جو بایدن رییس جمهور آمریکا یکی از طرفداران سرسخت خودروهای برقی است
1 min read

جو بایدن رییس جمهور آمریکا یکی از طرفداران سرسخت خودروهای برقی است

این روزها بحث خودروهای خودران و خودروهای برقی بیش از گذشته در جریان است. یکی از عوامل تاثیرگذار در این اخبار قطعا ایلان ماسک مالک خودروسازی تسلا است که چندی پیش به عنوان ثروتمندترین فرد جهان شناخته شد. حال پس از گذشت چند روز از روی کار آمدن رییس جمهور جدید آمریکا، گفته می شود او یکی از طرفداران جدی محیط زیست و البته خودروهای برقی است.

آینده وسایل نقلیه دولتی ایالات متحده خودروهای برقی است

به گزارش CNBC، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، قول داده است که یک ناوگان الکتریکی ساخت آمریکا را جایگزین وسایل نقلیه دولتی این کشور کند.

این تعهد به عنوان بخشی از دستورالعمل “خرید آمریکایی” صورت می گیرد، همانطور که از نام آن مشخص است، برای تحریک خریدهای دولتی محصولات آمریکایی طراحی شده است.

قطعا تغییر وضعیت وسایل حمل و نقل در آمریکا به وسایل نقلیه الکتریکی یک شبه اتفاق نخواهد افتاد. همچنین بسیار گران و چالش برانگیز خواهد بود زیرا در مورد خودروهای الکترونیکی و حافظ محیط زیست تولیدی در ایالات متحده انتخاب های زیادی وجود ندارد.

خودروهای برقی

خودروسازی تسلا :

قطعا یکی از بارزترین و اولین انتخاب های دردسترس آمریکایی ها تسلا است. شرکت های خودروسازی دیگری مانند جنرال موتورز و نیسان نیز خودروهای برقی در این کشور تولید می کنند. مارک نمادین آمریکایی فورد هنوز در ایالات متحده خودروهای الکترونیکی تولید نمی کند ، اما برنامه هایی را برای این کار اعلام کرده است و سیاست های خود را مبنی بر گسترش هرچه زودتر این بخش قرار داده است.

خودروهای سوخت پاک

خودروهای سوخت پاک

در دستورالعمل جو بایدن مبنی بر خرید وسایل نقلیه برقی دولتی به سادگی بیان شده است که وسایل نقلیه باید “خالص انتشار صفر” داشته باشند، و احتمالا این امر زمینه را برای سایر وسایل نقلیه الکتریکی مانند هیبریدهای پلاگین فراهم می کند، تا زمانی که آلایندگی فسیلی و بنزینی آن ها جبران شود.

هنوز برنامه زمانی از سوی بایدن برای تجهیز ناوگان دولتی آمریکا به خودروهای برقی اعلام نشده است اما آنچه که مشخص است، تجهیز تمامی 640 هزار عددی ناوگان خودروهای دولتی آمریکا به خودروهای برقی و سوخت سبز مصرف می کنند، کار آسانی نخواهد بود و می تواند یکی از چالش برانگیزترین اقدامات رییس جمهور فعلی ایالت متحده آمریکا باشد.

نوشته جو بایدن رییس جمهور آمریکا یکی از طرفداران سرسخت خودروهای برقی است اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code