راهکارهای افزایش فروش در زمان کرونا
1 min read

راهکارهای افزایش فروش در زمان کرونا

افزایش فروش در زمان کرونا این روزها از دغدغه های مهم اغلب کسب وکارها به حساب می آید هرچندکه جذب مشتری های بیشتر همیشه مساله مهمی بوده و هست اما این روزها با شیوع ویروس کرونا و اقدامات صورت گرفته برای قطع انتقال ویروس شامل قرنطینه و خانه نشین شدن مردم، کاهش ساعات فعالیت کاری، ضرورت رعایت فاصله اجتماعی و این قبیل طرح ها باعث کاهش عرضه و تقاضا و از رونق افتادن و حتی تعطیلی برخی مشاغل شده است. همزمان شدن این موضوع با شرایط بحران اقتصادی و کاهش قدرت خرید افراد، صاحبان کسب و کار را برآن داشته تا هرچه بیشتر در پی یافتن راه های جدید برای حل این مساله باشند. از سئو سایت گرفته تا روشهای دیگر… ما در این مقاله راهکارهایی را جهت افزایش فروش در زمان کرونا برایتان آماده کرده ایم تا با استفاده از آن بتوانید با آرامش و بدون ناامیدی کیفیت کار فروشتان را بالا ببرید.

با ما همراه باشید…

جلب اطمینان مشتری از رعایت نکات بهداشتی توسط شما

این حق افراد است که هنگام خرید از رعایت اقدامات بهداشتی اطمینان داشته باشند که این امر در شرایط کرونایی امروز به مهم ترین مسئله در جذب مشتری تبدیل شده و شما باید بتوانید اعتماد مشتری را به خود جلب نمایید تا بتوانید فروشتان را در زمان کرونا افزایش دهید؛ بنابراین سعی کنید خودتان به عنوان فروشنده پیش قدم در این موضوع باشید و شعار اول سلامتی بعد کار را عملی کنید.

حتما از ماسک و دستکش استفاده نمایید و از افراد بخواهید حتما با ماسک وارد شوند و در بدو ورود دست های خود را ضدعفونی کنند و اگر برایتان مقدور است از دستگاه ضدعفونی خودکار در ورودی استفاده کنید، محیط را در مقابل چشم مشتری استریل کرده و حتی سنجش حرارت بدن افراد قبل از ورود را انجام دهید.

حتما رعایت نکات بهداشتی را به کارکنان خود آموزش داده و آنها را موظف به اجرای این موارد کنید. بین مشتریان با فروشنده با فضای پیشخان یک مترونیم فاصله ایجاد کنید.هرروز از سلامت پرسنل خود اطمینان حاصل کنید و اگر موردی مبتلا یافتید تا بهبودی فرد از نیروی جانشین استفاده کنید.

بیان مزایای محصول یا خدماتتان در جهت بهبود شرایط

لیستی از شایستگی هاو مزیت های کالا یا خدماتتان فراهم کنید و هنگام معرفی خود به مشتریان و تبلیغات کسب و کارتان از آن ها استفاده کنید.برای افزایش فروش در زمان کرونا باید بتوانید بین حرفه خود با دغدغه اصلی مردم که بهبود وضعیتشان در این دوران است ارتباطی ایجاد کنید.

ارتباط قوی با مشتریان

حتما تجربه کرده اید که در شرایط قرنطینه و کاهش تعاملات فردی، افراد نیاز به برقراری ارتباط را بیشتراز قبل احساس می کنند. شما می توانید از این موقیعیت استفاده کرده و با برقراری ارتباط قوی و دوستانه با مشتریان فروشتان را افزایش داده وبه یکی از گزینه های انتخاب های آتی آن ها تبدیل شوید. برای این امر سعی کنید دانش روانشناسی خود را با مطالعه افزایش دهید و با افرادی که ارتباط خوبی با مشتریان خود دارند تعاملات بیشتری برقرار کرده و نحوه برقراری ارتباط آن ها را به کار گیرید و به پرسنل خود نیز آموزش دهید.سعی کنید مشتریان دائم خود را شناسایی کرده و زمان های فروش ویژه محصولات را به آن ها اطلاع رسانی کنید؛ با این روش می توانید مشتریان جدیدی را نیز از طریق مشتریان سابق خود به دست آورید.

بیشتر بدانیم: تکنیکهای رسیدن به صفحه اول گوگل

بررسی نظرات مشتریان

اگر تا کنون نظر مشتریان خود را در رابطه با کارتان جویا نشده اید وقت آن رسیده که فهرستی از انتقادات و پیشنهادات آن ها تهیه کرده و در جهت شناسایی علایق و سلایق جدید آن ها کار خود را پیش ببرید. بررسی انتظارات و اولویت های آن ها راهنمایی های بزرگی جهت هدایت کار به سوی رضایت بیشتر آن ها و پیشرفت کاریتان فراهم می کند. به طور مثال برای این کار می توانید سوالاتی را به صورت موردی طراحی و چاپ کرده و به هرمشتری هنگام خرید تحویل دهید و از آن ها بخواهید نظرت خود را یا به صورت حضوری و یا به صورت پیامکی با شما درمیان گذارند؛ حتی می توانید افرادی که به سوالات پاسخ می دهند را در مسابقه ای شرکت داده و جوایزی اهدا کنید. این نظرسنجی ها حتی باعث افزایش روحیه مشتری و تمایل بیشتر به خریدهای مجدد در او وافزایش فروش در دوران شیوع کرونا می باشد چرا که احساس ارزشمندی را با گرفتن نظراتش در او ایجاد می کنید.

