چرا گلکسی S20 FE انتخاب بهتری نسبت به گلکسی +S10 است؟

طرفداران سامسونگ از این نعمت برخوردار هستند تا از میان رنج گسترده ای از گوشی ها با مشخصات و قیمت های مختلف، گوشی مورد نظر خود را انتخاب کنند. بنابراین اگرچه در حال حاضر سری گلکسی اس ۲۱ به عنوان پرچمدار این شرکت محسوب می شود، اما تنها گزینه خوب موجود نیست. گلکسی +S10 و گلکسی S20 FE هر دو از گوشی های مورد علاقه طرفداران هستند و اگرچه هرکدام جاذبه های خاص خود را دارند، امروز ما بر روی دلایلی متمرکز خواهیم شد که سبب می شود فردی در هنگام خرید یک پرچمدار اقتصادی گلکسی S20 FE را به گلکسی +S10 که اندکی قدیمی تر است ترجیح دهد.

چرا گلکسی S20 FE انتخاب بهتری نسبت به گلکسی +S10 است؟

به عصر صفحه نمایش های ۱۲۰ هرتز خوش آمدید

در بین این دو گوشی تنها گلکسی S20 FE است که به لطف صفحه نمایش سوپر امولد ۱۲۰ هرتز خود می تواند محتوا را با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه نمایش دهد. پنل Dynamic AMOLED استفاده شده در گلکسی +S10 دارای نرخ به روزرسانی ۱۲۰ هرتز می باشد و اگرچه ۶۰ فریم بر ثانیه نیز برای یک تجربه روان در سرتاسر رابط کاربری کافی به نظر می رسد، ولی با این وجود، این مقدار نصف عددی است که صفحه نمایش گلکسی S20 FE از پس آن برمی آید.

بازی های موبایلی که از نرخ به روزرسانی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می کنند، بسیار روان تر به نظر خواهند آمد و برنامه های سنگین سه بعدی نیز بهتر اجرا خواهند شد. البته این مساله تنها به خاطر پنل ۱۲۰ هرتز نیست بلکه به این خاطر است که گلکسی S20 FE با تراشه جدیدتر، قوی تر و بهیته تری عرضه شده است. این مساله ما را دومین دلیلی می رساند که چرا گلکسی S20 FE گزینه بهتری در مقایسه با گلکسی +S10 است.

تراشه جدیدتر و فرصتی برای استفاده از کوالکام افسانه ای

پرچمدار اقتصادی سامسونگ حدودا یک و نیم سال پس از معرفی گلکسی +S10 به بازار عرضه شد و همانطور که انتظار می رفت، با سخت افزار جدیدتر از جمله پردازنده جدیدتر همراه شد. پردازنده این دستگاه قوی تر و بهینه تر است ولی مهتر از همه اینبار خبری از عرضه متفاوت گوشی با اسنپدراگون و اگزینوس در مناطق مختلف نیست.

هر کسی که گلکسی S20 FE را خریداری کند، فارغ از محل خریداری، تراشه اسپندراگون ۸۶۵ را به عنوان قلب تپنده گوشی دریافت خواهد کرد  و  کاربرانی که به سراغ نسخه LTE بروند، با اگزینوس ۹۹۰ مواجه خواهند شد. این بدین معنی است که خریداران گلکسی در مناطقی که تراشه اگزینوس عرضه می شده است، بالاخره می توانند کوالکام اسنپدراگون را هم تجربه کنند، البته به شرطی که نسخه 5G گلکسی S20 FE را خریداری کنند.

باتری بزرگتر با شارژر سریع تر

باتری گلکسی S20 FE می تواند حتی با وجود فعال کردن حالت نرخ به روزرسانی ۱۲۰ هرتز، یک روز کامل دوام بیاورد. و این یک دستاورد مهم تلقی می شود زیرا مدل پایه گلکسی S21 از انجام این کار عاجز است. مشخصا اگر خود را به نرخ به روزرسانی ۶۰ هرتز محدود کنید، می توانید مدت زمان بیشتری را از باتری ۴۵۰۰ میلی آمپری دستگاه انتظار داشته باشید، اما این کار ضرورتی ندارد.

