تولید ODM موبایل های نوکیا و خیلی دیگر از سازندگان تلفن های هوشمند
1 min read

تولید ODM موبایل های نوکیا و خیلی دیگر از سازندگان تلفن های هوشمند

یک مطالعه جدید که توسط OMDIA صورت گرفته است، نشان می دهد که تولید ODM در چین توانسته اند سهم بالایی از طراحی و ساخت گوشی های تولیدی تقریبا تمامی سازنده ها را متعلق به خود کنند.  این مساله بیشتر در رابطه با گوشی های اقتصادی و میان رده برند هایی همچون نوکیا، سامسونگ، الجی، لنوو، شیائومی و … صدق می کند.

تولید ODM موبایل

در حال حاضر تمامی شرکت های برتر تولید کننده گوشی هوشمند (به جز اپل و ویوو) از خدمات شرکت های چینی برای توسعه گوشی های اقتصادی و میان رده خود بهره برده اند. در میان شرکت های ODM چینی، شرکت های Wingtech و Huaqin در بخش های تحقیق و توسعه، مدیریت هزینه و ساخت عملکرد خوبی دارند.

به نظر می رسد که نوکیا دیرتر از بقیه اقدام به برون سپاری محصولات خود کرده است ولی برای تولید و تامین گوشی های هوشمند خود تا حد زیادی به این شرکت ها متکی است. همانطور که اشاره شد، در بازاری که هم اکنون نیز اشباع شده است، استفاده از شرکت های ODM که توانایی بالایی در مدیریت هزینه های تحقیق و توسعه و ساخت دارند، بسیار مفید خواهد بود.

طبق گزارشی که توسط کاربری در Reddit منتشر شده است، 5 شرکت چینی Haquin، Wingtech، Longcheer، Chino-E، و TINNO چیزی در حدود 85 درصد از بازار برون سپاری را در اختیار دارند. به عنوان مثال در سال 2019، 9 درصد از گوشی های ساخت سامسونگ توسط شرکت های ODM طراحی شده بودند. این عدد برای هوآوی 17 درصد، الجی 49 درصد و نوکیا 54 درصد بود.

در سال 2020 این آمار با رشد همراه بود و22 درصد گوشی های سامسونگ، 18 درصد هوآوی، 74 درصد شیائومی، 89 درصد لنوو و 88 درصد گوشی های نوکیا در خارج از مقر اصلی شرکت طراحی شده بودند.

شاید به همین دلیل باشد که در کنار کیفیت کنترل سختگیرانه تر، نوکیا تمرکز خود را بر روی به روز رسانی های امنیتی و اصلی منظم به عنوان ابزار متفاوت کننده خود در بازار نهاده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code