فیات 500 به زودی در بازار ایران

فیات 500 که به “ایتالیایی محبوب” نیز معروف است یکی از خودروهای سایز کوچک شرکت فیات است که به جرات می توان آن را محبوب ترین خودروی سایز کوچک در سراسر جهان دانست.

اما امروز خبرهایی منتشر شده است که به زودی شاهد این خودرو دوست داشتنی در خیابان های شهرمان خواهیم بود.

فیات 500 :

می توان قدمت فیات 500 در بین خودروهای جهان را، نزدیک به ۸۰ سال تخمین زد. بین سالهای ۱۹۵۷ تا ۱۹۷۵ شرکت فیات اقدام به تولید سری های اولیه فیات 500 کرد و با تیراژی نزدیک به ۴ میلیون نسخه، پرفروش ترین خودروی تاریخ ایتالیا لقب گرفت.

طیف وسیعی از پیشرانه های مختلف برای فیات 500 جدید در نظر گرفته شده است که می توانند علاوه بر سوخت های بنزین و دیزل، جعبه دنده های دستی ۶ سرعته، نیمه اتوماتیک و تمام خودکار داشته باشند.

پیشرانه های بنزینی فیات 500، شامل نمونه های ۹۰۰ سی سی توربو شارژ، ۱.۲ لیتر و ۱.۴ لیتر تنفس طبیعی و ۱.۴ لیتر توربو شارژ می باشد.

فیات 500

مدل فیات 500s :

مدل 500S فیات جدیدترین نسخه از این خودرو می باشد. قدرت این نسخه، ۱۰۵ اسب بخار و گشتاور آن در ۲۰۰۰ دور ۱۴۵ نیوتن متر است.

فیات 500S را می توان خودرویی بسیار سبز و دوست دار محیط زیست معرفی کرد. استاندارد آلایندگی آن یورو 6 بوده و میانگین مصرف سوخت آن، ۴.۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر می باشد. همچنین این خودرو می تواند تا ۱۸۸ کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد.

فیات 500

فیات 500

همچنین تجهیزات رفاهی فیات 500 عبارت اند از: آینه های جانبی برقی گرم کن دار، صفحه نمایشگر رنگی و لمسی۷ اینچی، نمایشگر فشار باد لاستیک، سیستم تهویه دوگانه مطبوع، سیستم کروز کنترل، سیستم صندلی کودک ایزو فیکس، سیستم ترمز ABS و EBD، سیستم ضد لغزش، سیستم کنترل خودرو در سربالایی، سیستم کنترل گشتاور موتور(MSR)، کیسه هوای جانبی و پرده ای سرنشینان، سنسور غروب و باران، مه شکن جلو و عقب، پورت USB – AUX و اتصالات بلوتوث و رینگهای آلومینیومی.

به گفته برخی از منابع، شرکت پارسیان موتور مجوز واردات یا مونتاژ خودرو فیات500 را بدست آورده است. احتمالا طی چند روز آینده فروش این محصول از سوی پارسیان موتور آغاز شود.

نظر شما درباره ایتالیایی محبوب چیست؟

نوشته فیات 500 به زودی در بازار ایران اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code