پارلر با حمایت مستقیم روس ها برگشت

وب سایت و اپلیکیشن شبکه اجتماعی پارلر که در روزهای گذشته و پس از حوادث اتفاق افتاده در سنا آمریکا، محبوب راست گرایان افراطی آمریکایی شده است، با کمک یک شرکت فناوری روسی موفق شد آنلاین شود.

شبکه اجتماعی پارلر :

اپلیکیشن پارلر در صفحه اپل استور و گوگل پلی، خود را یک شبکه اجتماعی بی طرف با آزادی بیان توصیف کرده بود که به حمایت از حقوق کاربر متمرکز است. این سرویس شبکه اجتماعی در پی اعمال محدودیت هایی توسط فیس بوک، گوگل، اپل و توییتر برای مقابله با انتشار محتوای خشونت آمیز، نزد افراد افراطی محبوبیت پیدا کرده است.

طبق آمار و داده های منتشر شده، این سرویس شبکه اجتماعی طی 90 روز گذشته در میان برنامه های رایگان فروشگاه اپ استور اپل در رتبه 18 قرار گرفته بود.

عدم سرویس دهی آمازون به پارلر :

سرویس وب آمازون هم در نامه ای به این شرکت تصمیم خود برای تعلیق اکانت این شرکت را اطلاع داد. بزرگترین فراهم کننده رایانش ابری اعلام کرد از ۹۸ مورد پستهای دعوت به آشوب در هفته های اخیر مطلع بوده و برنامه های این چنینی برای اداره محتوایش کافی نبوده است. در نتیجه دیگر حاضر به پشتیبانی و میزبانی این شبکه اجتماعی نخواهیم بود.

شروع فعالیت دوباره پارلر :

وب سایت پارلر دیروز دوشنبه دوباره قابل دسترس شد با این همه تنها پیام مدیرعامل آن به چشم می خورد که وعده داد در تلاش برای احیای فعالیت مجدد این شبکه اجتماعی است.

پارلر

پارلر

حمایت روس ها از پارلر :

رونالد گیلمت، کارشناس زیرساخت به رویترز گفت: آدرس پروتکل اینترنتی مورد استفاده این شبکه اجتماعی متعلق به شرکت DDos-Guard بود که تحت کنترل دو مرد روسی قرار داشته و خدماتی از جمله حمایت در برابر حملات داس فراهم می کند. اگر وب سایت پارلر به طور کامل احیا شود، کاربران آن دوباره می توانند پیام ها را مشاهده کرده و فعالیت خودشان مثل سابق از سر بگیرند.

جان ماتز، مدیرعامل پارلر هفته گذشته به رویترز گفته بود: این شرکت در حال مذاکره با شرکت های خدمات وب متعدد است و به زودی فعالیت مجددش را آغاز خواهد کرد.

شرکت DDos-Guard با سایر سایت های نژادپرست، راست گرا و نظریه پرداز توطئه نیز همکاری کرده و همچنین از سایت های دولت روسیه پشتیبانی می کند.

شبکه اجتماعی پارلر

مخالفان پارلر می گویند وابستگی به یک شرکت روسی، یک ریسک امنیتی احتمالی برای این سرویس شبکه اجتماعی بوده و انتخاب عجیبی برای سایتی است که محبوب میهن پرستان افراطی آمریکایی است.

پروپاگاندای روسیه از یک طرف با حمایت از دونالد ترامپ و گسترش ادعاهای تقلب در انتخابات، تفرقه سیاسی در آمریکا را تشدید کرده و از سوی دیگر به خشونت پلیس معترض شده بود.

به نظر می رسد جنگ نرم افزاری جدیدی میان دولت ها برقرار شده است و هر یک از طرفین می کوشد تا له هر حوی که شده است پیروز این میدان باشد. نظر شما چیست؟

نوشته پارلر با حمایت مستقیم روس ها برگشت اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code