رقابت سالم

قطعا در هر کسب و کاری یکی از مهم ترین منابع پیشرفت، همکاران و رقبا هستند؛ تا می توانید در جریان نحوه عملکرد دیگران در حوزه کاری خود باشید و از آن ها ایده بگیرید چرا که برقراری ارتباط دوستانه با رقبا در فضای رقابتی سالم، فرصت های مشترک جدیدی برای شما ایجاد خواهد کرد. حتی شما می توانید در این میان شما برخی اجناس مازاد خود را که به فروش نرسیده با دیگر همکارانی که مشتری خود را برای آن اجناس دارند مبادله کرده یا به آن ها بفروشید و اجناس جدیدی را مطابق سلیقه مشتریان جایگزین آن ها کنید.

فعالیت در فضای مجازی و سایت

به دلیل حضور و فعالیت روزافزون مردم دنیا در فضای مجازی،ضروریست شما نیز برای افزایش فروش در دوران کرونا و بهبود بخشیدن به کسب وکارتان در این زمینه ها از طراحی وبسایت و اپلیکیشن گرفته تا حضور مستمر در شبکه های اجتماعی فعال باشید و به جذب مخاطبان خود بپردازید.

بسیاری از مشاغل با فعالیت در فضای مجازی نه تنها افت نکردند بلکه فروششان را افزایش دادند.

مهم است که همیشه در دسترس مشتریان بوده و جواب آن ها را در کوتاه ترین زمان ممکن بدهید چرا که افراد در فضای مجازی به سرعت می توانند صرف نظر کرده و سراغ وبسایت دیگری روند.

برای این امر سعی کنید امکان چت آنلاین یا شماره تلفن هایی را در صفحه و وبسایت خود قرار دهید تا مشتری به راحتی با شما در ارتباط باشد و یا از یک متخصص سئو کمک بگیرید.

این نکته را در نظر داشته باشید که بسیاری از مردم تا کنون خرید اینترنتی انجام نداده اند و تعداد کمی حتی کار با شبکه های اجتماعی را نمی دانند؛بنابراین لازم است مراحل خرید را از لحظه انتخاب محصول تا نحوه پرداخت و ارسال و تحویل آن را به صورت مصور یا توضیح فردی در صفحات خود انجام دهید. یادتان باشد که امروز استفاده از فضای مجازی به رکنی اصلی جهت افزایش فروش در زمان کرونا تبدیل شده و اگر در این زمینه دانش خود را بالا نبرید قطعا رقبایتان از شما پیشی می گیرند.

نمایش کامل محصولات

هرکجا که محصولات خود را ارائه می دهید سعی کنید آن ها را به طور واضح و کامل نمایش دهید به نحوی که مشتری تمام جزئیات محصول را مشاهده کرده و نیاز به حضورش به حداقل برسد.این امر می تواند یک اصل کلیدی در فروش محصولات شما باشد زیرا اگر بتوانید محصول خود را مطابق سلایق افراد مختلف نمایش دهید و آن ها را جذب محصولات خود کنید بیش از نیمی از راه را رفته اید.

ترغیب مشتری برای بازگشت و خرید مجدد

ایده ها و پیشنهاداتی جهت بازگشت مشتری خود به وبسایت یا شبکه اجتماعیتان قرار دهید.به طور مثال کد تخفیف برای هفته های آینده یا ارسال رایگان خرید دوم و یا تخفیفات ویژه برای پیش خرید محصولات و خدمات.

ایجاد شبکه توزیع

در شرایطی که مشتری کمتر از قبل راغب به خروج از منزل می باشد شما می توانید با قرار دادن نیروهای توزیع مثل پیک های موتوری در جهت حفظ مشتریان و رفاه حال آن ها و هم ایجاد اشتغال گامی برداشته باشید. این امر مخصوصا برای فروشگاه های بزرگی مثل هایپرمارکت، کافی شاپ و رستوران ها برای افزایش فروششان در شرایط کرونایی ضروری می باشد.

سخن پایانی

در این عنوان سعی کردیم تا آنجا که بتوانیم در رونق مشاغلتان و هماهنگی با شرایط اقتصادی فعلی در کنارتان باشیم و راهکارهایی جهت بهبود کسب و کار و افزایش فروش در زمان کرونا را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. امیدواریم هرچه زودتر کویید-19 پایان یافته و شرایط بهتری برای همه فراهم شود اما در نظر داشته باشید که حتی با پایان یافتن کرونا، فعالیت در فضای مجازی و فروش آنلاین را در کنار هر شغلی که دارید حفظ کنید و روزبه روز برای ارتقای آن تلاش کنید.

نوشته راهکارهای افزایش فروش در زمان کرونا اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code