دزدگیر بهتر است یا سوئیچ مخفی؟ راهکارهای قدیمی را فراموش کنید

وقتی صحبت از ایمنی خودرو و راهی برای مقابله با سرقت ماشین می‌شود، چند گزینه دم‌دستی وجود دارند که همه افراد به سراغ آن‌ها می‌روند. دزدگیرها و سوئیچ مخفی معمولاً اولین گزینه‌هایی هستند که افراد انتخاب می‌کنند. هر دو این سیستم‌های ضد سرقت خودرو مزایا و معایبی دارند. بعضی‌ها سیستم‌های دزدگیر جدید را ترجیح می‌دهند و عده‌ای همچنان طرفدار سوئیچ مخفی هستند. به همین دلیل سؤال دزدگیر بهتر است یا سوئیچ مخفی یکی از پرتکرارترین سؤالاتی است که بسیاری از افراد در هنگام انتخاب یک سیستم ضد سرقت برای خودرو با آن روبه‌رو می‌شوند.

به همین بهانه در این مقاله سعی می‌کنیم این دو سیستم محبوب اما قدیمی محافظت از خودرو را بررسی کنیم و کارایی آن‌ها برای تأمین امنیت ماشین‌های امروزی را بسنجیم. با ما در ادامه این مطلب همراه باشید تا به سؤال دزدگیر بهتر است یا سوئیچ مخفی پاسخ دهیم.

سوئیچ مخفی؛ یک ترفند قدیمی برای محافظت از خودرو

سوئیچ مخفی تکنولوژی بسیار ساده‌ای است که در گذشته به شکل کارآمدی می‌توانست از خودروی شما محافظت کند. نحوه نصب سوئیچ مخفی بسیار ساده است. کافی است که تا در مسیر برق‌رسانی به کوئل یا سیستم احتراق خودرو یک سوئیچ اضافه نصب کنید و آن را در قسمت خاصی از ماشین که از نظرها مخفی باشد قرار دهید. تا زمانی که این سوئیچ خاموش باشد، امکان استارت زدن و روشن کردن موتور خودرو نیز وجود نخواهد نداشت.

این سیستم قدیمی برای خودروهای دهه 70،80 و 90 میلادی گزینه‌ای ایده آل محسوب می‌شد. زیرا سیستم برقی این خودروها بسیار ساده است. بااین‌حال برای خودروهای امروزی نصب سوئیچ مخفی چندان ایده خوبی به نظر نمی‌رسد. سیستم‌های جدید ضد سرقت امکانات بسیار بیشتری دارند و علاوه بر امکان خاموش کردن موتور ماشین از راه دور، یک دستگاه شنود داخل ماشین نیز محسوب می‌شوند. سوئیچ مخفی در مقابل سیستم‌های ردیاب و ضد سرقت جدید، یک سیستم قدیمی با امنیت پایین به‌حساب می‌آید.

دزدگیر ماشین، سیستم ضد سرقت محبوب سارقان!

در سال‌های اخیر، دزدگیر ماشین به‌عنوان یک سیستم ضد سرقت نسبتاً جدیدتر، جایگزین سوئیچ مخفی‌شده است. این سیستم‌های ضد سرقت، محبوب‌ترین گزینه برای تأمین امنیت خودرو هستند. سیستم دزدگیرها از چند سنسور مختلف که امکان تشخیص صدا، تغییرات فشار، حرکت و ضربه را دارند، تشکیل شده است. برای مدتی دزدگیرها به‌عنوان یک سد نسبتاً قوی در مقابل سرقت خودرو به‌حساب می‌آمدند. اما سارقان به‌خوبی نحوه از کار انداختن دزدگیر ماشین و عبور از این سد را آموخته‌اند.

فرآیند سرقت یک خودرو کمتر از 30 ثانیه زمان می‌برد و صدای آلارم دزدگیر به‌تنهایی نمی‌تواند جلوی سرقت ماشین را بگیرد. به همین دلیل امروزه سیستم‌های امنیتی جدتر و با امکانات بیشتری مانند دزدگیر و ردیاب خودرو به وجود آمده‌اند تا نقاط ضعف دزدگیرهای معمولی را پوشش دهند. بنابراین اگر بخواهیم به سؤال دزدگیر بهتر است یا سوئیچ مخفی پاسخ دهیم باید بگوییم که هیچ‌کدام از این سیستم ضد سرقت محبوب در حال حاضر گزینه ایده آلی برای محافظت از خودرو نیستند.

