خودروی الکتریکی که می تواند از اتوبوس به وانت تبدیل شود
1 min read

خودروی الکتریکی که می تواند از اتوبوس به وانت تبدیل شود

مرکز هوافضای آلمان از یک خودروی الکتریکی مدولار مفهومی رونمایی کرده است که می تواند از اتوبوس به وانت تبدیل شود.

 (DLR) ، مرکز هوافضای آلمان ، از یک وسیله نقلیه U شکل   که مدلی مفهومی است  با کاربردهای مختلف ، از جمله حمل  بار و حمل و نقل انسان ، رونمایی کرده است .

انعطاف پذیری خودرو با ایجاد یک “صفحه محرک” مدولار با چندین “کپسول” افزودنی چند منظوره حاصل می شود. این کپسول های منحصر به فرد دارای طرح ها و اهداف متمایز هستند که به U-Shift اجازه می دهد تا برای استفاده در صنایع مختلف به وسایل نقلیه مختلف تبدیل شود.

نمونه اولیه مفهومی U-Shift در کنفرانس موقت گفتگوی استراتژیک بخش خودرو در آلمان در ماه جاری ارائه شد و پروژه کمی بیشتر از 14 میلیون دلار بودجه از وزارت اقتصاد و کار بادن-وورتمبرگ دریافت کرده است.

وزیر امور اقتصادی بادن-وورتمبرگ در بیانیه ای گفت:

“محصولات جدید و مدل های تجاری می توانند با نوآوری هایی در آینده مانند خودروی U-Shift ظهور كنند .”

خودروسازان بزرگی مانند مرسدس بنز و شرکت مادرش دایملر ، فولکس واگن و جنرال موتورز و همچنین شرکت های کوچکتری مانند کارما اتومبیل همه در توسعه پلتفرم مشترک استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی سهیم هستند.

اما برخلاف سایر خودروسازان، پلت فرم مفهومی DLR دارای یک صفحه درایو منحصر به فرد U شکل است که به گونه ای طراحی شده است که هم برقی باشد و هم دارای قابلیت کار در هر زمان از روز.

نسخه اولیه نمونه فعلی آن، گرچه هنوز مستقل از انسان نیست اما از راه دور قابل کنترل است.

به گفته سازنده نمونه اولیه فعلی از نظر اندازه شبیه یک ون بزرگ است. و کپسول حمل مسافر آن دارای هشت صندلی از جمله یک صندلی تاشو است و درب آن برای افزایش دسترسی به رمپ مجهز است.

اگرچه U-Shift هنوز در حالت نمونه اولیه است اما سازنده آن اکنون در حال مذاکره با تولیدکنندگان، اپراتورها و شهروندان محلی است. و این عمل باعث پیشرفتن پروژه میشود و به شکل گیری طراحی و عملکردهای U-Shift کمک می کند.

طراحان DLR در تلاش برای آزمایش باتری های جدید برای بهبود عملکرد پیشرانه و نصب ویژگی های لازم برای رانندگی مستقل از انسان ماشین هستند.

نمونه های اولیه خودکار متفاوتی در سال 2024 منتشر خواهد شد. و همچنین نمونه اولیه پیش رو می تواند تا سرعت 37.28 مایل در ساعت حرکت کند.

نظر شما درباره خودروی الکتریکی مدولار مرکز هوافضای آلمان چیست؟

نوشته خودروی الکتریکی که می تواند از اتوبوس به وانت تبدیل شود اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code