از فناوری صفحه نمایش تاشو چه می دانیم؟

امروزه با پیشرفت صفحه نمایش تاشو انقلابی در رویاپردازی‌های بشر در زمینه فناوری دیجیتال رخ داده است. در چند سال اخیر، فناوری موبایل تغییرات بسیاری را به خود دیده و از جمله آخرین تغییرات این عرصه، تولید و رونمایی از صفحه نمایش تاشو توسط شرکت‌های بزرگی همچون سامسونگ می‌باشد. از آن زمانی که گوشی‌های موبایل نوکیا در جهان گسترش یافته بودند، زمان زیادی نمی‌گذرد. در آن دوران داشتن گوشی همراه بدون اتصال به سیم برق یا تلفن بسیار عجیب و غریب به نظر می‌رسید.

در اغلب موارد چشم‌ها با هیجانی وصف ناشدنی به دنبال کسانی بود که وسیله‌ای با نام موبایل داشتند و برای برقراری تماس تلفنی استفاده می‌کردند. از آن روزها چندان فاصله نداریم. اما اگر به پیشرفت تکنولوژی در زمینه قطعات موبایل نگاهی به گذشته داشته باشیم، انگار بر خلاف زمان کوتاه چند ساله، قرن‌ها فاصله داریم. سرعت رشد و پیشرفت این فناوری در حدی بوده که امروزه حتی کودکانی که توان سخن گفتن ندارند می‌توانند با گوشی‌های همراه کار کنند. و همانگونه که گفته شد آخرین تغییرات نیز رونمایی از صفحه نمایش تاشو توسط کمپانی‌های بزرگی همچون سامسونگ، هوآوی، ال جی، آیفون و غیره بوده است.

با توجه به سرعت پیشرفت و شتابی که این فناوری‌ها در دنیا دارند، می‌توان گفت که تا چند سال آینده تمام امورات زندگی ما و به عبارتی دیگر تمام سبک زندگی انسان‌ها در گوشی‌ها خلاصه می‌شود. چرا که با کشف صفحه نمایش تاشو دریچه‌ای دیگر بر روی دنیای دیجیتال گشوده شده است و آنچه از این پنجره نمایان است این موضوع است که این سرعت توقفی ندارد و باید هر روزه منتظر تغییرات بزرگ دیگر و صفحه نمایش تاشو گوشی‌های همراه باشیم. بر این اساس می‌خواهیم در این مقاله بر روی این موضوع تأمل کنیم و اطلاعاتی را از این فناوری نو و جدید در اختیار شما قرار دهیم.

صفحه نمایش تاشو چیست؟

سامسونگ و چند کمپانی مطرح دیگر، طی چند سال اخیر به دنبال ایجاد تنوع و فناوری در زمینه گوشی همراه بوده‌اند. بر همین اساس قطعات موبایل همچون تاچ ال سی دی سامسونگ ساله تغییرات اساسی را به خود دیده است. از سال 2019 تاکنون نیز از چند مدل گوشی سامسونگ، ال جی، اپل و غیره رونمایی شده که داری صفحه نمایش تاشو بوده‌اند. فناوری تاشو به این معنا است که صفحه نمایش قابلیت این را دارد که تا شود و به اندازه‌های گوناگون تبدیل شوند. البته تا شدن گوشی‌ها امری نو و جدید نیست بلکه تا شدن گوشی‌هایی با تاچ و ال سی دی سامسونگ، تازه و نو هستند و از سال 2019 در جهان به صورت جدی مطرح شده است. چرا که این گوشی‌ها با فناوری OLED بوده و قابلیت انعطاف را داشته و می‌توانند تا بخورند و اندازه آن تغییر کند. در این صورت مخاطبین گوشی سامسونگ با صفحه نمایش تاشو، هم گوشی و هم تبلت خواهند داشت. همچنین کاربران می‌توانند همزمان چند برنامه را به صورت همزمان استفاده کنند و بتوانند از قابلیت‌های جدید این گوشی‌ها بهره ببرند.

