آیا شیائومی ماشین خواهد ساخت؟

امروز 6park گزارش داد که گروه شیائومی تصمیم به ساخت یک ماشین گرفته و آن را به عنوان یک تصمیم استراتژیک قلمداد می کند. اما از طرف دیگر، شکل و مسیر خاص ساخت خودروی شیائومی هنوز مشخص نشده است و هنوز هم ممکن است تغییرهایی وجود داشته باشد. پس بعید نیست که شیائومی ماشین بسازد اما خیلی نباید هیجان زده شد.

ماشین شیائومی

تحت تأثیر این خبر، سهام هنگ کنگِ گروه شیائومی 11.81٪ افزایش یافت و پس از آن اندکی افت کرد. از زمان بسته شدن، سهام شیائومی در هنگ کنگ به 30.65 دلار هنگ کنگ رسید که 6.424 درصد افزایش داشت.

با این حال، جالب است که شیائومی پاسخ خاصی نداد. این فقط گفت: “صبر کنید و ببینید”.

افراد نزدیک به شیائومی می گویند ما نشنیده ایم که شیائومی قصد ساخت اتومبیل داشته باشد.

پس از خبر تصمیم شیائومی مبنی بر ساخت خودرو، رسانه ها بلافاصله با بسیاری از افراد نزدیک به شیائومی و لی جون تماس گرفتند و شنیدند که آنها اخباری مبنی بر اینکه شیائومی قصد دارد ماشین بسازد نشنیده اند.

چرا شیائومی دلیلی برای ساخت خودرو ندارد؟

یکی از نزدیکان شیائومی مستقیماً اظهار داشت که دلیلی برای ساخت خودروی شیائومی وجود ندارد. وی نکات کلیدی زیر را ذکر کرد:

۱- شیائومی هنوز فرصت های زیادی در بازار گوشی های هوشمند دارد. پس از قطع شدن تولید تراشه هواوی، تولید گوشی های هوشمند ناکافی بود و فضای زیادی را در بازار داخلی ایجاد کرد. در عین حال، در اروپا، هواوی نیز در روند کاهشی قابل توجهی قرار دارد. فروش تلفن های هوشمند شیائومی فضای زیادی برای رشد در چین و خارج از کشور دارد. شیائومی باید بازار اصلی خود را در اولویت قرار دهد.

۲- برخلاف بایدو، شیائومی در زمینه های رانندگی خودکار و اینترنت وسایل نقلیه سرمایه گذاری زیادی ندارد و در هوش خودرویی رقابت اساسی ندارد.

۳- اتومبیل سیستم ریخته گری کاملی ندارد. و دشواری ساخت اتومبیل در یک کارخانه خود-ساخته و تولید یک تلفن هوشمند به مانند یکدیگر نیست. استفاده مجدد از تجربه شیائومی در زمینه تولید تلفن های هوشمند، برای ساخت خودرو دشوار است.

۴- اگر هم اكنون ساخت اتومبیل را شروع كنید، اولین در سال ۲۰۲۵ به بازار می آیند. در آن زمان، ارتش اتومبیل های الکتریکی شرکت های اتومبیل سازی سنتی مانند فولکس واگن و تویوتا قبلاً وارد عمل شده است. رقابت برای برندهای جدید برای شرکت های سنتی خودرو دشوار است. بازیکنان جدید اتومبیل مانند Xiaopeng ، Weilai و Ideal فرصت را غنیمت شمرده و در هنگام تصاحب بازار خاصی در حالی که شرکت های اتومبیل سازی سنتی ماشین الکتریکی آس ندارند، پیشقدم می شوند.

احتمال ورود شیائومی از طریق خرید یک شرکت خودروسازی

در آخر، وی همچنین تأکید کرد که اگر شیائومی اصرار به ساخت خودرو داشته باشد، احتمال ورود شیائومی از طریق خرید یک شرکت خودروسازی بیشتر است. بنابراین امکان توسعه محصول خود از پایه بسیار کم است.

شیائومی قبل از اینکه سرانجام تصمیم به ساخت خودرو بگیرد، پیش از این در زمینه خودرو یکی پس از دیگری هماهنگی هایی انجام داده است. در سال ۲۰۱۴، شیائومی در تولید کننده نقشه Kay Rucker سرمایه گذاری کرد. در سال 2015 و 2016 ، لی جون ، از طریق Shunwei Capital ، به طور متوالی در شرکت های جدید ساخت اتومبیل های داخلی Weilai و Xiaopeng Motors سرمایه گذاری کرد.

اما همه آنها بر روی سرمایه گذاری مشترک تمرکز کردند. از آن زمان، Shunwei Capital در Xiaopeng Motors در سال 2019 سرمایه گذاری کرده است. علاوه بر این، در سال 2019 ، مرکز تحقیق و توسعه مسافرتی مرسدس بنز چین و دستیار صوتی هوشمند شیائومی ، “Xiao Ai” همکاری کردند.

پس از آن، شیائومی همچنین علامت تجاری “Xiaomi Auto Union” را ثبت کرد. در حال حاضر روند کلی خودروهای برقی هوشمند فرا رسیده است. تسلا و شرکت های جدید خودروسازی مورد توجه قرار گرفته اند.

اپل ، گوگل ، آمازون ، بایدو و سایر غول های فناوری و اینترنت به طور فعال در حال استقرار هستند. حتی دشوارتر است که شیائومی ، که کار خود را در زمینه تولید آغاز کرده ، کاری انجام دهد. بنابراین ، ما اخبار را به صورت شیائومی که گاه به گاه ماشین سازی می کند ، خواهیم شنید. اما این بدان معنا نیست که در آینده ای نزدیک شاهد خودروهای شیائومی خواهیم بود.

نظر شما چیست؟ شیائومی ماشین خواهد ساخت؟ و اگر اینطور شود، جذاب خواهد بود؟

نوشته آیا شیائومی ماشین خواهد ساخت؟ اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code