راهنمای خرید سیستم صوتی خانگی و هر چیزی که قبل از خرید باید بدانید

راهنمای خرید سیستم صوتی خانگی

سیستم‌های صوتی خانگی امروزه از تنوع گسترده‌ای در بازار برخوردار هستند و از این رو افراد در هنگام تصمیم به خرید یک سیستم صوتی مناسب گیج و سردرگم می‌شوند. ممکن است در دسته افرادی قرار بگیرید که کیفیت صدا در هنگام تماشای هر نوع برنامه‌ای برایتان بسیار مهم باشد؛ با این وجود پیشنهاد ما به شما این است که برای خرید به سراغ پکیج‌های آماده نروید. سیستم‌های صوتی خانگی ویژگی‌های گوناگونی هم دارند، لذا بهتر است کاربرد آن‌ها را بشناسید تا خرید مطمئنی داشته باشید. در ادامه مطلب زیر تلاش کرده‌ایم راهنمای یک خرید هوشمندانه را در اختیارتان قرار دهیم تا شما را در این امر مهم یاری دهیم.

بهتر است از قبل بودجه را مشخص نمایید

بدون شک یکی از مهم‌ترین مسائل در هنگام خرید یک محصول شایسته به میزان بودجه بر می‌گردد. محدودیت بودجه بر انتخاب شما تاثیر خواهد گذاشت و ممکن است انتخاب‌های محدودتری هم داشته باشید. همچنین صرف هزینه زیاد برای یک سیستم صوتی خانگی مبنی بر بهترین انتخاب نیست، مواظب باشید گول نخورید.

فضای خانه را در نظر بگیرید

اگر قصد خرید دارید، کارشناسان فروش سایت کالاگر می‌توانند در هنگام خرید شما را راهنمایی کنند که با توجه به فضای خانه و متراژ آن چه نوع سیستم صوتی مناسبی را انتخاب کنید. یک سیستم صوتی با قدرت زیاد و اسپیکرهای بزرگ لزوما به معنای برتری نیست، یک سیستم صوتی قدرتمند ممکن است برای فضای اتاق کوچک بسیار ناخوشایند باشد همانطور که برخی از سینماهای خانگی هرگز برای اتاق خواب مناسب نخواهند بود و احساسی ناخوشایند به شما القا خواهند کرد. برای یک آپارتمان نه چندان بزرگ بایستی یک سیستم صوتی با قدرت معمولی خریداری نمایید. در صورتی که قصد دارید یک سیستم صوتی بخرید که آن را در خارج از خانه به کار ببرید بهتر است یک سیستم صوتی خانگی بی‌سیم و یا شارژی تهیه نمایید.

اجزای سیستم صوتی خانگی را بیشتر بشناسید

اگر برای خرید سیستم صوتی خانگی تصمیم گرفته‌اید بهتر است اجزای همراه آن را نیز بشناسید؛ یک سیستم صوتی حرفه‌ای دارای اجزای زیر است:

  • اسپیکرها: به آن باند نیز اطلاق می‌شود، وظیفه‌ی این قسمت پخش صدای با کیفیت از آمپلی‌فایر است.
  • آمپلی‌فایر: بر دو نوع است؛ استریو فقط برای پخش صدای دو کاناله و سینمای خانگی برای پخش صدای چند کاناله و در نمونه‌های حرفه‌ای تر تا 16 کاناله.
  • ساب‌ووفر: برای ایجاد صدای بم در کنار بلندگو کاربرد دارد.
  • تیوتر: برای ایجاد صدای ریز به کار می‌رود.
  • حافظه، پورت، کابل‌های مخصوص صدا

اتصالات دستگاه تا چه حد اهمیت دارند؟

برای پخش یک صدای با کیفیت نوع اتصالات و کارت حافظه اهمیت ویژه‌ای می‌یابد. بهتر است سیستمی را خریداری نمایید که اتصال بلوتوث و USB داشته باشد. حافظه‌های سیستم صوتی غالبا از نوع Mini SD، SD و Micro SD هستند. علاوه بر این نوع و کیفیت کابل‌ها اهمیت بسیاری دارند، اگر کابل‌ها سالم باشند در سالم ماندن سایر اجزا نقش خواهند داشت و به خاطر همین مسئله مهم‌ترین کابل سیستم صوتی یعنی کابل رابط بین آمپلی‌فایر و بلندگو باید سالم باشد و در ضمن بهتر است از جنس استیل و آلومینیوم باشد؛ این کابل‌ها کمی دیرتر از نوع مسی گرم می‌شوند.

