آیپد 11 ساله شد

امروز یازدهمین سالگرد رونمایی از آیپد توسط استیو جابز بنیانگذار اپل در مرکز هنرهای Yerba Buena در سانفرانسیسکو است. استیو جابز در بیانیه ای مطبوعاتی در تاریخ 27 ژانویه 2010 گفت: این دستگاه پیشرفته ترین فناوری ما و یک دستگاه جادویی و انقلابی با قیمت باورنکردنی است.

یازدهمین سالگرد رونمایی از آیپد :

استیو جابز این دستگاه را جادویی توصیف می کرد. گجتی که آمده بود تا دل بری کند و هرکسی آرزوی داشتنش را داشته باشد. جابز تمام تلاشش را کرده بود تا دستگاهی نو با ویژگی های جذاب ارایه کند. جابز در مصاحبه ای اعلام کرده بود:

iPad دسته ی جدیدی از دستگاه ها را برای شما به ارمغان می آورد و کاربران می توانند محتوا، عکس ها و فیلم های سرگرم کننده را در دستگاه جدیدی تجربه کنند و با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

یازده سال پیش iPad با تراشه تک هسته ای A4 اپل معرفی شد. دستگاهی دوست داشتنی با نمایشگر 9.7 اینچی، 64 گیگابایت حافظه داخلی و 256 مگابایت رم! دستگاهی که هیچ دوربینی در آن تعبیه نشده بود و آمده بود تا انقلابی در دنیای فناوری ایجاد کند.

قیمت اولین نسخه برای مدل WiFi، در آمریکا 499 دلار و برای مدل با قابلیت سیم کارت 629 دلار در نظر گرفته شده بود.

 

تاریخچه مدل های آیپد در یازده سال گذشته :

بیاید باهم نگاهی به تاریخچه دستگاهی که استیو جابز آن را جادویی خطاب می کرد بیندازیم:

سال 2011 : آیپد 2 با طراحی نازک تر و سبک تر، تراشه A5 دو هسته ای، دوربین های جلو و عقب و گزینه جدید سفید رنگ رونمایی شد.

سال 2012 : نسل سوم iPad با نمایشگر رتینا اپل، پشتیبانی از 4G LTE و ضبط فیلم 1080p معرفی شد. نسل چهارم به یک اتصال Lightning مجهز شد و دیگر خبری از جک 3.5 میلی متری در آن نبود. آیپد مینی با نمایشگر کوچک تر 7.9 اینچی معرفی شد.

سال 2013 : آیپد ایر با تراشه 64 بیتی A7، طراحی نازک تر و سبک تر و حاشیه های باریک تری رونمایی شد.

سال 2014 : آیپد ایر 2 با حسگر اثر انگشت معرفی شد.

سال 2015 : iPad پرو با صفحه نمایش بزرگ 12.9 اینچی رتینا اپل، پشتیبانی از Apple Pencil و Smart Keyboard ، تراشه A9X و چهار بلندگو معرفی شد.

سال 2017 : iPad نسل پنجم به عنوان یک دستگاه ابتدایی با قیمت پایه 329 دلاری شروع و همان اندازه صفحه نمایش 9.7 اینچی به همراه iPad اصلی معرفی شد. نسل دوم iPad پرو نیز در سال 2017 معرفی و رونمایی شد.

سال 2018 : نسل سوم iPad پرو با حاشیه های بسیار باریک تر، Face ID و اتصال USB-C، و یک طراحی کاملا دگرگون شده معرفی شد.

سال 2019 : iPad نسل هفتم از یک صفحه نمایش 9.7 اینچی به 10.2 اینچی تبدیل شد و پشتیبانی کامل از صفحه کلید هوشمند را به دست آورد.

سال 2020 : نسل چهارم آیپد پرو با معرفی اسکنر LiDAR رونمایی شد. همچنین نسل چهارم آیپد ایر نیز مجدد طراحی شد تا شبیه برادر بزرگ ترش آیپد پرو شود.

در این سال ها اپل همیشه تمام تلاشش را برای معرفی ویژگی جدید و نوآورانه ای را برای نسل های مختلف آیپد داشته است. طبق شایعات اپل نسل جدید آیپدهایش را با نمایشگر Mini-LED، پشتیبانی از شبکه های سریع تر 5G و تراشه A14X در نیمه اول سال جاری میلادی معرفی خواهد کرد.

نظر شما درباره نسل های مختلف آیپد اپل چیست؟ به نظرتون آیپد دستگاه موفقی بوده است و توانسته کاربرانش را راضی کند؟

نوشته آیپد 11 ساله شد اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code