جایگاه صفحه نمایش تاشو در دنیای فناوری

گوشی‌های همراه چند سالی با ارتقاء قطعات موبایل همراه بودند. این ارتقاء به خصوص در زمینه تاچ ال سی دی سامسونگ اوایل کار، برای علاقمندان به دنیای فناوری موبایل، هیجان‌انگیز بود اما کم کم داشت به یک روند تکراری تبدیل می‌شد تا اینکه شرکت سامسونگ، در دنیا خبرهایی تازه از ساخت و عرضه گوشی‌هایی با صفحه نمایش تاشو، انقلاب دیگری را در قطعات موبایل و کاربری آن‌ها در دنیا ایجاد کرد. سری اول این موبایل‌ها در سال 2019 وارد بازار شدند. گوشی سامسونگ با مدل گلکسی فولد اولین جرقه‌های امید برای جهش در عرصه فناوری را نمایان کرد. این مدل گوشی سامسونگ به دو نمایشگر داخلی و خارجی تقسیم می‌شد. نمایشگر خارجی مناسب تماس‌های تلفنی و جواب‌دهی به پیام‌ها بود اما نمایشگر داخلی این مدل همانند یک تبلت عمل می‌کرد و جذابیتی چند برابر را به دوستداران عرصه تکنولوژی و فناوری عرضه کرده بود. تنها 4 روز پس از معرفی گوشی سامسونگ با مدل گلکسی فولد، شرکت هوآوی گوشی میت ایکس تاشو خود را برای جهانیان به نمایش گذاشت. این امر بسیار هیجان‌انگیز بود و بسیار مورد استقبال قرار گرفت. سپس دیگر برندهای مطرح مانند شیائومی، ال جی و غیره در حال تولید و ایده‌پردازی و طراحی بسیار زیباتر و کارآرا تر گوشی‌هایی با صفحه نمایش تاشو هستند تا کاربران دنیای دیجیتال بتوانند به‌راحتی چند دستگاه همچون لپ تاپ، گوشی همراه و تبلت را تنها در یک دستگاه کوچک تا شده کم حجم و زیبا داشته باشند و به‌راحتی بتوانند اندازه آن را به سایز دلخواه خود تبدیل کنند و از انقلاب‌های عصر دیجیتال بهره لازم را در عصر تکنولوژی نوین دیجیتال داشته باشند.

امکانات گوشی سامسونگ با صفحه نمایش تاشو

از جمله مشخصات گوشی سامسونگ تاشو مدل گلکسی زد فلیپ به عنوان دومین گوشی تولید شده از شرکت سامسونگ می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • صفحه نمایش تاشو 7 اینچ با کیفیت full Hd
  • رزولوشن 2636 در 1080 پیکسل
  • اندروید 10
  • پوشش شیشه‌ای فوق العاده نازک با کارایی بهتر از پلاستیک
  • 8 گیگ رم و 256 گیگ حافظه داخلی
  • باتری 3300 میلی آمپر با پشتیبانی شارژ سریع 15 واتی
  • وزن 183 گرم
  • اندازه گوشی هنگام باز بودن صفحه نمایش تاشو: 87.4 تا 17.3 میلی‌مترو هنگام بسته بودن صفحه: 167.9 تا7.2 میلی‌متر
  • سه دوربین پشت: دو دوربین 12 مگاپیکسل و یک دوربین 16 مگاپیکسل
  • دو دوربین جلو 10 و 8 مگاپیکسل
  • عدم ورود گرد و غبار به درون گوشی سامسونگ مدل زد فلیپ برخلاف گلکسی فولد
  • پشتیبانی از فناوری 5G

فناوری‌های جدید همانند گوشی سامسونگ تاشو و قطعات موبایل را از کجا تهیه کنم؟

با خرید فناورهای دنیای دیجیتال باید بتوانیم از دنیای گسترده اینترنت و دیجیتال بهره ببریم و استفاده لازم را ببریم. براین اساس اولین چیزی که بدیهی به نظر می‌رسد این است که بتوانید وسیله ارتباط با دنیای دیجیتال را از طریق همان دنیای دیجیتال فراهم کنید. به عبارتی خرید گوشی سامسونگ و یا تهیه قطعات موبایل همچون تاچ وال سی دی سامسونگ در حالت کلی باید از طریق وبسایت صورت گیرد. این امر لازمه دنیای دیجیتال است که شما تمام کارها و خریدهای خود را از طریق وبسایت‌های معتبر انجام دهید. یکی از وبسایت‌های معتبر در زمینه ارائه قطعات موبایل و فروش گوشی‌های همراه، وبسایت سورن استور به عنوان یکی از فروشگاه‌های بزرگ لوازم دیجیتال جهت تعمیرات و خرید تاچ ال سی دی تا فروش گوشی‌های جدید با صفحه نمایش تاشو است که در ایران با چند سال سابقه مشغول به فعالیت می‌باشد و به دوستداران عرصه دیجیتال ارائه خدمت می‌کند.

نوشته از فناوری صفحه نمایش تاشو چه می دانیم؟ اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code