5 کاری که ایلان ماسک می تواند به عنوان ثروتمندترین فرد جهان انجام دهد
1 min read

5 کاری که ایلان ماسک می تواند به عنوان ثروتمندترین فرد جهان انجام دهد

به ایلان ماسک با دارایی خالص حدود 188.5 میلیارد دلار، که از روز پنجشنبه گذشته ثروتمندترین فرد جهان شد، تبریک می گویم. روز پنجشنبه، مدیرعامل اسپیس ایکس و تسلا در توئیتر خود گفت که وی با روی باز از پیشنهادات مردم استقبال می کند تا بگویند که چه کاری باید با ثروت کلان خود انجام دهد، خصوصاً پیشنهاداتی درمورد امور خیریه ای که تغییرات شگرفی ایجاد می کند. بنابراین ما اینجا ایده هایی برای ماسک آورده ایم که چطور پولش را برای پیشرفت بشریت و کره خاکی هزینه کند، البته در صورتی که این مطلب را بخواند. و انصافاً، هیچ یک از این ایده ها برای یک مولتی میلیاردر که یک بار اتومبیل اسپرت به فضا پرتاب کرده، خیلی عجیب و غریب نیست.

1: پایان گرسنگی در ایالات متحده

طبق گفته گاردین، دولت آلمان هزینه پایان گرسنگی در دنیا را در ماه اکتبر محاسبه کرد و متأسفانه چیزی معادل 330 میلیارد دلار بود، اما این مقدار خارج از توانایی ماسک است. اما پایان گرسنگی در ایالات متحده با پرداخت مستقیم و سرمایه گذاری در شبکه های امنیت اجتماعی ارزان تر است و چیزی حدود 25 میلیارد دلار است.

از آنجایی که ثروت شخصی ماسک فقط دردوران همه گیری بیش از 160 میلیارد دلار افزایش یافته است، این مقدار مانند یک قطره برای او است!

2: یک میلیون نفر را به مریخ بفرستد

بر اساس برآورد خود ماسک در سال 2019، برای بلیط یک طرفه زندگی جدید در مریخ، هزینه ای بین 100 تا 500 هزار دلار برای هر مسافر لازم است.

البته با فرض اینکه این هزینه تنها عامل در اینجا باشد و همه چالش های پزشکی و لجستیکی برطرف شده باشد، ماسک اکنون می تواند در حدود 377000 مسافر (500000 دلار برای هر بلیط) و 1،885،000 مسافر (100000 دلار برای هر بلیط) را حمایت مالی کند تا به خانه های جدید خود در سیاره سرخ بروند.

3: پرداخت شهریه دانشجویان کالج های دولتی آمریکا

طبق آخرین داده های ارائه شده توسط وزارت آموزش و پرورش، دانشگاه های دولتی و سایر موسسات تحصیلات تکمیلی در ایالات متحده 81.3 میلیارد دلار شهریه و هزینه در طول سال تحصیلی 2017-2018 دریافت کرده اند.

در حالی که از آن زمان به احتمال زیاد این مقدار افزایش یافته است، اما محاسبات حدودی ما نشان می دهد که ماسک می تواند حدودا هزینه دو سال تحصیل برای هر دانشجوی محصل در دانشگاه های دولتی آمریکا را پوشش دهد. یا شاید فقط یک سال. در هر صورت، این یک حرکت خوب است.

4: تقریباً 5 میلیون اتومبیل بنزین سوز فرسوده را از رده خارج کند

چه راهی بهتر از خارج کردن مستقیم اتومبیل های بنزین سوز از خیابان ها برای تحقق آرمان نهایی حمل و نقل پاک وجود دارد؟ ایلان ماسک در حال حاضر می تواند بیش از 4.96 میلیون دستگاه تسلا مدل 3 2021 را خریداری کند و آن ها را مستقیماً به کسانی که توانایی خرید آن ها را ندارند تحویل دهد. البته، با این فرض که ماسک از مدیرعامل تخفیف نمی گیرد.

5: ساخت یک زیردریایی فعال

خب این هم که از اسمش مشخص است و نیازی به توضیح ندارد.

نوشته 5 کاری که ایلان ماسک می تواند به عنوان ثروتمندترین فرد جهان انجام دهد اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code