طرح مفهومی هوشمند ترین ماسک جهان با قابلیت پخش صدا، منتشر شده از سوی کمپانی ریزر

کمپانی ریزر (Razer) یک طرح مفهومی یا کانسپت، منتسب به هوشمند ترین ماسک N95 جهان را منتشر کرد؛ تحت عنوان پروژه Hazel. این ماسک با پوسته بیرونی براق، از جنس پلاستیک ضد آب و قابل بازیافت ساخته شده است. این پوسته شفافیت لازم را برای لب‌خوانی و مشاهده نشانه‌های صورت در هنگام صحبت را دارا بوده و ضد خش است. نورپردازی RGB به همراه قابلیت رسایی صدا نیز از دیگر امکانات این ماسک است. ریزر همچنین ادعا می‌کند که مقام هوشمند ترین ماسک جهان از آن این کانسپت می‌شود؛ اما برچسب قیمتی و زمان عرضه آن نامشخص است. برای مشاهده قابلیت ها و مشخصات کامل، در ادامه با ما همراه باشید.

ماسک هوشمند ریزر: هوشمند ترین ماسک جهان

امکانات ماسک هوشمند N95 ریزر

ریزر پروژه Hazel را ماسک N95 جراحی نام می‌برد، اما هنوز از سازمان غذا و دارو، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری یا سازمان ایمنی و بهداشت شغلی، گواهی‌نامه‌‌ای دریافت نکرده‌است. این کمپانی خاطرنشان کرد که در فرآیند تولید با متخصصان پزشکی و دانشمندان همکاری می‌کند.

ویژگی‌های اصلی این ماسک در دو دایره طرفین ماسک قرار دارند؛ همچنین از این دو ناحیه به‌عنوان تهویه هوا نیز استفاده می‌شود.

ریزر ادعا می‌کند که از هوارسان‌های دیسکی با قابلیت فیلتر هوای دم و بازدم در این ماسک استفاده خواهد کرد. همچنین این کمپانی به کسب مجوز نیز اشاره کرد؛ مجوز تصفیه 95 درصدی ذرات معلق هوا از جمله COVID-19. این هوارسان‌ها (ventilators) جدا شونده بوده و قابل‌شارژ هستند. ریزر هنوز جزئیات دو عامل بسیار مهم ماسک را عنوان نکرده است؛ از جمله هوارسان‌ها تا چه مدت موثر خواهند بود و این شرکت چگونه زمان تعویض آن‌ها را به کاربر هشدار خواهد داد. طبق گفته یکی از سخنگو‌های کمپانی مذکور، طول عمر ونتیلاتورها در حال آزمایش بوده و هنگامی که باید فیلتر‌ها تعویض شوند، ریزر آن را از طریق برنامه موبایلی به کاربر اطلاع خواهد داد.

میکروفون‌ها و تقویت‌کننده‌های تعبیه شده در هوارسان‌ها، صدای شما را به بیرون هدایت خواهند کرد، بنابراین نگران رسایی صدای خود نباشید. تا اکنون ما این فرایند را در عمل ندیده‌ایم و شانس آن را نداشته‌ایم که آن را امتحان نماییم. ریزر گفته است که با مهندسان صدای THX در حال همکاری می‌باشد تا بلندی صدای خروجی را به مقدار صحیح تنظیم کند

به غیر از مشخصات فوق‌العاده این ماسک، ریزر به راحتی این ماسک در صورت نیز اشاره داشته‌است. این کمپانی می‌گوید که این ماسک با وجود تمام فناوری‌ها، از نظر راحتی نمره خوبی کسب می‌کند؛ به‌دلیل اینکه اطراف این ماسک از محافظ سیلیکونی بهره می‌برد و قابلیت تنظیم اندازه نیز وجود دارد.

ال‌ای‌دی های RGB

ماسک هوشمند ریزر را در صورت استفاده نکردن از ال‌ای‌دی های RGB ، نمی‌توانیم یک محصول مدرن به‌حساب بیاوریم. هر کدام از هوارسان‌ها که دارای این ال‌ای‌دی ها هستند، می‌توانند به رنگ دلخواه شما دربیایند. هکمچنین هنگام تاریکی هوا، به صورت خودکار فعال می‌شوند تا دیگران بتوانند حرکت صورت و دهان شما را مشاهده کنند. شاید بتوان به این ایده ایرادی وارد کرد، اما همچنان خلاقانه و مفید محسوب می‌شود.

نظر شما چیست؟ آیا این ایده واقعا خلاقانه است؟

نوشته طرح مفهومی هوشمند ترین ماسک جهان با قابلیت پخش صدا، منتشر شده از سوی کمپانی ریزر اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code