دولت هند خواستار لغو سیاست حریم خصوصی جدید واتس اپ شد
1 min read

دولت هند خواستار لغو سیاست حریم خصوصی جدید واتس اپ شد

واتس اپ به دلیل اعمال سیاست جدید حریم خصوصی فیس بوک که به سیاست خودکشی واتس اپ نیز معروف شده است، مورد انتقاد قرار گرفته است. انتقادات شدید در مورد این اقدام نه تنها آن را مجبور به تأخیر انداختن ضرب الاجل اجرایی کرده است بلکه نتیجه ای جز خروج کاربران از این برنامه نداشته است و شاهد هجوم کاربران به سمت تلگرام و سیگنال است. ضربه دیگری امروز به سرویس پیام رسان متعلق به فیس بوک زده شد تا فشارها به این شرکت بیش از پیش افزایش یابد.

امروز خبری منتشر شد که به ارسال نامه ای از سوی دولت هند به شرکت فیس بوک حکایت دارد. نامه ای که توسط وزارت الکترونیک و فناوری اطلاعات دولتی هند نوشته شده و از واتس اپ می خواهد سیاست حفظ حریم خصوصی جدید را به طور کلی لغو کند.

سیاست جدید فیس بوک در پیام رسان واتس اپ حدودا دو هفته پیش اعلام شد و در آن اظهار داشت که داده های خاصی با فیس بوک به اشتراک گذاشته می شود. علاوه بر این ، این برنامه همچنین یک مهلت طولانی 3 ماهه تعیین کرده است که در صورت تمایل به استفاده از برنامه ، کاربران باید موافقت خود را با شرایط جدید خدمات تا 8 فوریه اعلام کنند.

واتس اپ

وزارت الکترونیک و فناوری اطلاعات (MEITY) در هند با ویل کاتکارت ، مدیرعامل واتس اپ مکاتبه کرده و خواستار لغو تغییرات پیشنهادی در سیاست حفظ حریم خصوصی کاربران این کشور شده است. دولت هند به دنبال روشن شدن این است که واتس چه نوع داده ای را جمع آوری می کند و نگرانی هایی را در مورد این که این داده ها و اطلاعات چگونه با شرکت های دیگر به اشتراک گذاشته می شود دارد که ممکن است خطرات امنیتی و آسیب پذیری برای کاربران ایجاد کند.

هند با بیش از 400 میلیون کاربر ، بزرگترین بازار کاربران واتس اپ را تشکیل می دهد. هفته پیش بود که مقامات کشور ترکیه نیز با اعلام حذف واتس اپ واکنش تندی نسبت به سیاست جدید فیس بوک نشان داده بودند.

باید منتظر واکنش مدیران فیس بوک در جهت هجمه ای که از سوی کاربران و دولت ها به این شرکت وارد می شود بود.

نوشته دولت هند خواستار لغو سیاست حریم خصوصی جدید واتس اپ شد اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code