کاربردی ترین افزونه های وردپرس

وردپرس به عنوان یکی از محبوب ترین سیستم های مدیریت محتوا در دنیا مطرح است. تعداد بسیار زیادی از وبسایت ها در سراسر دنیا با استفاده از وردپرس ساخته شده اند و همین موجب می شود تا بتوانیم آن را محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا در دنیا بدانیم. سرعت بالا در بارگذاری، قالب های متنوع و بسیار زیبا و افزونه های کاربردی، همگی بر محبوبیت این سایت ساز افزوده اند.

سیستم مدیریت محتوای وردپرس با زبان php نوشته شده و از انعطاف پذیری بسیار بالایی برخوردار است؛ به این معنی که می توان محیط و ابزارهای آن را مطابق میل خود طراحی کرده و آن ها را همان گونه که خود می خواهیم طراحی کنیم. افرادی که با برنامه نویسی به زبان php آشنایی دارند می توانند اقدام به طراحی افزونه های وردپرس کرده، برای آن قالب های مختلف بسازند و یا این که ابزارهای آن را دستکاری کنند. البته حتی آن دسته از کاربرانی که دانش فنی برنامه نویسی ندارند هم می توانند به بهترین شکل از وردپرس استفاده کنند.

مزیت مهمی که وردپرس دارد، این است که کاربران خود را از نوشتن کدهای پیچیده و طولانی و یا هزینه های فراوان راحت می کند. برای آن که بتوانید با وردپرس یک وبسایت بسازید نیازی به داشتن دانش برنامه نویسی نداررید. هم چنین نیاز نیست به تیم های برنامه نویسی یا کارشناسان این حوزه مراجعه کنید. تنها با چند کلیک، درگ اند دراپ و تنظیم چند متغیر می توانید سایت خود را به بهترین شکل راه اندازی کنید.

یکی از مهم ترین ابزارهایی که در محیط وردپرس قرار دارد، افزونه ها هستند. افزونه های وردپرس که از آن ها با نام پلاگین وردپرس هم یاد می شود، امکانات بیشتری به وبسایت اضافه کرده و استفاده از سایت را برای کاربران جذاب تر می کنند. همان طور که از نام افزونه وردپرس هم بر می آید، کار آن افزودن امکانات و ویژگی های بیشتر به وبسایت است.

بسته به این که به چه امکاناتی در وبسایت خود نیاز داشته باشید، می توانید از افزونه های مختلفی استفاده کنید. افزونه های وردپرس بسیار متنوع هستند و امروزه صدها هزار پلاگین وردپرس موجود است که هر یک به نیازهای خاصی از وبسایت پاسخ می دهند. در بین این افزونه ها بسیار رایگان بوده و بسیاری دیگر به صورت پولی عرضه می شوند.

یک افزونه وردپرس، در بیشتر مواقع یک فایل زیپ zip است که حاوی چندین فایل از کدهای php، JS، CSS و… می شود. این کدها توسط کسانی ایجاد می شوند که خود از وردپرس برای ساخت سایتشان استفاده می کنند و در راستای رفع نیازهای خود و دیگران افزودن به امکانات وردپرس، افزونه ها را می سازند.

اگرچه ساخت پلاگین وردپرس نیاز به دانش فنی دارد، استفاده از این افزونه ها که بسیار هم متنوع هستند بسیار آسان بوده و هیچ پیچیدگی ای ندارد. شما می توانید در میان انبوه افزونه های وردپرس جستجو کرده و آن افزونه ای را که به کارتان می آید برگزینید. بسیاری از افزونه ها به صورت رایگان عرضه شده و بسیاری دیگر باید خریداری شوند. برخی از افزونه ها هم در حالت رایگان امکانات محدودی داشته و در حالت پریمیوم (پولی) امکانات حرفه ای و منحصر به فردی را ارائه می دهند.

در این میان، برخی از افزونه ها بسیار کاربردی بوده و می توان با استفاده از آن ها یک سایت تمام عیار و حرفه ای داشت. این افزونه ها به علت کاربرد گسترده شان از محبوبیت بالایی برخوردار هستند و در بسیاری از وبسایت های ساخته شده با وردپرس مورد استفاده قرار می گیرند. از جمله مهم ترین افزونه های کاربردی وردپرس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

افزونه بهینه سازی تصاویر وردپرس یا WP Smush Pro

یکی از مهم ترین عواملی که در سئو سایت و هم چنین رتبه آن در الکسا تاثیر مستقیمی دارد، سرعت وبسایت است. به طور کلی اگر سرعت بارگذاری یک وبسایت بیشتر از 3 ثانیه باشد، آن سایت سنگین و کند به حساب آمده و این مورد به عنوان یک امتیاز منفی برای آن سایت لحاظ می شود. یکی از مهم ترین فاکتورهایی که در پایین آمدن سرعت بارگذاری وبسایت نقش دارد، تصاویر استفاده شده در صفحات است.

هر چه تصاویری که در یک صفحه قرار داده شده اند سنگین تر باشند، بارگذاری آن نیز بیشتر طول می کشد. به همین دلیل برای داشتن وبسایتی سریع تر، باید حجم عکس ها را کم کرد. اما معمولا این کار با کاهش وضوح و بد شدن کیفیت عکس همراه است. افزونه بهینه سازی تصاویر وردپرس یا WP Smush Pro یکی از افزونه های پیشرفته و کاربردی در وردپرس است که به رفع همین نیاز اختصاص پیدا کرده.

