راهنمای عیب یابی و تعمیر یخچال، ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی

امروزه لوازم خانگی از تنوع و گستردگی بسیار بالایی برخوردار بوده و نقش مهمی در خانه و آشپزخانه دارند. با توجه به نقش مهم لوازم خانگی در زندگی روزمره، خراب شدن این لوازم مشکلات بسیاری را به وجود آورده و باید نسبت به تعمیر و عیب یابی سریع آن اقدام کرد.

چرا که بی توجهی به مشکلات لوازم خانگی می تواند هزینه های قابل توجهی را به همراه آورد بنابراین توصیه می کنیم به هنگام مشاهده علائم خرابی در این لوازم به سرعت مشکل ایجاد شده را عیب یابی و تعمیر نمایید.

با توجه به اهمیت این موضوع در این مقاله قصد داریم به آموزش نحوه عیب یابی و تعمیر مهم ترین مشکلات یخچال، ماشین لباسشویی و ظرفشویی بپردازیم.

مهم ترین مشکلات یخچال و نحوه تعمیر آن

خنک نکردن یخچال: خراب شدن فن، فرسودن شدن لاستیک های دور درب یخچال، معیوب شدن کمپرسور یخچال، کافی نبودن گاز یخچال از جمله مهم ترین دلایل خنک نکردن یخچال می باشد.

برای رفع این مشکل توصیه می کنیم ابتدا لاستیک های دور درب را بررسی کنید و در صورت خراب و فرسوده شدن نسبت به تعویض آن اقدام کنید. شارژ مجدد گاز یخچال، تعمیر کمپرسور، تعمیر و تعویض فن از دیگر اقدامات لازم برای رفع این مشکل می باشد.

نشت آب از یخچال: خراب شدن مخزن یخچال، کهنه شدن واشر و اورینگ های یخچال، خرابی شیر برقی یخچال از جمله دلایل نشتی آب از یخچال می باشد. برای برطرف کردن این مشکل توصیه می کنیم ابتدا مخزن و واشرهای یخچال را بررسی کنید، در صورت رفع نشدن مشکل نسبت به تعویض و تعمیر شیر برقی اقدام کنید.

ایجاد سر و صدا در یخچال: این مشکل ممکن است به دلیل خراب شدن موتور و فن یخچال، تراز نبودن آن، شل شدن اتصالات در موتور رخ دهد. برای رفع این مشکل بایستی ابتدا از تراز بودن یخچال اطمینان حاصل کنید. سپس در صورت رفع نشدن مشکل فن، موتور و اتصالات آن را بررسی نمایید.

نگاهی به رایج ترین مشکلات ماشین لباسشویی

نشت آب ماشین لباسشویی: فرسوده شدن دریچه ورودی آب، خراب شدن پمپ تخلیه، گرفتگی در شلنگ تخلیه از جمله دلایل نشت آب از لباسشویی هنگام شستشو می باشد.

برای رفع این مشکل لوله ها و شلنگ های لباسشویی را بررسی کرده و از باز بودن و مسدود نبودن آنها اطمینان حاصل کنید. تعمیر و تعویض پمپ تخلیه و دریچه ورودی آب از دیگر راهکارها برای رفع این مشکل می باشد.

آبگیری نکردن ماشین لباسشویی: پر بودن دیگ لباسشویی بیش از حد مجاز، خراب شدن شیر آب ورودی، خراب شدن برد از جمله مهم ترین دلایل آبگیری نکردن لباسشویی می باشد.

برای رفع این مشکل توصیه می کنیم تا حد توصیه شده لباسشویی را پر نمایید. همچنین در صورتی خرابی شیر آب ورودی نسبت به تعمیر و تعویض آن اقدام کنید.

سر و صد زیاد لباسشویی: تولید صدای زیاد هنگام کار کردن لباسشویی بنا به دلایل گوناگونی رخ می دهد. وجود شی خارجی در دیگ لباسشویی، وجود جسمی خارجی در پمپ تخلیه، خراب شدن موتور، پارگی تسمه ها، خرابی پمپ از جمله رایج ترین دلایل سر و صدا زیاد در لباسشویی است.

در صورتی که بروز این مشکل به دلیل قرار گرفتن شی خارجی در دیگ یا لوله تخلیه ماشین باشد، می توانید بدون مراجعه به تعمیرکار اقدام به تعمیر نمایید. اما در صورتی که بروز مشکل بنا به دیگر دلایل ذکر شده باشد لازم است تا آموزش های تخصصی را در زمینه تعمیرات ماشین لباسشویی دیده باشید.

