جف بزوس مدیرعامل آمازون استعفا می دهد
1 min read

جف بزوس مدیرعامل آمازون استعفا می دهد

جف بزوس، بنیان گذار آمازون قرار است از سمت مدیرعاملی این غول تجارت الکترونیکی که حدود 30 سال پیش آن را در پارکینگ خانه اش تاسیس کرد، استعفا دهد.

جف بزوس :

اندی جسی قرار است جایگزین جف بزوس به عنوان مدیرعامل آمازون شود. وی هم اکنون مدیر سرویس های تحت وب آمازون است. با این حال بزوس ریاست هیات مدیره آمازون را در اختیار خواهد داشت، اقدامی که طبق گفته آقای بزوس، به وی «وقت و انرژی» می‌دهد تا روی سایر مشاغلش تمرکز کند.

این انتقال منصب قرار است در سه ماهه سوم سال جاری میلادی صورت گیرد. جف بزوس در نامه ای به کارکنان آمازون تاکید کرد با حضور در هیات مدیره، درگیر اقدامات مهم آمازون خواهد بود اما هم زمان وقت و انرژی لازم برای تمرکز روی فعالیت های دیگر خود را نیز خواهد داشت.

جف بزوس از سال ۲۰۱۷ میلادی تاکنون همواره ثروتمندترین فرد جهان بود و پس از وی بیل گیتس، بنیان گذار مایکروسافت و برنار آرنو، مالک شرکت محصولات لوکس لویی ویتون، در جایگاه های دوم و سوم این رده بندی قرار داشتند. با این حال ماه گذشته ایلان ماسک، مدیر و سهام دار شرکت خودروسازی تسلا از سوی نشریه بلومبرگ به عنوان ثروتمندترین شخص جهان معرفی شد و جای بزوس را گرفت.

سهام شرکت آمازون در سال گذشته بیش از ۷۳ درصد رشد داشت که این رشد با شیوع ویروس کرونا و آغاز قرنطینه عمومی ادامه یافت. خانه نشینی مردم استقبال آن ها از خریدهای آنلاین را افزایش داد و همین امر ادامه سیر صعودی ارزش سهام شرکت آمازون را بیمه کرد.

جف بزوس بارها صحبت از بازنشستگی زودتر از موعد خود را به میان آورده بود و گفته بود که می خواهد سال های باقی مانده از عمرش را در آرامش و به دور از هیاهوی مسایل اقتصادی بگذراند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code