اکانت یوتیوب ترامپ موقتا مسدود شد
1 min read

اکانت یوتیوب ترامپ موقتا مسدود شد

هفته گذشته، توییتر پس از بررسی توییت های اخیر و متن پیرامون آنها، دونالد ترامپ را به طور دائم از پلتفرم خود معلق کرد. پس از حذف اکانت ترامپ در توییتر، در همان روز فیس بوک اعلام کرد که حساب های ترامپ در فیس بوک و اینستاگرام را به طور نامحدود ممنوع می کند. با توجه به نگرانی در مورد “پتانسیل مداوم خشونت” یوتیوب سرانجام تصمیم گرفت محتوای جدید بارگذاری شده در اکانت یوتیوب ترامپ را حذف کند. یوتیوب می گوید کانال ترامپ حداقل یک هفته مجاز به بارگذاری فیلم های جدید نیست.

مسدود شدن موقت اکانت یوتیوب ترامپ

یوتیوب می گوید کانال ترامپ مجاز به بارگذاری محتوای جدید “حداقل” به مدت 7 روز نیست. علاوه بر جلوگیری از بارگذاری های جدید، یوتیوب همچنین به دلیل نگرانی در مورد امنیت، نظرات را در کانال ترامپ غیرفعال کرده است.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که گروه های مدنی ایالات متحده تهدید کردند که اگر کانال رییس جمهور ترامپ را مسدود نکند، علیه YouTube یک تحریم تبلیغ كنند. هشت فیلم جدید در اوایل این هفته در کانال یوتیوب ترامپ بارگذاری شد، از جمله یکی که در آن وی به خبرنگاران گفت که با مسدود کردن وی “شرکت بزرگ فناوری یک اشتباه وحشتناک مرتکب شده است”.

مشخصا ترامپ پس از پایان دوره ریاست جمهوری خود در حال ترد شدید از شبکه های اجتماعی است. این ترد از شبکه های اجتماعی امریکایی به حدی است که دونالد ترامپ دست به دامن تلگرام شد.

نظر شما چیست؟ اول بیاید یک لحظه فکر کنیم که مثلا آیا آپارات می تواند حساب رسمی یک شخصیت رده بالا در کشور را مسدود کند؟! و بعد، فکر می کنید ترامپ روی کدام شبکه اجتماعی بتواند نظرات خود (هر چند به تعبیری خطرناک) اظهار کند؟ و بیاید در ذهن خود این محدودیت های شدید توسط قدرت های رسانه ای بزرگ روی یک شخص (حال ترامپ یا هر کس دیگری با نظر خاص) را با شرایط خاص در کشور خود مقایسه کنیم. آیا این سانسورها منطقی است؟ آزادی بیان چه می شود؟ چه کسی مشخص می کند که “محتوای صحیح” و “حق” کیست؟ پاسخ این پرسش ها اهمیت دارد و باید به آن فکر کنید.

نوشته اکانت یوتیوب ترامپ موقتا مسدود شد اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code