تاکسی پرنده در ایران اولین بار بهمن ۹۹ و در فرودگاه مهرآباد فعالیت خواهد کرد
1 min read

تاکسی پرنده در ایران اولین بار بهمن ۹۹ و در فرودگاه مهرآباد فعالیت خواهد کرد

اوایل مهر بود که برای شما نوشتیم تاکسی پرنده در ایران به زودی و برای فرودگاه‌های کم تردد کشور ارایه خواهد شد. امروز اما گفته می شود که این سرویس از بهمن ۹۹ آغاز می شود. فرودگاه مهرآباد اولین فرودگاهی است که تاکسی پرنده را ارایه خواهد کرد.

تاکسی پرنده در ایران

منوچهر منطقی دبیر ستاد فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته، روز گذشته با اشاره به اهمیت تاکسی های پرنده اعلام کرد که پرواز اولین تاکسی پرنده در کشور از بهمن ماه سال جاری قطعی بوده و اولین پرواز آن هم از فرودگاه مهرآباد انجام خواهد شد.

تاکسی پرنده در ایران

دبیر ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته کشور با قطعی دانستن اولین پرواز تاکسی های پرونده در بهمن ماه امسال از فرودگاه مهرآباد، اضافه کرد که پرواز تاکسی های پرنده پیش از این دو مشکل اصلی داشت که یکی از آنان مربوط به اخذ مجوزها و دیگری مربوط به نحوه استفاده از فرودگاه های کشور بود. زیرا برای استفاده از تاکسی های پرنده لازم است که از از فرودگاه ‌ها استفاده شود و اخیرا نحوه استفاده از فرودگاه‌ ها برای این نوع تاکسی‌ تدوین شده است.

منوچهر منطقی با اشاره به جدا بودن مسیر تاکسی های هوایی نسبت به سایر هواپیماها، اعلام کرد که مسیر تاکسی ‌های هوایی باید از سایر هواپیماها جدا باشد و لازم است که از مسیرهای روان برای تاکسی ‌های هوایی استفاده شود. به عنوان مثال برای فرودگاه مهرآباد لازم است که مسیری جداگانه برای تاکسی های پرنده لحاظ شود که این موضوع آذرماه امسال آماده خواهد شد.

به هر حال همانطور که پیش ار این گفتیم، هنوز اطلاعات دقیق درباره نوع پرنده، قیمت حمل و نقل، شرکت های ارایه کننده و یا مسیرهای موجود نداریم. نظر شما درباره این وعده ها درباره پروژه تاکسی پرنده چیست؟ مثل تحویل سرویس پست پلاس یعنی تحویل بسته با پهپاد می شود؟

نوشته تاکسی پرنده در ایران اولین بار بهمن ۹۹ و در فرودگاه مهرآباد فعالیت خواهد کرد اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code