شکایت اریکسون بابت ممنوعیت تجارت با هواوی در سوئد
1 min read

شکایت اریکسون بابت ممنوعیت تجارت با هواوی در سوئد

هواوی اخیرا از عرضه تجهیزات 5G به شرکت های مخابراتی در سوئد، یعنی کشور اصلی رقیب خود اریکسون، منع شده است. اکنون مدیرعامل اریکسون، بورژه اخولم در مصاحبه ای گفت که این تصمیم محدود کردن رقابت آزاد و تجارت است و از موضعی غیر منتظره ظاهر شده است. وی همچنین گفت این ممنوعیت باعث تأخیر در استفاده از فناوری جدید خواهد شد. به این صورت است که شکایت اریکسون بابت ممنوعیت تجارت با هواوی در سوئد واقعا جای تعجب دارد.

دقیقا یک ماه پیش، اداره پست و مخابرات سوئد (PTS) لیستی از چهار شرکت را منتشر کرد که مجاز به رقابت برای فرکانس های 5G در کشور اروپای شمالی هستند. دو شرط این بود که تاسیسات نباید شامل محصولات Huawei و ZTE باشد و زیرساخت های موجود با تجهیزات آنها باید تا سال ۲۰۲۵ حذف شود.

اخولم فاش كرد شركت وی “براساس فرصت تجارت آزاد ساخته شده است” و از دیدگاه وی، داشتن بازارهای باز مهم است. وی همچنین ادعا کرد سوئد از دستورالعمل های اتحادیه اروپا در مورد شبکه های 5G ایمن که به شرکت های مخابراتی و ناظران اجازه می دهد تولیدکنندگان تجهیزات را تحت نظارت دقیق و منع هیچ شرکت خاصی قرار دهند، منحرف شده است.

دلیل دیگری نیز به خصوص اریکسون و اکهولم وجود دارد که می خواهند Huawei بتواند در رقابت شرکت کند، این شرکت چینی در حال حاضر از این تصمیم در دادگاه تجدیدنظر می کند که روند رو به رشد شبکه 5G را کند می کند. هنگامی که ورود 4G اتفاق افتاد، اروپا در پذیرش آن کند بود و در صورت تکرار اوضاع، ممکن است در نتیجه اقتصاد آسیب ببیند.

نظر شما درباره این شکایت اریکسون چیست؟

نوشته شکایت اریکسون بابت ممنوعیت تجارت با هواوی در سوئد اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code