فناوری ۴ نانومتری سامسونگ در مودم های 5G جدید کوالکام استفاده شده است

بخش تراشه سازی سامسونگ در سال گذشته سفارش بزرگی برای تولید پردازنده Snapdragon 888 با استفاده از فرآیند ۵ نانومتری به دست آورد. به نظر می رسد اکنون شرکت کره ای سفارش دیگری از کوالکام برنده شده است. طبق گزارش Sammobile فناوری ۴ نانومتری سامسونگ در مودم های 5G جدید کوالکام استفاده شده است. گفته می شود که سامسونگ به زودی با مراحل ساخت پیشرفته تر، آماده خواهد شد.

فناوری ۴ نانومتری سامسونگ

کوالکام روز گذشته دو مودم 5G جدید – Snapdragon X62 و Snapdragon X65 – را معرفی کرد و با استفاده از فرایند 4nm ساخته شده اند. در حالی که این شرکت هنوز مشخص نکرده است که چه شرکتی تراشه های جدید 5G را تولید می کند وب سایت AnandTech معتقد است که آنها با استفاده از فرآیند 4nm (4LPE) سامسونگ ساخته شده اند. این می تواند یک نسخه بهبود یافته از روند فعلی 5nm (5LPE) باشد.

کوالکام اسنپدراگون X65 اولین مودم 5G در جهان است که می تواند سرعت دانلود تا 10Gbps را داشته باشد. کوالکام تعداد باند های فرکانسی و پهنای باند قابل استفاده در تلفن های هوشمند را افزایش داده است. در محدوده فرکانس زیر 6 گیگاهرتز، پهنای باند از 200 مگاهرتز به 300 مگاهرتز افزایش یافته است که 50٪ بهبود ایجاد است. در محدوده فرکانس mmWave ، پهنای باند از 800 مگاهرتز به 1000 مگاهرتز افزایش یافته است و از باند TDD 41GHz n259 پشتیبانی می کند.

اسنپدراگون X62 نسخه اقتصادی از مودم اسنپدراگون X65 است. پهنای باند طیف زیر 6GHz آن 120 مگاهرتز و پهنای باند mmWave 300 مگاهرتز است. این مودم 5G برای استفاده در تلفن های هوشمند ارزان قیمت هدف گذاری شده است. هر دو مودم 5G جدید در حال حاضر توسط برندها در حال آزمایش هستند و ما می توانیم انتظار داشته باشیم که اواخر امسال در تلفن های هوشمند ظاهر شوند.

نظر شما درباره این همکاری سامسونگ و کوالکام چیست؟

نوشته فناوری ۴ نانومتری سامسونگ در مودم های 5G جدید کوالکام استفاده شده است اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code