دزدگیر بهتر است یا سوئیچ مخفی؟ بررسی مزایا و معایب ضد سرقت‌های قدیمی

بررسی مزایا و معایب دزدگیر و سوئیچ مخفی، نقاط ضعف این سیستم‌ها را بیشتر نمایان می‌کند. سوئیچ مخفی درصورتی‌که توسط سارقان پیدا نشود، می‌تواند جلوی روشن شدن موتور ماشین را بگیرد. اما هیچ آلارمی ندارد و از اجزای درون خودرو نیز محافظتی نمی‌کند. از طرفی نصب سوئیچ مخفی با توجه به سیستم برقی خودروهای جدید، می‌تواند مشکلاتی را برای خودرو ایجاد کند. در مقابل دزدگیر می‌تواند با صدای آلارم به شما اخطار دهد و کار را برای سارقان سخت کند اما نمی‌تواند جلوی روشن شدن خودرو را بگیرد. اگر فاصله شما از خودرو زیاد باشد هرگز متوجه صدای آلارم نیز نخواهید شد.

بعضی از افراد ترجیح می‌دهند با نصب هر دو گزینه روی خودرو از مزایای آن‌ها به‌صورت همزمان استفاده کنند. بااین‌حال همچنان یک مشکل عمده باقی می‌ماند. دزدگیر و سوئیچ مخفی هر دو تنها برای جلوگیری از سرقت مناسب هستند و بعد از دزدیده شدن خودرو هیچ فایده‌ای برای شما نخواهند داشت. به‌این‌ترتیب بهتر است این راهکارهای قدیمی را فراموش کنید و به دنبال راه‌های جدید و کارآمدتری برای محافظت از خودروی خود باشید.

ایران رهیاب

ایران رهیاب

استفاده از ردیاب جی‌پی‌اسی، راهکار جدید جانشین سوئیچ مخفی و دزدگیر

با افزایش قیمت خودروها، تعداد سرقت نیز افزایش‌یافته است. سیستم‌های قدیمی مانند سوئیچ مخفی و دزدگیر دیگر به‌تنهایی نمی‌توانند از سرقت جلوگیری کنند. بنابراین روش‌های جدید مانند ردیاب جی پی اس ماشین گزینه‌های بسیار بهتری محسوب می‌شوند. ردیاب‌ها نقش دزدگیر و سوئیچ مخفی را همزمان بازی می‌کنند و مهم‌تر از آن قابلیت ردگیری خودرو از راه دور را دارند. جی‌پی‌اس‌ها با استفاده از ماهواره محل دقیق خودرو را به‌صورت آنلاین روی گوشی همراه یا پنل مدیریت به شما نشان می‌دهند. به‌این‌ترتیب حتی اگر خودروی شما به سرقت رفته باشد می‌توانید به‌سرعت آن را روی نقشه پیدا کنید.

ردیاب‌های پیشرفته‌تر دارای سنسورهایی هستند که روشن شدن موتور، وارد شدن ضربه به ماشین یا باز شدن درب‌ها را به شما اطلاع می‌دهند. نکته مثبت اینجاست که در هرجایی که باشید می‌توانید به‌سرعت از وضعیت خودروی خود با خبر شوید. درنهایت بعضی از ردیاب‌ها قابلیت کنترل موتور ماشین از راه دور را به شما می‌دهند تا بدون استفاده از سوئیچ مخفی تنها با فشردن یک دکمه روی گوشی خود موتور ماشین را خاموش کنید.

همین حالا با جی پی اس از ایران رهیاب خیال خود را راحت کنید

در این مقاله سعی کردیم تا به سؤال دزدگیر بهتر است یا سوئیچ مخفی پاسخ دهیم و به بررسی مزایا و معایب این سیستم‌های ضدسرقت پرطرفدار اما قدیمی بپردازیم. هر دو این سیستم‌ها در گذشته گزینه‌های خوبی برای مراقبت از خودروی شما محسوب می‌شدند اما در حال حاضر، بدون شک ردیاب‌ها و جی پی اس های خودرو، گزینه‌های بسیار بهتر و پر امکانات تری هستند. اگر به دنبال تهیه بهترین سیستم ضد سرقت برای خودرو خود هستید، همین حالا به سایت ایران رهیاب سر بزنید و متناسب با نیازتان یک دستگاه ردیاب برای ماشین خود تهیه کنید. در سایت جی پی اس خودرو می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد سیستم‌های جدید ضد سرقت خودرو به دست آورید.

نوشته دزدگیر بهتر است یا سوئیچ مخفی؟ راهکارهای قدیمی را فراموش کنید اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code