گلکسی اس ۲۱ اولترا پیشرفته ترین دوربین تله را خواهد داشت

امروز با هم در ترنجی مشخصات خانواده Galaxy S21 سامسونگ را مرور کردیم. همچنین گفته می شود که گلکسی اس ۲۱ اولترا پیشرفته ترین دوربین تله را خواهد داشت. این دستگاه ۲ دوربین تله خواهد داشت که هر دو آن ها پیشرفت های خوبی دارند اما دوربین پریسکوپی آن شاید بتواند بهترین دوربین زوم در موبایل باشد.

دوربین تله گلکسی اس ۲۱ اولترا

دوربین تله گلکسی اس ۲۱ اولترا

همانطور که در اطلاعاتی از IceUniverse می بینید، او مشخصات ۲ دوربین تله گلکسی S21 Ultra سامسونگ را عنوان کرده است. به عقیده او و طبق گزارش های قبلی ما شاهد یک دوربین تله با زوم ۳ برابری خواهیم بود. این دوربین برای زوم در محدوده نزدیک استفاده می شود. حضور چنین دوربینی در حالی که شما دوربین پریسکوپی با دامنه زوم بیشتر دارد کاملا نیاز است، چرا که در این حالت کیفیت زوم دامنه محدود که عموما بیشتر استفاده می شود باید زوم دیجیتال روی دوربین اصلی ارایه شود که اصلا خوب نخواهد بود.

برای برطرف کردن این مشکل سامسونگ تصمیم گرفته که ۲ دوربین تله در بهترین پرچمدار نیمه اول سال ۲۰۲۱ خود استفاده نماید. پیش از این و اگر اشتباه نکنم، اولین مرتبه در می نوت ۱۰ بود که چنین راهبردی استفاده شد اما با دامنه زوم بسیار محدودتر.

گلکسی اس ۲۱ اولترا با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی ISOCELL HM3 و فوکس لیزری ارایه خواهد شد

دوربین پریسکوپی گلکسی اس ۲۱ اولترا با ۱۰ برابر زوم اپتیکال ارایه می شود که پیش از این فقط در پرچمدارهای هواوی دیدیم و با هواوی پی ۴۰ پرو پلاس آغاز شود. در صورتی که زوم ۱۰ برابر اپتیکال روی Galaxy S21Ultra ارایه شود، زوم ۱۰۰ برابر فضایی دیجیتالی سامسونگ کیفیت خیلی بهتر از گلکسی اس ۲۰ اولترا خواهد داشت که دوربنی پریسکوپی‌اش حدود ۴ برابر زوم اپتیکال داشت.

پیشرفت به اینجا محدود نمی شود. هر دو دوربین تله جدید سامسونگ از فوکس دوال پیکسل بهره خواهند برد. این یعنی فوکس کردن با دوربین تله دیگر سخت نیست و به راحتی می توانید روی سوژه مورد نظر تمرکز کنید.

بزرگتر شدن حسگر تصویر به این دوربین های ۱۰ مگاپیکسلی کمک می کند تا پیکسل های بزرگتری برای عکاسی ارایه کنند. به این ترتیب عکاسی در شب هم حالا می تواند روی دوربین های تله جذاب باشد. اندازه هر پیکسل برابر ۱.۲۲ میکرومتر خواهد بود. این حاصل استفاده از یک حسگر تصویر بزرگ ۱/۲.۸ اینچی است. این حسگر تصویر برای دوربین های تله موبایل ها “بزرگ” محسوب می شود، در غیر این صورت در مقایسه با حسگر دوربین اصلی آن ها کوچکتر است.

نظر شما چیست؟ به نظر می رسد که مرحله بعدی پیشرفت دوربین های موبایل، ارتقا کیفیت تصویر دوربین های جانبیِ دوربین اصلی است.

نوشته گلکسی اس ۲۱ اولترا پیشرفته ترین دوربین تله را خواهد داشت اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code