نمایش مک بوک ها به ۱۳ اینچ و ۱۵ اینچ تقسیم میشد(در برخی مدل ها نیز ۱۲ اینچ)اما به تازگی اپل مک بوک پرو ۱۶ اینچ را نیز روانه بازار کرده است.

اگر ابعاد صفحه برایتان مهم است،سری پرو در این موضوع پیشتاز هستند.

قدرت پردازش

قبل تر درمورد این موضوع نیز صحبت کردیم،ماهیت مدل های پرو سخت افزار قوی نسبت به سری ایر است،در نتیجه استفاده از سری ایر برای فعالیت هایی که نیازمند پردازش سنگین هستند توصیه نمیشود

قیمت

پارامتر قیمت موضوعی است که بسته به سال و مشخصات فنی هر دستگاه متفاوت است،به طور مثال در برخی از مدل ها قیمت مک بوک پرو و ایر تقریبا برابر هستند.شما میتوانید لیست کامل اطلاعات و قیمت دستگاه های مک بوک را از وب سایت اپل و یا فروشگاه های معتبر استعلام کنید.

خرید مک بوک کار کرده

متاسفانه قیمت مک بوک ها نسبت به سایر لپ تاپ ها بسیار زیاد میباشد و این موضوع باعث شده تا بسیاری از افراد به سمت خرید دستگاه های کارکرده روی بیاورند.
از این رو قصد داریم تا با ارائه نکاتی به شما بگوییم چه دستگاه کارکرده ای برای خرید گزینه مناسبی میباشد.

فروشگاه مطمئن

قبل از هرچیز توصیه میکنیم خرید دستگاه های کارکرده مک بوک را از فروشگاه های معتبر انجام دهید،چرا که بتوانید تا در صورت بروز مشکل از خدمات و پشتیبانی آن ها استفاده کنید

مدل های قدیمی یا جدید

باید بدانید اپل هر ساله مدل های مختلفی را معرفی میکند،از طرفی تفاوت در مشخصات فنی دستگاه ها در هر سال باعث شده تا قیمت ها نیز متفاوت باشند.
توصیه ما به شما خرید دستگاه های بروز میباشد،یعنی به دنبال دستگاه های بسیار قدیمی نباشید چرا که جز دردسر برایتان آورده ای نخواهند داشت.

تست و بررسی فنی

دستگاه های مک بوک بر خلاف سایر دستگاه ها در صورت خرابی حتما باید در مراکز معتبر و تحت نظر کارشناسان مجرب سخت افزار تعمیر شوند،چراکه تعمیر مک بوک به طور کلی نیاز به دانش فنی و امکانات مناسب میباشد.
از طرفی باید بدانید هزینه تعمیرات مک بوک ها از سایر لپ تاپ ها نیز به مراتب بیشتر میباشد.

توصیه ما این است برای تست و بررسی دستگاه ها به یکی از مراکز معتبر تعمیرات مک بوک مراجعه کنید تا دستگاهتان را به درستی تست و بررسی نمایند.

نتیجه

همان طور که در این متن به آن اشاره کردیم،اگر قصد انجام فعالیت های سنگین و پر پردازش را دارید سری پرو مناسب شما میباشد و در مقابل برای فعالیت های روزانه توصیه ما به شما سری Air میباشد.
در خصوص خرید دستگاه های کارکرده نیز تا حد امکان خرید دستگاه های نو را توصیه میکنیم اما با این وجود خرید مک بوک های کارکرده را از طریق فروشگاه های معتبر انجام دهید.

نوشته راهنمای خرید مک بوک اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code