هواوی موبایلی با تراشه Dimensity 700 در دست تولید دارد

دیروز برای شما نوشتیم که اولین گوشی هواوی با تراشه کوالکام احتمالا یک دستگاه اقتصادی است. البته منظور ما از آن “اولین” در حقیقت اولین پس از تحریم امریکاست در غیر این صورت این شرکت پیش از این هم گوشی با تراشه کوالکام تولید کرده است. امروز همچنین گزارشی بسیار دقیق به ما می گوید که هواوی موبایلی با تراشه Dimensity 700 در دست تولید دارد. دایمنسیتی ۷۰۰ جدیدترین تراشه اقتصادی مدیاتک است که هفته گذشته با پشتیبانی از ۲ سیم کارت 5G همزمان معرفی شد.

گوشی هواوی با دایمنسیتی ۷۰۰

تراشه ساز تایوانی MediaTek تراشه اقتصادی جدید Dimensity 700 خود را به امید نفوذ بیشتر در بازار بکر 5G اقتصادی ارایه کرده است. این تراشه برای ایجاد اتصال 5G در دستگاه های مقرون به صرفه با قیمت کمتر از ۲۰۰ دلار طراحی شده است.

به اندازه کافی عجیب و غریب است اما ظاهرا اولین برندی که یک تلفن هوشمند را روی این تراشه آماده می کند، هواوی خواهد بود. نشت اطلاعات تازه از منبع معروف چینی Digital Chat Station مشخصات اصلی فنی یک گوشی هوشمند آینده هواوی را نشان می دهد که در این میان ما یک Dimensity 700 به عنوان پردازنده داریم.

طبق اطلاعات منتشر شده از طرف این منبع دستگاه آینده این شرکت چینی به نمایشگر 6.5 اینچی IPS مجهز خواهد شد که در آن سازنده در گوشه سمت چپ بالا سوراخی برای دوربین جلو ایجاد می کند.

همانطور که برای یک تلفن هوشمند ارزان قیمت انتظار می رود، صفحه نمایش از رفرش ریت ۶۰ هرتز پشتیبانی کند، اما وضوح FullHD+ است. متأسفانه، Digital Chat Station به ما نگفت که چه گزینه هایی برای RAM و حافظه ذخیره سازی انتظار داریم.

اما ما در مورد قابلیت های عکاسی آن اطلاعات داریم. در پنل عقب، مجموعه ای از 4 لنز وجود دارد: سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی ، 8 مگاپیکسلی فوق عریض و 2 سنسور معمول 2 مگاپیکسلی (ماکرو و پرتره). وضوح دوربین جلو 16 مگاپیکسل است.

این تلفن هوشمند به یک باتری 4000 میلی آمپری مجهز می شود که از شارژ سریع تا 40 وات پشتیبانی می کند.

مدیاتک دایمنسیتی ۷۰۰ / Dimensity 700 با پشتیبانی از 5G رسما معرفی شد

مدیاتک تعداد زیادی چیپست 5G را در سال 2020 معرفی کرده است، از جمله پردازنده مقرون به صرفه Dimensity 720 که در انواع تلفن های 5G ارزان قیمت استفاده می شود. این شرکت در اینجا متوقف نمی شود، زیرا تراشه Dimensity 700 را معرفی کرده است.

دقیقاً مانند پردازنده قبلی، مدیاتک دایمنسیتی ۷۰۰ با فرایند ۷ نانومتری ساخته شده و از یک طراحی هشت هسته ای بهره می برد. به طور دقیق تر، شما در حال تماشای دو هسته پردازنده Cortex-A76 با فرکانس 2.2 گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A55 هستید.

چیپست جدید همچنین دارای پردازنده گرافیکی Arm Mali-G57 MC2 است که عملکرد گرافیکی متوسطی را نشان می دهد. در حقیقت، به نظر می رسد این همان پردازنده گرافیکی و هسته اصلی پردازنده افتصادی Helio G80 باشد.

پشتیبانی از دو سیم کارت 5G

این شرکت همچنین از مودم 5G یکپارچه و همچنین مجموعه فناوری UltraSave خود برای بهبود کارایی استفاده می کند. این مودم از سرعت دانلود 5G تا 2.77Gbps و 2CC صحبت می کند. علاوه بر این Dimensity 700 دارای پشتیبانی از دو سیم کارت 5G نیز هست، به شما امکان می دهد از دو شبکه 5G در یک تلفن استفاده کنید.

مدیاتک همچنین چندین ویژگی دوربین را پشتیبانی می کند، از جمله پشتیبانی دوربین 48 مگاپیکسلی یا 64 مگاپیکسلی با ویژگی های “AI-bokeh ، AI-colour and AI-beauty” و کاهش نویز چند فریم. از دیگر ویژگی های قابل توجه می توان به پشتیبانی از نمایشگر ۹۰ هرتز ، پشتیبانی از FHD + ، پشتیبانی از LPDDR4X (در اینجا بدون LPDDR5) و پشتیبانی از دستیار صوتی متعدد اشاره کرد.

در کل، به طور قطع به نظر می رسد یک مدل از Dimensity 720 باشد و نه یک طراحی کاملاً جدید. با پشتیبانی دو سیم کارت 5G و سرعت کلاک CPU کمی بیشتر که ظاهرا تنها نسخه اصلی است.

نظر شما درباره گوشی جدید احتمالی هواوی با این تراشه چیست؟

نوشته هواوی موبایلی با تراشه Dimensity 700 در دست تولید دارد اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code