علاوه بر این‌ها توجه نمایید هر چه سیستم صوتی که مد نظر داشته باشید خروجی و ورودی بیشتر داشته باشد بهتر است البته لازم نیست خیلی زیاد هم باشند. دقت کنید که یک سیستم صوتی حرفه‌ای مجهز به پورت کامپوننت، AVI و HDMI است.

انواع سیستم‌های صوتی

  • ساندبار(Soundbar)
  • ساندبیس (Soundbase)
  • سیستم صوتی با صدای فراگیر Surround Sound))
  • سیستم صوتی کتابخانه‌ای (Bookshelf Speakers)
  • پخش کننده چندرسانه‌ای Hi Fi))
  • ساندتاور (Soundtower)

اجزای سیستم صوتی را جداگانه خریداری نماییم یا به صورت پکیج؟

برای پاسخ دادن به سوال ابتدا باید با خودتان کنار بیایید. مشخص کنید به دنبال ظاهر شیک برای دکوراسیون منزلتان هستید یا می‌خواهید از یک سیستم صوتی حرفه‌ای و با کیفیت، صدایی رسا و منحصر به فرد را گوش کنید. این مسئله را برای این مطرح نمودیم که ممکن است یک سیستم حرفه‌ای زیبایی چندانی نداشته باشد. اگر زیبایی برایتان اهمیت دارند باید گفت که بیشتر سینماهای خانگی زیبایی خاصی دارند. اگر هر دو ویژگی زیبایی و کارایی را با هم ترجیح می‌دهید کارتان مقداری سخت خواهد شد بنابراین دقت کنید چرا که مثلا ست کردن قسمت‌های مختلف سیستم صوتی مانند اسپیکر، ساب‌ووفر و آمپلی‌فایر سخت است. برای حل این مشکل می‌توانید یک پکیج کامل خریداری نمایید اما ممکن است از بابت کیفیت پایین یکی از اجزا پشیمان شوید. تیم کارشناسان حرفه‌ای فروش در کالاگر به سوالات بیشتر شما در این زمینه پاسخ خواهند داد.

یک نکته را در نظر داشته باشید که این تصور که سینماهای خانگی همواره حرفه‌ای‌ترین سیستم‌های صوتی هستند اشتباه است. این دستگاه‌ها حتی اگر از بهترین برندها باشند در مقایسه با سیستم‌های صوتی خانگی که از آمپلی‌فایر قدرتمند، ساب‌ووفر و تیوتر برخوردار هستند برتر نیستند.

کدام تجهیزات جانبی را برای سیستم صوتی باید تهیه نمود؟

بعد از اینکه اقدام به خریداری یک سیستم صوتی نمودید ممکن است لازم شود که دستگاه پخش دیسک‌های نوری بلوری (Blu-Ray) بخرید. همچنین بهتر است یک تلویزیون با نمایشگر برخوردار از کیفیت بالا داشته باشد تا در کنار تجربه صدای فراگیر و با کیفیت تصویری با کیفیت را نیز شاهد باشید. برخی از سیستم های صوتی خانگی قابلیت پخش به وسیله‌ی فلش مموری دارند و بدون نیاز به تلویزیون یا هر دستگاهی صدا را پخش می‌کنند. تعدادی دیگر از سیستم های صوتی توان پخش فیلم از روی دیسک های Blu-ray و DVD را دارند و با استفاده از این سیستم ها دیگر نیازی به یک پلیر مجزا نخواهید داشت.

توان خروجی دستگاه تا چه حد باشد؟

توان خروجی بلندگوها با واحد وات ارزیابی می‌شود. اگر توان تمام قسمت‌های سیستم صوتی شامل اسپیکر، ساب‌ووفر و … را با هم جمع بزنیم به توان خروجی کل سیستم صوتی خواهیم رسید. قدرت صدای بیشتر تلویزیون‌ها حدود 20 تا 60 وات می‌باشد. قدرت مناسب برای تماشای فیلم 100 تا 300 وات است. سیستم‌های صوتی که از قدرت بیشتر حدود 500 وات تا 2400 وات (مانند سونی V90D) برخوردار هستند برای گوش دادن به موسیقی با صدای بلند ایده‌آل هستند.

نتیجه گیری

در هنگام خرید سیستم صوتی خانگی احتمالا سوالاتی در زمینه تعداد بلندگو، توان خروجی صدا، بلوتوث، ورودی و خروجی‌ها و … خواهید داشت، نگران نباشید چرا که کارشناسان ما در فروشگاه کالاگر به صورت شبانه روز پاسخگوی سوالات شما خواهند بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع سیستم‌های صوتی خانگی بهتر است ویژگی برخی از این محصولات را در سایت مطالع فرمایید تا جواب سوالات خود را بیابید.

نوشته راهنمای خرید سیستم صوتی خانگی و هر چیزی که قبل از خرید باید بدانید اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code