نکاتی که حتما قبل از ترید در بازار ارز دیجیتال باید بدانید!

چند ماهی است که موضوع سرمایه گذاری در بازارهای مالی بسیار داغ شده است. بسیاری از افراد به سمت سرمایه گذاری در این بازارها رفته اند و می خواهند هرطور که شده است وارد بازار شوند.

متاسفانه دیده شده است که افرادی برای ورود به بازارهای مالی سرمایه های مهم خود مانند خانه و ماشین را فروخته اند تا بتوانند وارد این بازارها شوند. حتی برخی با دریافت وام و یا قرض کردن پول تلاش کرده اند که وارد این بازارها شوند.

اما باید بدانید که فعالیت در بازارهای مالی نیازمند دانش و آگاهی کافی در این زمینه است. اگر اطلاعات کمی در این باره دارید پیشنهاد می کنیم که هرگز دراین مسیر فعالیت نکنید. زیرا ممکن است ضررهای جبران ناپذیری را متحمل شوید.

بهتر است ابتدا درباره سرمایه گذاری در بازارهای مالی از ابتدا آموزش ببینید تا به سود خوبی برسید و ضرر کردن را به حداقل برسانید.

توجه داشته باشید که ضرر کردن در این بازارها بخشی از کار است, در واقع یک روی دیگر ترید کردن است. کسی نمی تواند مدعی شود که هرگز ضرر نکرده است, اما باید تلاش کرد که این ضررها به حداقل برسند.

یکی از سوالاتی که برای بسیاری پیش می آید آن است که اگر ما ارزی را خریداری کرده باشیم و بعدا ارز دچار افت قیمت شود, تا چه زمانی می توانم ارز را نگه داریم و در چه زمانی اقدام به فروش کنیم؟

در این مقاله قصد داریم که مهم ترین نکته درباره ترید کردن را به شما آموزش دهیم تا با رعایت آن ضررهای پیش رو را به حداقل مقدار ممکن برسد.

استاپ لاس چیست؟

موضوع استاپ لاس به قدری اهمیت دارد که اگر آن را به خوبی فرا بگیرید به جرعت می توان گفت که ضررها به حداقل خواهند رسید. پس در ادامه همراه ما باشید:

“استاپ لاس” یا به اصطلاح “حد ضرر” مقداری است که یک معامله گر حاضر است در یک معامله ضرر کند. یعنی چه؟

فرض کنید تحلیل کردن را به خوبی فرا گرفته اید و با تحلیل یک ارز متوجه می شوید که این ارز قرار است سود خوبی بدهد, بنابراین اقدام به خرید این ارز دیجیتال می کنید. اما ممکن است بنا به هر دلیلی مانند: خطا در تحلیل و یا اعلام یک خبر مهم سیاسی یا اقتصادی و یا…که بر بازارهای مالی تاثیر گذاشته است, باعث شود که بازار خلاف آن چیزی که شما در نظر داشتید به کار خود ادامه دهد, یعنی مثلا فلان ارز دیجیتال دچار ریزش شود.

اما اگر حد ضرر مشخص کرده باشید, فقط به همان مقدار مشخص شده متحمل ضرر می شوید و فقط به همان مقدار از سرمایه شما کاسته می شود و شما از آن معامله در زمان خوبی خارج می شوید, در صورتی که حد ضرر مشخص نشده باشد شما تا زمانی که کل سرمایه تان از دست برود در معامله باقی می مانید.

برای آن که بدانید چه مقدار را برای متحمل شدن ضرر درنظر بگیرید, باید ابتدا با مفهوم دیگری آشنا شوید تا تعیین استاپ لاس را بهتر درک کنید.

حد سود چیست؟

“حد سود” یا به اصطلاح “تیک پروفیت” مقداری است که توسط معامله گر تعیین می شود, برای زمانی که سود یک ارز به اندازه کافی بالا رفته است و زمان آن رسیده است که شما سودتان را دریافت کنید و از معامله خارج شوید.

تعیین حد سود نیز یکی دیگر از نکات مهمی است که در یک معامله باید به آن توجه نمایید.

