قیمت کوییک S و ساینا S سایپا برای ۳ ماهه سوم توسط شورای رقابت اعلام شد

فیس لیفت های کوییک و ساینا که با پسوند S شناخته می شوند، به زودی به خریداران آن ها تحویل داده خواهد شد. در همین راستا امروز قیمت کوییک S و ساینا S سایپا برای ۳ ماهه سوم توسط شورای رقابت اعلام شده است.

قیمت کوییک S و ساینا S سایپا

قیمت کوییک S و ساینا S سایپا

شورای رقابت پس از بررسی های لازم، قیمت دو خودروی جدید گروه خودروسازی سایپا را اعلام کرد. خودروی جدید کوییک S و ساینا S که قیمت آن از طریق کلینیک تجاری شورای رقابت برای سه ماهه سوم امسال یعنی پاییز ۱۳۹۹ تعیین و اعلام شده است.

شورای رقابت این قیمت ها را به قرار زیر اعلام کرده است:

  1. ۱- قیمت کارخانه کوییک S معادل 125 میلیون و 312 هزار و 500 تومان
  2. ۲- قیمت کارخانه ساینا S معادل 114 میلیون و 62 هزار و 500 تومانی

این قیمت ها با احتساب هزینه بیمه، شماره گذاری و برخی هزینه های دیگر خودرو که در قیمت اعلامی لحاظ نشده است بوده پس، خودروهای مذکور با قیمت بیشتری ثبت سفارش و به مشتریان عرضه خواهد شد.

آشنایی با ساینا S

ساینا S رسما معرفی شد: فیس لیفت ساینا را ببینید

ساینا که به عنوان یکی از اعضای خانواده X200 سایپا شناخته می شد، حال پس از ۴ سال عرضه در بازار فیس لیفتی را تجربه کرده است. ساینا S که نسخه بازطراحی شده ساینای معمولی به حساب می آید، قرار است تا به زودی وارد خط تولید این شرکت شود. اما هنوز مشخص نیست که آیا این نسخه فیس لیفت ساینا جایگزین نمونه فعلی می شود و یا قرار است در کنار ساینا EX، به عنوان نسخه ای جدید تولید شود؟! پیش از این در خودروسازی ایران شاهد بوده ایم که گاهی خودروهای فیس لیفت در کنار نسخه های قبلی به صورت همزمان در خط تولید و بازار حضور داشته اند.

سایپا ساینا S به پیشرانه کم مصرف M15 مجهز است. این پیشرانه ۱۵۰۳ سی سی حجم دارد و قدرت ۸۷ اسب بخار را با گشتاور ۱۲۸ نیوتن متر تولید می کند. جعبه دنده ۵ سرعته دستی ساینا S توان پیشرانه را به چرخ های جلو انتقال می دهد. با توجه به اطلاعات موجود، برنامه عرضه این سدان اقتصادی با نسخه اتوماتیک هم مطرح شده و سایپا برنامه دارد تا پس از قطعی شدن نتایج تست ها، نسخه جدید ساینا اتوماتیک را به بازار عرضه کند. برخی منابع خبری می گویند که این بار به جای استفاده از جعبه دنده CVT در ساینا اتوماتیک، احتمالا ساینا S اتوماتیک به جعبه دنده AT مجهز خواهد بود. البته که این بحث ها جز احتمال ها است و شاید نتوان به صورت قطعی به آن پرداخت.

تغییرات و امکانات در ساینا فیس لیفت

ساینا S که نسخه فیس لیفت ساینا است، در بخش طراحی جلو، عقب و کابین تا حدی تغییر کرده و به روزتر شده است. بر اساس تصاویر جدید مشخص است که جلو آمپر خودرو تغییر کرده و سامانه GSI در نمونه دنده ای نیز وجود دارد. همچنین دکمه سنسور نور (Auto Light) مستقل از دسته راهنما طراحی شده و بر روی پنل مجزا نصب شده است.

پیش از این مشخص شده بود که ساینا ۹۹ با ویژگی هایی چون فرمان طرح D، چراغ روشنایی روز، سپرهای جدید جلو و عقب، جلو پنجره جدید، دیفیوزر عقب، گرافیک جدید کاسه چراغ های عقب، تریم داخلی جدید، سر دنده جدید و… به دست مشتریان می رسد. نسخه فول آپشن ساینا فیس لیفت (ساینا اِس) به امکاناتی نظیر شیشه های عقب دودی، رینگ آلومینیومی، نمایشگر ۷ اینچی لمسی، بلوتوث، قابلیت نمایش صفحه تلفن همراه بر روی نمایشگر خودرو (Mirror Link)، سنسور فشار باد لاستیک TPMS، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، دوربین عقب، روکش صندلی چرم و… مجهز است.

