به اکسپریا کامپکت جدید سونی با ناچ قطره طور، سلام کنید! 👋
1 min read

به اکسپریا کامپکت جدید سونی با ناچ قطره طور، سلام کنید! 👋

گوشی های کامپکت سونی جذابیت ویژه داشتند اما این شرکت ژاپنی در بازه ای تقریبا امید به هر ایده موفقی که داشت را، از دست داده بود. از جمله این ایده ها به سری کامپکت و پریمیوم (یکی از اولین برندهایی که خانواده موبایل ۳ عضوی تولید می کرد) یا مثلا حسگر اثرانگشت روی لبه دستگاه. سری کامپکت گوشی های اکسپریا هر از چندگاهی تولید می شوند و امشب می توانید به اکسپریا کامپکت جدید سونی با ناچ قطره طور، سلام کنید! متاسفانه هنوز اسم دقیق آن مشخص نیست و باید توصیفی با آن سروکله بزنیم!

اکسپریا کامپکت

بیاید کمی به گذشته برویم، صحنه کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۷ بود و سونی به تازگی Xperia XZ2 “Compact” را معرفی کرد. یک گوشی کاملاً برجسته و پرچمدار اندرویدی که می توانید از آن با یک دست استفاده کنید و با استقبال مثبت منتقدان روبرو شد. و سپس این خط محصولات به طور نامتعارفی تولید نشد.

برای سالها، شایعات سونی همچنان محبوبیت زیادی را ارائه می داد، اما در ژانویه Don Mesa مدیر مارکینگ سونی در سال ۲۰۱۹ ظاهرا همه امیدها را از بین برد و اظهار داشت:

“ما به دلیل سهولت استفاده با سری کامپکت مدت خیلی طولانی همراه ماندیم [.. .] همیشه جا برای اندازه های مختلف وجود دارد، اما مردم اکنون نمایشگر بسیار بیشتری را برای محتوای خود می خواهند “.

اما شایعات از بین نرفتند. اولین پرتوی امید در مارس ۲۰۱۹ ظهور کرد زیرا گزارشی ادعا می کرد که سونی در شرف راه اندازی یک گوشی کامپکت جدید است که با نام “Xperia 4” عرضه می شود. متأسفانه، این گمانه زنی هرگز عملی نشد.

پرچمدار کامپکت سونی در سال ۲۰۲۱ به بازار بازخواهد گشت

اما داستان به همین جا ختم نشد. دو ماه پیش، وبلاگ ژاپنی AndroidNext گزارش داد که ممکن است سرانجام تولید کننده ژاپنی قصد دارد سری Xperia Compact را در سال 2021 احیا کند.

امروزه و بدون شک تحت تأثیر آیفون ۱۲ مینی جمع و جور اپل، من می توانم به طور انحصاری تأیید کنم که سونی با یک تلفن هوشمند جدید Compact اندرویدی برگشته است.

اکسپریا کامپکت جدید با ابعاد 140 در 68.9 در 8.9 میلی متر، به زودی عرضه خواهد شد. این ابعاد به ما نوید یک گوشی کامپکت جدید از سونی با نمایشگر 5.5 اینچ را می دهد که کوچکتر از Xperia XZ2 با 5.7 اینچی و ابعاد 153 در 72 در 11.1 میلی متر است اما بزرگتر از آیفون 12 5.4 اینچی که اخیراً راه اندازی شده است و ابعاد 131.5 در 64.2 در 7.4 میلی متر را دارد، است.

این بدان دلیل است که صفحه تخت گوشی جدید با حاشیه های ضخیم و چانه ای بزرگ احاطه شده است. یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی در یک بریدگی قطره طور جاسازی شده است. اما هنوز از اکثر گوشی های مدرن کوچکتر است.

اکسپریا کامپکت

اکسپریا کامپکت

روی قاب پشتی این گوشی یک دوربین دوگانه همراه با فلش مشاهده خواهید کرد. این سیستم در یک محفظه عمودی محصور شده و از یک دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی بهره می برد.

در سمت چپ دستگاه یک دکمه تنظیم صدا، دکمه دوربین و یک حسگر اثر انگشت خازنی تعبیه شده در دکمه پاور وجود دارد.

سرانجام، یک جک هدفون 3.5 میلی متری در بالای گوشی نصب شده است که باعث می شود طرفداران هدفون سیمی خوشحال باشند.

اکسپریا کامپکت

اکسپریا کامپکت

اما آیا بازار این گوشی هنوز وجود دارد؟

برای پاسخ به این پرسش باید به آیفون 12 مینی نگاه کنید.

ماه گذشته، یکی از مدیران یکی از تأمین کنندگان اپل به Nikkei گفت که تولید آیفون ۱۲ مینی کمی کند است. اخیراً، گزارش Consumer Intelligence Research Partners ادعا کرد که فروش آیفون ۱۲ مینی احتمالاً اپل را تنها با 6 درصد از کل فروش سری 12 آیفون طی دوره اکتبر تا نوامبر ناامید کرده است.

از آن زمان تاکنون شایعه شده است که فروش ضعیف آیفون ۱۲ مینی، تولیدکنندگان اپل را مجبور به کاهش تولید کرده است.

در نتیجه، در حالی که برخی از شما از حضور یک گوشی جدید کامپکت Xperia به زودی خوشحال خواهند شد، من در حال فکر به این موضوع هستم که آیا سونی کمی دیر کرده و شاید دیگر بازاری برای چنین فرم‌فکتوری مهیا نباشد.

من می خواهم نظر شما را در این باره داشته باشم، آیا شما هنوز به تلفن های هوشمند جمع و جوری علاقه دارید که بتوانید به راحتی با یک دست از آنها استفاده کنید یا فکر می کنید اکنون آنها به گذشته تعلق دارند؟

نوشته به اکسپریا کامپکت جدید سونی با ناچ قطره طور، سلام کنید! 👋 اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code