هواوی P50 در نیمه اول سال ۲۰۲۱ ارایه خواهد شد

هواوی از نظر سخت افزاری و نرم افزاری توسط دولت ایالات متحده هدف تحریم قرار گرفته است. جدا از اینکه از کشورها برای انتخاب 5G هواوی استفاده نمی کند، محدودیت های تقویت شده به این معنی است که این شرکت برای دستیابی به تراشه های Kirin مجبور بود بیشتر مبارزه کند. با این حال، این شرکت تمام تلاش خود را برای بقا در بازار جهانی انجام می دهد. در این میان، اکنون گزارشی حاکی از آن است که هواوی P50 در نیمه اول سال ۲۰۲۱ ارایه خواهد شد

هواوی P50

گزارش TheElec می گوید که هواوی قصد دارد نسل بعدی سری P (شاید با نام Huawei P50) را در نیمه اول سال 2021 ارایه کند. این گزارش همچنین می گوید که هواوی احتمالاً از Kirin 9000 برای پرچمدار P50 مربوطه استفاده خواهد کرد. این متناقض با گفته قبلی مدیر عامل شرکت Huawei Consumer Business ، یو ریچارد است. وی گفته بود که Huawei Mate 40 می تواند آخرین دستگاه هایی باشد که از تراشه Kirin استفاده می کند.

علاوه بر این، گزارش می گوید که تأمین کنندگان صفحه نمایش هواوی P50 سامسونگ و LG Display هستند. ظاهرا آنها از هم اکنون برای تولید آماده می شوند. اگرچه سفارشات P50 نهایی هستند ، اما این گزارش می گوید که در صورت دریافت سفارشات سری بعدی Mate هیچ تضمینی وجود ندارد.

با این اوصاف، هواوی قبل از درگیری با ایالات متحده در بازارهای جهانی و در کشورش شماره ۱ بازار شد. این شرکت در سال ۲۰۱۹ بیش از ۲۴۰ میلیون تلفن هوشمند را به بازار عرضه کرده است که سری P و Mate آن نقش زیادی دارند. دقیقا، با فروش تقریباً 44 میلیون دستگاه پرچمدار تقریبا با غول کره جنوبی سامسونگ همسطح شد. علاوه بر این، در کل رتبه بندی حمل و نقل برای سال 2019 از Cupertino Giant Apple پیشی گرفت و مقام دوم را کسب کرد.

به همین ترتیب، این شرکت توانایی بالایی با ورود به سال ۲۰۲۰ داشت. اما دولت ایالات متحده مهمانی هواوی را خراب کرده است. نیازی به ذکر نیست که جدیدترین تراشه Kirin 9000 هواوی یک تراشه ۵ نانومتری بوده و یک بزرگترین موفقیت این شرکت است. در مقایسه با تراشه ۵ نانومتری اپل A14 این تراشه 30٪ ترانزیستور بیشتری دارد. به هر حال، آخرین گزارش حاکی از آن است که هواوی ممکن است تراشه های Kirin را در سری پرچمداران بعدی قرار دهد اما جالب است که آیا گزینه ای دیگر را انتخاب می کند یا خیر.

با این وجود، باید کمی منتظر بمانیم تا بدانیم که جدول زمانی معمول هواوی برای راه اندازی سری P جایی بین مارس تا آوریل هر سال قرار دارد. با این اوصاف، سری Mate 40 که به تازگی ارائه شده است در چین مورد توجه قرار گرفته است. موجود اولیه این دستگاه ها در اولین پیش فروش در ۲۸ ثانیه فروخته شد. بعد از این، هواوی چه در بازارهای آنلاین و چه در آفلاین با کمبود عظیم دستگاه روبرو شد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که هواوی P50 دستگاه موفقی خواهد بود؟

نوشته هواوی P50 در نیمه اول سال ۲۰۲۱ ارایه خواهد شد اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code