آشنایی با کوییک S

طراحی کوییک S احتمالا به این صورت است

معرفی مختصر سایپا کوییک S

در واقع این خودروی هاچ بک کراس همان «کوییک ۹۹» است که تا پیش از این در رسانه ها و فضای مجازی معروف شده بود. کوییک S نمونه ای فیس لیفت از کوییک معمولی است که در بخش جلو با تغییر الگو همراه شده است. جلو پنجره جدید، الگوی سپر جدید، خط جانبی روی گلگیر و درب های جلو، تغییرات برخی اجزای کابین و… از جمله وجه های تمایز میان کوییک اس و کوییک معمولی است. همچنین برخی منابع می گویند که این خودرو در نسخه نهایی با تغییراتی در چراغ و سپر عقب هم همراه می شود.

سبک جدید خطوط طراحی سپر جلو الهام گرفته از صورت یوز ایرانی است و برای همین در اوایل این پروژه، نام کوییک چیتا برای نسخه فیس لیفت هاچ بک کراس سایپا انتخاب شده بود. اما بعدها روند نام گذاری محصولات در شرکت سایپا تغییر کرد و حالا این خودرو با اسم «کوییک S» به بازار خواهد آمد. با توجه به برنامه ریزی های انجام شده از جانب مدیران سایپا، نسخه فیس لیفت کوییک هم در نمونه دو رنگ یا همان R تولید خواهد شد.

حال با پیگیری انجام شده از برخی منابع آگاه، فهرست رسمی از امکانات تیپ های مختلف کوییک اِس به دست آمده است. آن طور که مشخص است، کوییک S در دو تیپ ساده و فول آپشن به بازار می آید و تیراژ حداکثری بر اساس پیش بینی ها برای نسخه کامل تر آن خواهد بود.

این هاچ بک کراس فیس لیفت شده به پیشرانه M15 مجهز است. این پیشرانه ۱۵۰۳ سی سی حجم دارد و قدرت ۸۷ اسب بخار را با گشتاور ۱۲۸ نیوتن متر تولید می کند. جعبه دنده ۵ سرعته دستی کوییک S توان پیشرانه را به چرخ های جلو انتقال می دهد. با توجه به اطلاعات موجود، برنامه عرضه این سدان اقتصادی با نسخه اتوماتیک هم مطرح شده و سایپا برنامه دارد تا پس از قطعی شدن نتایج تست ها، نسخه جدید کوییک اتوماتیک را به بازار عرضه کند. برخی منابع خبری می گویند که این بار به جای استفاده از جعبه دنده CVT در کوییک اتوماتیک، احتمالا کوییک S اتوماتیک به جعبه دنده AT مجهز خواهد بود. البته که این بحث ها جز احتمال ها است و شاید نتوان به صورت قطعی به آن پرداخت.

کوییک S

کوییک S

نسخه پایه سایپا کوییک اِس دارای ویژگی های زیر است:

  1. ۱- کیسه هوای راننده و سرنشین
  2. ۲- ترمز ABS، EBD و BA
  3. ۳- فرمان هیدرولیک
  4. ۴- غربیلک فرمان طرح D
  5. ۵- دسته دنده جدید
  6. ۶- شیشه ها و آینه های برقی
  7. ۷- تهویه دستی الکتریکی
  8. ۸- چراغ روشنایی روز
  9. ۹- جلو آمپر جدید
  10. ۱۰- سنسور پارک عقب
  11. ۱۱- کامپیوتر سفر
  12. ۱۲- کامپیوتر سفر
  13. ۱۳- نمایشگر تعویض دنده GSI
  14. ۱۴- سامانه مدیریتی BCM
  15. ۱۵ باربند تزیینی

همچنین در نسخه فول آپشن کوییک S ویژگی های بیشتری به شرح زیر دیده می شود:

  • ۱- شیشه های عقب دودی
  • ۲- رینگ آلومینیومی
  • ۳- سنسور نور
  • ۴- نمایشگر لمسی ۷ اینچی
  • ۵- رهیاب ماهواره ای
  • ۶- دوربین عقب
  • ۷- سنسور باد لاستیک
  • ۸- قابلیت نمایش صفحه تلفن همراه بر روی نمایشگر
  • ۹- کنترل سیستم صوتی از روی فرمان
  • ۱۰- تریم داخلی چرم

نظر شما درباره قیمت محصولات چدید سایپا چیست؟

نوشته قیمت کوییک S و ساینا S سایپا برای ۳ ماهه سوم توسط شورای رقابت اعلام شد اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code