با استفاده از افزونه وردپرس WP Smush Pro می توانید حجم تصاویر وبسایت خود را کاهش دهید،بدون آن که کاهش وضوح یا افت کیفیت محسوسی را تجربه کنید. به این ترتیب سرعت لود شدن سایت شما هم به شکل چشمگیری افزایش پیدا خواهد کرد. البته امکانات افزونه WP Smush Pro به همین جا محدود نمی شود و می توان با استفاده از آن عکس ها را از فرمت png به jpg تغییر داد یا تصاویر به کار رفته در قالب سایت را هم سبک تر کرد.

افزونه سئو وردپرس یوست پریمیوم

شاید بتوان افزونه یوست Yoast را معروف ترین افزونه وردپرس در نظر گرفت. این افزونه کاربردی و جامع وبسایت های ساخته شده با وردپرس را از نظر جزییات و فاکتورهای موثر در سئو آنالیز می کند. یوست به مدیران وبسایت ها کمک می کند تا دید بهتری نسبت به وضعیت سئو سایت خود داشته و آن را بهبود ببخشند. نتیجه آن هم افزایش ورودی ها از طریق گوگل است.

افزونه سئوی وردپرس یوست از جمله افزونه هایی است که به صورت رایگان عرضه شده و امکانات محدودی دارد؛ در عوض نسخه پریمیوم یا پولی آن می تواند تاثیری شگفت انگیز در بهبود سئو سایت داشته باشد. اگر قصد دارید از طریق گوگل به ورودی های بیشتری رسیده و بازدید سایتتان را بالاتر ببرید، نسخه پریمیوم افزونه یوست می تواند بهترین انتخاب باشد.

افزونه وردپرس المنتور Elementor

یکی دیگر از افزونه های کاربردی وردپرس که توانست در مدت کوتاهی به محبوبیت زیادی برسد، افزونه المنتور است. این افزونه مخصوص آن دسته از افرادی است که می خواهند صفحات وبسایت شان را مطابق با سلیقه خود طراحی کنند، اما دانش یا زمان کافی برای طراحی حرفه ای با HTML و CSS را ندارند. با افزونه المنتور وردپرس می توان به شکلی حرفه ای و زیبا، در کوتاه ترین زمان ممکن صفحات وبسایت را طراحی کرد.

این افزونه نزدیک به 60 ابزارک مختلف دارد. مدیران سایت انتخاب های متنوعی داشته و با استفاده از ابزارهای کاربردی و چشم نواز افزونه المنتور قادر به ساخت صفخات سایتشان به شکل مورد علاقه خود هستند. افزونه المنتور هم جز افزونه هایی است که نسخه پولی آن امکاناتی بی نظیر داشته و می تواند عملکرد و ظاهر سایت را متحول کند.

افزونه WP Rocket

پیش از این از اهمیت بالای سرعت وبسایت در سئو و رتبه آن گفتیم. سرعت وبسایت تحت تاثیر عوامل مختلفی است که هر یک می توانند سهمی در زمان بارگذاری وبسایت داشته باشند. یکی از آن ها حجم و میزان تصاویری است که در صفحات سایت وجود دارد، اما سرعت بارگذاری سایت تنها به تصوایر وابسته نیست.

افزونه وردپرس WP Rocket یکی از معروف ترین افزونه های کاربردی در وردپرس است که تمامی عوامل موثر بر سرعت سایت را کنترل کرده و زمان بارگذاری را کاهش می دهد. پس از استفاده از این افزونه شاهد تغییری کاملا محسوس در سرعت وبسایت خود خواهید بود. کار این افزونه فشرده سازی فایل های ثابت مانند کدهای CSS و جاوا اسکریپت، بهینه سازی دیتابیس سایت و استفاده از کش Cache است و از همین طریق سرعت سایتتان را به شیوه ای کاملا موثر بالاتر می برد.

افزونه وردفنس Wordfence Security

امنیت یک وبسایت، از جمله مهم ترین عواملی است که هر مدیر سایتی باید به آن توجه داشته باشد. افزونه ورفنس با همین هدف طراحی و عرضه شده است. وردفنس به عنوان یکی از شناخته شده ترین افزونه های امنیت وردپرس، در نقش یک بادیگارد برای وبسایت شما عمل می کند.

بیشتر این افزونه های کاربردی، به صورت پریمیوم (پولی) عرضه می شوند. یکی از مهم ترین مسائل در رابطه با این افزونه ها، مسئله خرید آن ها از مراکز معتبر است. وبسایت دوباره سلام، یکی از مراکز معتبری است که سابقه طولانی ای درطراحی سایت و اپلیکیشن و عرضه انواع افزونه های وردپرس دارد. دوباره سلام، با ارائه محصولات اورجینال وردپرس مانند قالب های وردپرس یا افزونه های وردپرس، این امکان را فراهم کرده که بتوان به سرعت یک وبسایت حرفه ای با وردپرس ساخت.

در دوباره سلام می توان انواع قالب های رایگان و پولی، افزونه های کاربردی وردپرس و اسکریپت های مختلف را پیدا کرد. اگر برای ساخت وبسایت خود نیاز به افزونه های پریمیوم دارید و به دنبال جایی برای تامین این افزونه ها می گردید، دوباره سلام می تواند یک گزینه بسیار مناسب در پیش روی شما باشد.

نوشته کاربردی ترین افزونه های وردپرس اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code