رایج ترین مشکلات ماشین ظرفشویی

آبگیری نکردن ظرفشویی: خراب تایمر و سوئیچ شناور ظرفشویی، مسدود شدن شناور، گرفتگی و خم شدن لوله ها از جمله رایج ترین دلایل آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی می باشد. برای رفع این مشکل توصیه می کنیم لوله ها و مسیر شناور را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که خم شدگی و مسدود شدن در آن ها وجود ندارد. در صورت رفع نشدن مشکل به بررسی تایمر و سوئیچ شناور بپردازید.

خشک نشدن ظروف پس از شستشو: این مشکل ممکن است به دلیل مسدود شدن مسیر پمپ تخلیه و خراب شدن مخزن تخلیه رخ دهد. برای رفع این مشکل توصیه می کنیم ابتدا مخزن تخلیه را بررسی کرده و از مسدود نبودن آن اطمینان حاصل کنید. در صورت مسدود بودن این مخزن آن را تمیز کرده و در صورتی که این مخزن مسدود نبود نسبت به تعویض اقدام نمایید.

نشت آب از لباسشویی: پاره شدن شلنگ آب تخلیه، خراب شدن واشرهای درب، بروز مشکل در پمپ تخلیه دستگاه از جمله مهم ترین دلایل نشت آب از ماشین لباسشویی می باشد. برای رفع این مشکل ابتدا توصیه می کنیم واشرهای درب را بررسی کرده و در صورت فرسوده شدن تعویض نمایید. بررسی شیر ورودی آب و نداشتن نشتی همچنین خراب نبودن پمپ تخلیه از دیگر اقداماتی است که می بایست صورت گیرد.

به طور کلی مشکلات یخچال، لباسشویی و ظرفشویی به موارد ذکر شده در این مطلب محدود نمی شود و لوازم خانگی با مشکلات بسیاری روبه رو می شوند. در صورتی که قصد دارید اطلاعات بیشتری درباره نحوه عیب یابی و تعمیر انواع لوازم خانگی به دست آورید توصیه می کنیم بر روی آموزش تعمیر لوازم خانگی کلیک کنید.

امروزه آموزشگاه های متعددی در تهران و سایر شهرستان ها دوره های تعمیرات لوازم خانگی را برگزار می نمایند. آموزشگاه فنی پارس از جمله بهترین و رایج ترین آموزشگاه ها در کشور است که به صورت تخصصی و کاملا عملی این دوره را برگزار کرده و همه ساله کارآموزان بسیاری را وارد بازار کار می نماید.

این آموزشگاه علاوه بر دوره لوازم خانگی دوره های متعدد دیگری را در زمینه برق و الکترونیک برگزار می نماید. در ادامه به دو رشته پرطرفدار در این مرکز آموزشی آشنا خواهیم شد.

آموزش تعمیرات برد الکترونیکی

آموزش تعمیر بردهای الکترونیکی یکی از دوره های بسیار تخصصی و پرطرفدار در این آموزشگاه است که به صورت تخصصی و کارگاهی به طریقه تعمیر و عیب یابی انواع بردهای الکترونیکی می پردازد. در این دوره آموزشی کارآموزان با صفر تا صد تعمیر برد الکترونیکی و نحوه کار با ابزارهای لازم آشنا می شوند.

آموزش تعمیرات بردهای صنعتی پرکاربرد، آموزش تعمیر برد آیفون تصویری، لوازم ورزشی، آسانسور، بردهای کامپیوتری و مخابراتی، بردهای دیجیتال از جمله سرفصل های آموزشی این دوره است. پس از پایان این دوره آموزشی کارآموزان به یک تعمیرکار حرفه ای برد تبدیل شده و می توانند نسبت به تعمیر و عیب یابی انواع برد اقدام نمایند.

آموزش برق ساختمان

دوره آموزشی برق ساختمان یکی از دیگر دوره های عالی با بازارکار درآمدزا در میان رشته های برق و الکترونیکی می باشد. این رشته جز مشاغلی است که ورود به بازار کار آن نیاز به درآمد و سرمایه بالایی نداشته و با توجه به نقش مهم برق در ساختمان ها همواره از بازار کار عالی برخوردار می باشد.

مجتمع آموزشی فنی پارس دوره آموزش برق ساختمان را به صورت تخصصی و کارگاهی برگزار می نماید. کارآموزان در این دوره با صفر تا صد سیم کشی ساختمان و نصب انواع سیستم های امنیتی و رفاهی از قبیل دوربین، دزدگیر، اعلام حریق و غیره آشنا شده و می توانند صفر تا صد سیم کشی در ساختمان ها را انجام دهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در دوره‌های این مرکز آموزشی به سایت آموزشگاه به آدرس https://amoozeshgahfanni.com/ مراجعه نمایید و یا در ساعات کاری آموزشگاه با شماره تلفن ۰۲۱۶۶۴۲۰۳۰۳ بگیرید.

نوشته راهنمای عیب یابی و تعمیر یخچال، ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code