البته در بازارهای بین المللی شما می توانید از پایین آمدن قیمت نیز سود دریافت کنید. در این موارد نیز باید حد سود و حد ضرر مشخصی داشته باشید.

زمانی که قیمت پایین می آید و شما اقدام به انجام معامله می کنید, اگر استاپ لاس مشخص نکرده باشید, زمانی که قیمت روند مخالف را در پیش گیرد و بالا برود شما متحمل ضرر خواهید شد.

چگونه استاپ لاس تعیین کنیم؟

به طور کلی برای انجام یک معامله باید به قوانین مدیریت ریسک مسلط باشید, در غیر این صورت ریسک خود در یک معامله را بسیار بالا خواهید برد.

از طرفی اگر سود شما در دراز مدت کم باشد, این خود نوعی ضرر است.

اما به طور خلاصه برای تعیین استاپ لاس باید نکات زیر را حتما در نظر بگیرید:

  1. در یک معامله شما نباید بیش از 10 درصد سرمایه تان را از دست بدهید. یعنی فقط مجاز به 10 درصد ضرر هستید.
  2. عددی که برای حد ضرر مشخص می کنید, نباید از قیمتی که وارد معامله شده اید خیلی فاصله داشته باشد و یا حتی فاصله اش خیلی کم باشد.
  3. تعیین استاپ لاس برای معامله های کوتاه مدت با معامله های بلند مدت متفاوت است.
  4. زمانی که مقاومت یک سهم شکسته شد و قیمت بالای مقاومت تثبیت شد, حالا این ناحیه مقاومت به ناحیه حمایت تبدیل شده است. ناحیه حمایت را می توانید به عنوان استاپ لاس در نظر بگیرید.

البته توجه داشته باشید که شما می توانید استاپ لاس را بعد از باز کردن معامله تغییر دهید. به این صورت که فرض کنید قصد انجام معامله ای را دارید و طبق تحلیل های شما این سهم سود خوبی خواهد کرد.

در ادامه به موضوع مهم دیگری به نام سیگنال بایننس خواهیم پرداخت.

سیگنال بایننس چیست؟

برای آن که بدانید سیگنال بایننس چیست ابتدا باید بدانید که سیگنال چیست؟

به زبان ساده سیگنال پیشنهاد خرید و یا فروش یک ارز در یک بازار مالی کریپتوکارنسی است که این پیشنهاد بر اساس تحلیل ها بدست آمده است.

منظور از سیگنال بایننس, پیشنهاد خرید یا فروش بر اساس تحلیل هایی است که در صرافی بایننس بر روی ارزهای مخصوص به خود صرافی داده می شود.

صرافی بایننس یکی از بزرگترین صرافی هایی است که در حوزه ارزهای دیجیتال فعالیت می کند.

توجه کنید در معاملاتی که بر روی ارزهای دیجیتال انجام می دهید نیز باید حد ضرر و حد سود را تعیین کنید.

مدت زمان سیگنال های بایننس چقدر است؟

سیگنال هایی که صرافی بایننس ارائه می کند دارای دو نوع کوتاه مدت و میان مدت در دوره های بین 1 تا 30 روزه است.

طبق تجربه میزان درصد موفقیت سیگنال هایی که در شرایط عادی بازار داده می شود تا 85 درصد موفقیت آمیز است.

سخن آخر

همانطور که در بالا هم اشاره کردیم, برای سرمایه گذاری باید دانش کافی داشته باشید تا بتوانید از بازار ارز دیجیتال درآمد داشته باشید. یکی از بهترین مدرس های دوره های تخصصی در زمینه ارزهای دیجیتال, آقای امید فدوی از مشاوران و مدرسان حرفه ای دوره های سرمایه گذاری و ترید ارزهای دیجیتال و بیت کوین و همچنین مدرس دوره نوابغ ارز دیجیتال هستند.

پر سود باشید.

نوشته نکاتی که حتما قبل از ترید در بازار ارز دیجیتال باید بدانید! اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code