سیگنال فیلتر شد
1 min read

سیگنال فیلتر شد

خیلی دوست داشتم که برای شما بنویسم قطعی فعلی پیام رسان سیگنال یک مشکل جهانی است، اما نیست! داستان کوتاه است : سیگنال فیلتر شد! این پیام رسان تبدیل به یک جایگزین برای واتس اپ شده بود، واتس اپ‌ی که مرزهای حریم خصوصی کاربران را به وضوح کمرنگ کرده بود و حالا دوباره داستان تکراری سرگردانی کاربران ایرانی بین پیام رسان های مختلف در حال تکرار است!

فیلترینگ سیگنال در ایران

در حالی که کاربران سراسر دنیا در حال جایگزین کردن Whatsapp با دیگر سرویس های مشابه هستند و سیگنال یک کاندید قوی در این زمینه است، سیگنال در ایران فیلتر می شود. سیگنال یک پیام رسان امن مولتی پلتفرم است که با ویژگی های برحسته امنیتی ارایه می شود.

از دقایقی پیش گزارش های متعددی از کاربران ترنجی داریم که سیگنال قطع شده است. با بررسی مراجع مختلف و مقایسه سرویس هایی که از آن اینترنت می گیرند، در نهایت به یک جواب منحوس می رسیم و آن “فیلترینگ سیگنال” است.

این در شرایطی صورت می پذیرد که ۲۷ دی ۱۳۹۹ پیش برای شما در ترنجی نوشتیم حذف سیگنال از مراجع دانلود ایرانی به دستور کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه انجام شده است.

همچنین دسترسی به سایت رسمی سیگنال هم محدود شده است و اصطلاحا فیلتر است.

البته توجه داشته باشید که روی برخی ارائه دهندگان اینترنت این محدودیت اعمال شده و روی برخی دیگر هنوز خیر. (دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۹ – ساعت ۱۸:۱۴)

پیام رسان سیگنال

هر چند پیام رسان سیگنال هنوز پایگاه کاربر وسیعی در ایران نداشت اما با فیلترکردن آن از رشد مخاطبانش جلوگیری شد. در حال حاضر با موضوع مشکل دسترسی به این سرویس و نیازمند به فیلترشکن شدن آن، بدون شک کاربران تلگرام را ترجیح خواهند داد.

موضوع فیلترینگ پیام رسان های خارجی در ایران موضوع جدیدی نیست، از نمونه های چینی ویچت و لاین تا نمونه ژاپنی وایبر و سپس تلگرام و حالا سیگنال. در این بین جالب است که پیام رسان امریکایی واتس اپ همچنان و مقتدرانه به فعالیت خود ادامه می دهد. البته که باید از در دسترس بودن حداقل یک پیام رسان اینترنتی جهانی مانند واتس اپ خوشحال بود اما با اطلاعیه جدید واتس اپ و شرایط جدید استفاده از آن، به نظر نمی رسد که گزینه قابل توصیه ای به کاربران باشد.

در حقیقت مسئولین به وضوح باید بدانند که بستر امنی مانند سیگنال حتما انتخاب بهتری نسبت به واتس اپ است که تا تاریخ ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ به اجبار برخی از اطلاعات کاربران را با فیسبوک به اشتراک می گذارد. جالب این است که فیس بوک در ایران فیلتر است و زمزمه های فیلترینگ اینستاگرام هیچ وقت آرام نمی گیرند!

نظر شما درباره این فیلترینگ جدید چیست؟ شما از سیگنال استفاده می کردید؟

نوشته سیگنال فیلتر شد اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code