کاربرد سرور‌های مجازی در کسب و کارهای کوچک
1 min read

کاربرد سرور‌های مجازی در کسب و کارهای کوچک

امروزه تمامی کسب و کارها، بدون احتساب شهرت و اعتبار آن ها و بدون توجه به این که آن کسب و کار بزرگ است یا کوچک، به حضور فعال در اینترنت و دنیای آنلاین احتیاج دارند. برای دستیابی به این امر مهم، آن ها نیازمند داشتن سرورهای مجازی با کیفیت هستند؛ این موضوع، به ویژه برای کسب و کارهایی بر پایه تراکنش های اینترنتی از اهمیت بیشتری برخوردار است؛ برای مثال فروشگاه های آنلاین و یا حتی سایت های داد و ستد و تعویض کالا.

چه سروری انتخاب کنیم؟

انتخاب یک سرور خوب و با کیفیت برای کسب و کار خود از اقدامات بسیار تاثیرگذار است. در کسب و کار های کوچک تر که بودجه محدودی دارند و از قدرت مالی زیادی برخوردار نیستند، این کارِ ساده اما اثر بخش می‌تواند گام بزرگی تلقی شود. باید به خاطر داشت که هزینه راه اندازی یک سرور مجازی با کیفیت برای این دسته از کسب و کارها بسیار سنگین است و اگر در آن دقت نشود می‌ تواند خسارات جبران ناپذیری به آن وارد کند. به همین دلیل است که آن ها ترجیح می دهند به جای یک سرور اختصاصی از سرور مجازی استفاده کنند؛ چرا که سرور های مجازی از لحاظ مورد اعتماد بودن و داشتن قابلیت توسعه پذیری، نزدیک ترین جایگزین برای سرور های اختصاصی می باشند.

سرورهای مجازی

سرور های مجازی در حقیقت، حد واسط دو نوع سرور اختصاصی و اشتراکی هستند. در این روش، منابع از پیش معلوم و مشخصی، نظیر RAM، پهنای باند و قدرت پردازش، در اختیار سرور مجازی قرار داده می شود. این سرور‌ها نیازی به اشتراک گذاری این منابع با دیگر وب سایت ها ندارند هرچند برخی مواقع ممکن است از چندین سرور مجازی جدا از هم بر روی یک سرور فیزیکی اصلی میزبانی شود.

خرید سرورمجازی

امکان توسعه برای کسب و کارهای کوچک

برای کسب و کارهایی که به تازگی شاهد رشد و پیشرفت خود هستند و در واقع درحال توسعه می‌باشند، این موضوع که به سایت خود امکانات بیشتری اضافه کنند و کاربران بیشتری جذب کنند، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. این مسئله تنها در صورتی امکان پذیر است که شما به منابع بیشتری دسترسی آسان داشته باشید. متاسفانه سرور های اختصاصی از عهده این وظیفه بر نمی آیند. به همین دلیل توصیه می شود کسب و کار هایی که با بودجه کم و محدود فعالیت می کنند به جای استفاده از سرور های اشتراکی، اجاره و یا خرید سرور مجازی را امتحان کنید. این سرورها بدون توجه به پلتفرمی که از آن استفاده می کنند اعم از ویندوز، لینوکس و غیره، همگی می توانند انعطاف، امکان توسعه پذیری و اطمینان خاطر را برای شما و کسب و کارتان به ارمغان بیاورند.

مزایای اصلی یک سرور مجازی برای کسب و کارهای کوچک

هنگامی که برای یک سرور مجازی ثبت نام می کنید اجازه‌ی دسترسی «روت» به سرور مجازی ارائه دهنده را پیدا می کنید. این بدین معنا می باشد که شما به تمامی امکانات سرور دسترسی و در حقیقت به روی خود سرور کنترل کامل دارید. شما می توانید از این طریق سرور را در مواقع نیاز reboot کنید؛ افزون بر این توانایی شما از این قابلیت برخوردار هستید که تمام تنظیمات سرور را مطابق میل خود تغییر داده و کاملا به شکل دلخواه در بیاورید؛ شما همچنین مجاز هستید که سیستم عامل مورد پسند خودتان را روی آن سرور فعال کنید؛ از آن جایی که سیستم عامل مورد استفاده سرور به انتخاب شما است، شما اجازه دارید نرم افزارهایی که با سیستم عامل مذکور سازگاری دارند را نیز شخصی سازی کنید. این اعمال در سرورهای اشتراکی ممکن نیستند.

