شبکه 5G همراه اول در مشهد

شبکه 5G همراه اول در مشهد راه اندازی شد. این خبری بود که محمدجواد آذری جهرمی، وزیر جوان ارتباطات؛ امشب یکشنبه، در صفحه اینستاگرام خود نوشت: در شب میلاد امام جواد (ع)، حرم مطهر رضوی و همچنین کارخانه نوآوری مشهد، تحت پوشش تلفن همراه نسل پنجم و اینترنت پرسرعت 5G همراه اول قرار گرفت.

شبکه 5G همراه اول در مشهد

اجرا لوگو همراه اول با پهپاد در آسمان مشهد

وزیر ارتباطات گفت: فردا رونمایی اصلی انجام خواهد شد و مشترکین همراه اول در مشهد نیز از شبکه 5G همراه اول برخودار خواهند شد. امروز صبح نیز شاهد رونمایی شبکه 5G ایرانسل در شهر شیراز بودیم. حالا پس از تهران و شیراز نوبت به مشهد مقدس رسیده است.

اجرا لوگو 5G توسط همراه اول با پهپاد در آسمان مشهد

اجرا لوگو 5G توسط همراه اول با پهپاد در آسمان مشهد

اولین شبکه نسل پنجم ارتباطی ایران مردادماه امسال، توسط وزارت ارتباطات و به صورت پایلوت در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات راه اندازی شد.

مرحله اول این تکنولوژی به صورت پایلوت در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات راه اندازی شده و پس از طرح پایلوت، پنج نقطه از شهر تهران با مشارکت اپراتورهای همراه اول و ایرانسل به نسل پنجم ارتباطات مجهز شدند. ادامه این روند تا تجهیز کامل کشور در دستور کار اپراتورها قرارگرفت.

شبکه 5G همراه اول در مشهد

شبکه 5G همراه اول در مشهد

فرآیند مطالعاتی 5G از دو سال قبل آغاز و بر اساس آن نقشه راه طراحی و تدوین شد. نسل پنجم شبکه ارتباطات، صرفاً یک زیرساخت ارتباطی نیست. فناوری 5G بسترساز زیست‌بوم داخلی برای اقتصاد است که می‌تواند محرک اصلی پیشرفت اقتصاد دیجیتال باشد. زیست‌بومی که کاربردهای فراوان دارد.

یکی از کاربردهای مهم نسل پنجم ارتباطات بحث جراحی از راه دور است که پس از پیاده‌سازی کامل نسل پنجم ارتباطات می‌تواند ارائه خدمت به‌صورت عادلانه در همه نقاط جغرافیایی کشور را فراهم کند. در این کاربرد فایو جی، تأخیر نقش حیاتی بر موفقیت‌آمیز بودن عمل دارد.

ورود به بحث خودروی هوشمند و خودران که تحولات تکنولوژی در دنیا نشان داده که این اتفاق خواهند افتاد. این‌که آمادگی لازم برای این کار را داشته باشیم نکته بسیار حائز اهمیت است. اکنون برخی از صنایع از ظرفیت‌هایی که هوش مصنوعی ایجاد کرده است، استفاده می‌کنند اما فایو جی این ظرفیت را فراهم می‌کند که به‌جای ربات بتوان از ربات همکار (Cobot کبات) استفاده کرد. تعداد زیادی ربات که می‌توانند با همکاری یکدیگر محصولی را تولید کنند. این به‌شدت بهره‌وری را افزایش خواهد داد.

بحث راه‌اندازی نسل پنجم تلفن همراه، در راستای اسناد بالادستی شامل اسناد «معماری کلان و اهداف شبکه ملی اطلاعات» قرار دارد و جزو مصوبات شورای عالی فضای مجازی است.

نوشته شبکه 5G همراه اول در مشهد اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code