با فیلترینگ اینستاگرام یک میلیون ایرانی بیکار می شوند!
1 min read

با فیلترینگ اینستاگرام یک میلیون ایرانی بیکار می شوند!

این روزها بحث فیلترینگ یکی دیگر از شبکه های اجتماعی بیش از قبل به گوش می رسد. به نظر می رسد شبکه محبوب اینستاگرام نامزد بعدی فیلترینگ در کشورمان است اما آیا از تاثیرات این اقدام می توان چشم پوشی کرد؟

اعلام جرم علیه وزیر ارتباطات به دلیل عدم اجرای فیلترینگ اینستاگرام عنوان خبری بود که هفته گذشته اعلام شد و کاملا عجیب به نظر می رسید که علیه وزیر جوان ارتباطات کشور اعلام جرم شود آن هم به دلیل عدم فیلتر کردن!

در ابتدا اعلام شد که وزیر ارتباطات از تعطیلی اینستاگرام سر باز زده است و به همین دلیل او به دستگاه قضایی فراخوانده شده است، اما پس از چند روز اعلام شد که هیچ حکم قضایی مبنی بر فیلترینگ یا مسدودسازی اینستاگرام در طی دو سال گذشته صادر نشده است و فیلترینگ اینستاگرام در تصمیمات شورای عالی فضای مجازی نبوده است.

در همین رابطه عزت الله ضرغامی در توییتی نوشت: بزرگترین بازار خرید و فروش مجازی ایران در اینستاگرام است و بگذارید مردم زندگی کنند.

فیلترینگ

پیامدهای فیلترینگ و تعطیلی اینستاگرام از دیدگاه سخنگوی دولت :

علی ربیعی، سخنگوی دولت و دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهور در واکنش به جنجال ‌های اخیر پیرامون طرح شکایت از وزیر ارتباطات، موضع شخصی خود را نشان داد.

به گفته ربیعی طرح شکایت از آذری جهرمی تنها یک اتفاق ساده اداری یا قضایی نیست و موضوع بسیار فراتر از موارد است.

این شکایات و احضار وزیر ارتباطات به شیوه ‌های سیاست‌ گذاری در فرهنگ و جامعه، نوع نگاه به شیوه ‌هایی برای اعمال نزاهت فرهنگی و چگونگی حفاظت از دینداری، تفاوت رویکردها در سیاست‌ گذاری و حکم رانی فرهنگی و اجتماعی بر می‌گردد.

ربیعی در ادامه عنوان کرده است که مواضع، تصمیمات و اقدامات وزیر ارتباطات در زمینه فیلترینگ اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی، موضع دولت و رئیس‌جمهور است و دولت با تحلیل شرایط اجتماعی، اقتصادی و آینده ‌نگری نسبت به تحول تکنولوژی، اهتمام خود را بر گسترش فناوری‌ های ارتباطی و زیرساخت‌هایش بنا کرده است.

سخنگوی دولت مدعی است که دولت هرگونه محدودیت وفیلتر را در بلندمدت غیرممکن و در کوتاه‌ مدت، غیرمفید می‌ داند.

او در آخرین توئیت خود پیرامون این موضوع گفته است که با توجه به مطالعات تخصصی در حوزه اشتغال و فضای مجازی، معتقد است که هر گونه محدودسازی و یا تعطیلی اینستاگرام منجر به کوچ دادن حدود یک میلیون ایرانی به سمت بیکاری و فقر خواهد شد.

به نظر شما موضوع فیلترینگ اینستاگرام تا کجا پیش خواهد رفت؟ آیا رویه پیام رسان تلگرام باز هم برای ایرانیان تکرار خواهد شد؟

نوشته با فیلترینگ اینستاگرام یک میلیون ایرانی بیکار می شوند! اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code