چرا سرورهای مجازی توصیه می‌شوند

شما می‌توانید در صورت نیاز، برا مثال زمانی که ترافیک سایت شما بالا می رود، تقاضای دسترسی به منابع بیشتری از جمله RAM، CPU و یا پهنای باند داشته باشید. در این هنگام، منابع مورد احتیاج فورا به شما ارائه داده می شود و شما مجبور نیستید مدت زمان زیادی فعال نبودن سرور را تحمل کنید. در ابتدا زمانی که تازه یک کسب و کار راه اندازی می کنید، به نظر نمی رسد که مقدار احتیاجات شما از لحاظ منابع خیلی بالا باشد؛ به همین علت لازم نیست از همان اول به فکر درخواست منابع زیاد باشید. به مرور و با گذشت زمان، وب سایت شما گسترش پیدا می کند و شما مختار هستید بر نیاز های خود بیافزایید. همچنین در صورت کم شدن تقاضا و یا حتی پسرفت شما می توانید از نیاز های خود بکاهید.

توانایی سرورهای مجازی در حوزه امنیت

سرورهای مجازی همچنین به امنیت اطلاعات و داده‌های شما اهمیت زیادی می دهند و تمرکز زیادی بر روی جلوگیری از سرقت داده‌ها در مقابل هکرها و در حمله‌های سایبری دارند. اصلی ترین دلیلی که سایت شما دچار ویروس می شود، داشتن سایت های شریک در سروری است که سایت شما بر روی آن قرار دارد. هنگامی که یکی از این سایت های همسایه مورد حمله قرار بگیرد چون سرور آن‌ها با سایت شما مشترک است اطلاعات شما نیز از دست خواهند رفتند. در سرورهای مجازی شما از سرور مختص به خود استفاده می کنید و لازم نیست نگران بی‌ احتیاطی دیگران باشید. در این سرورها تمامی داده‌ها، نرم افزارها، تنظیمات و غیره سایت شما امن نگه داشته می‌شود و حتی اگر یکی از سایت های همسایه شما به بدافزار دچار شود به سایت شما هیچ آسیبی نمی‌رسد.

سرورهای مجازی پایانی برای مشکلات سرعت

با استفاده از سرور های مجازی دیگر لازم نیست نگران وقفه افتادن در فعالیت سایت خود باشید. در سرور های اشتراکی این احتمال وجود دارد که سایت های دیگری که از سرور شما استفاده می کنند با استفاده بیش از حد خود باعث فشار آمدن به سرور و در نهایت از کار افتادن آن شوند. در این حالت زمان زیادی صرف درست کردن و راه اندازی مجدد سرور می شود و کوچک ترین اتلاف وقتی می تواند برای کسب و کار شما باعث ضرر شود.

خرید vps

خرید vps

بهترین انتخاب برای کسب و کارهای مواجه با کمبود بودجه

به قطع برای هر کسب و کاری هزینه های اضافی معضل بزرگی به حساب می آید. بنابراین در هر زمینه ای هر راه حلی که با کمترین هزینه نتیجه مطلوبی را در پی داشته باشد بهترین انتخاب تلقی می شود. در این مورد سرور های مجازی با اختلاف زیادی از دیگر انواع سرور پیشی می گیرند و در صدر جدول اولویت ها برای کسب و کارها قرار می گیرند. چرا که این سرورها بسیار به صرفه تر و تاثیرگذار از سایر همتایان خود در این حوزه می باشند. این موضوع برای بودجه محدود کسب و کارهای کوچک بهترین خبر است. نکته دیگر این است که علی رغم سرورهای اختصاصی، برای سرورهای مجازی نیازی ندارید از قبل هزینه منابع مورد استفاده را پرداخت کنید.

جمع بندی و نکات پایانی

این ها چند مورد از دلایلی بودند که چرا بهره گرفتن از سرورهای مجازی برای هر کسب و کاری به ویژه کسب و کارهای کوچک انتخاب هوشمندانه ای است. در حقیقت، چیزی که کسب و کارهای نوپا و در حال رشد بدان نیاز دارند، سروری دارای توازن بین کیفیت و قیمت است که در عین حال به آن ها اجازه توسعه و پیشرفت را نیز بدهد. خرید vps سرور یکی از بهترین گزینه ها میتواند باشد. چرا که این سرورها در حال حاضر در نوع خود بهترین انتخاب هستند و به خوبی از عهده این نقش ها بر می آیند.

لازم به ذکر است قبل از ثبت نام و خریداری سرور مجازی از یک ارائه دهنده باید در مورد آن آگاهی کافی داشته باشید. سروری را انتخاب کنید که در عین ارزان بودن به بهترین نحو نیاز های شما را تامین کند.

نوشته کاربرد سرور‌های مجازی در کسب و کارهای کوچک اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code