این پرچمدار اقتصادی نه تنها از یک باتری بزرگتر – ۴۵۰۰ میلی آمپر- در مقایسه با باتری ۴۳۰۰ میلی آمپری که در گلکسی S10+ قرار دارد، استفاده می کند، بلکه شارژ ۲۵ وات تعبیه شده برای این دستگاه نیز سریع تر از نمونه ۱۵ وات گوشی رقیب است. در کل میتوان گفت که باتری گلکسی S20 FE دیرتر خالی می شود و زودتر شارژ می شود. باید افزود که هر دو گوشی از شارژ بی سیم ۱۵ وات و شارژ معکوس بی سیم ۴.۵ وات پشتیبانی می کنند.

دوربین تله فوتو بهتر با زوم اپتیکال بهبود یافته

یک تجربه عکاسی فوق العاده بهبود یافته لزوما دلیل شما برای انتخاب گلکسی S20 FE به جای گلکسی +S10 نخواهد بود، زیرا هر دو دستگاه کیفیت دوربین مشابهی را ارائه می کنند. یک ویژگی که می تواند تفاوت قابل توجهی در تجربه واقعی کاربر ایجاد کند، دوربین تله فوتو استفاده شده در گلکسی S20 FE است.

درست است که در مقایسه با نمونه ۱۲ مگاپیکسلی گلکسی +S10، گلکسی S20 FE  از رزولوشن پایین تر ۸ مگاپیکسل استفاده می کند. اما از زوم اپتیکال سه برابری در مقایسه با زوم ۲ برابری رقیب بهره می برد و نتیجه ترکیب کلی نیز حتی در هنگام زوم ۱۰ برابری هیبریدی فوق العاده است.

گزینه حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی و  نسخه سیستم عامل جدیدتر

این مورد چیزی نیست که هر خریدار بالقوه ای به آن اهمیت بدهد اما اگر فکر می کنید حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت کافی نیست و حافظه ۵۱۲ گیگابایت و یک ترابایت نیز زیاد است، گلکسی S20 FE گزینه مناسب شما خواهد بود. گلکسی S20 FE با گزینه های حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی عرضه شده است، در حالی که گزینه های طرف مقابل ۱۲۸ گیگابایت، ۵۱۲ گیگابایت و یک ترابایت هستند. البته هر دو دستگاه از درگاه کارت حافظه microSD پشتیبانی می کنند.

مورد دیگری که باید در نظر گرفت نسخه سیستم عامل اندکی جدیدتری است که در گلکسی S20 FE قرار داده شده است. در ابتدای کار گلکسی S20 FE به جای اندروید ۹، با اندروید ۱۰ عرضه شد و اگرچه هر دو دستگاه به اندروید ۱۱ به روزرسانی شده اند، اما گلکسی S20 FE اندروید ۱۳ را هم دریافت خواهد کرد. درحالی که سامسونگ پس از اندروید ۱۲، به روزرسانی نرم افزاری اصلی دیگری را برای گلکسی +S10 عرضه نخواهد کرد.

پرچمدار اقتصادی در رنگ های بیشتری عرضه شده است و  بیشتر در دسترس است

آخرین و احتمالا کم اهمیت ترین دلیلی که می توان برای ترجیح گلکسی S20 FE به گلکسی +S10 بیان کرد این است که گلکسی +S10 به صورت محدود تری در دسترس قرار دارد. دو سال از عمر گلکسی +S10 می گذرد و دیگر نمیتوان همچون گذشته، به آسانی آن را تهیه کرد. در برخی بازار ها سامسونگ در حال فروش گوشی های کارکرده خود است و ممکن است بتوانید از طریق اپراتور خود یکی را تهیه کنید، اما تضمینی در این رابطه وجود ندارد.

همچنین این بدین معنی است که اگر حتی بتوانید یک گلکسی +S10 خوب هم پیدا کنید، گزینه های زیادی برای انتخاب رنگ نخواهید داشت. در عوض گلکسی S20 FE در چندین رنگ عرضه شده است -دقیق تر بگوییم ۶ رنگ- و در حال حاضر سامسونگ آنها را در تمامی بازارها عرضه کرده است.

آیا شما به دنبال خرید یک گوشی گلکسی هستید؟ کدام یک از این دو مدل را خریداری خواهید کرد و چرا؟

نوشته چرا گلکسی S20 FE انتخاب بهتری نسبت به گلکسی +S10 است؟ اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code