پژو و رنو به بازار ایران برنمی گردند!

نایب رییس انجمن قطعه سازان در خصوص احتمال بازگشت شرکای خارجی به صنعت خودرو گفت: از این پس شرط ایران برای همکاری با خارجی ها ، پذیرفتن تولید خودرو با سطح بالای داخلی سازی است. در این صورت باید بازگشت پژو و رنو را به ایران منتفی دانست.

بازگشت پژو و رنو

اصغر خسروشاهی، نایب رییس انجمن قطعه سازان؛

در خصوص احتمال بازگشت شرکای خارجی به صنعت خودرو گفت: از آن جا که پژو و فیات با سرمایه گذاران آمریکایی اقدام به ایجاد جویت ونچر کرده ممکن است در صورت برجامی دوباره، دیگر سیاست قبلی را نداشته باشد ضمن آن که ایران نیز رویکرد قبلی را نسبت به این شرکت نخواهد داشت.

نایب رییس انجمن قطعه سازان با تاکید بر این که از این پس شرط ایران برای همکاری با خارجی ها از جمله پژو و رنو ، پذیرفتن تولید خودرو با سطح بالای داخلی سازی است، تصریح کرد: بررسی ها نشان می دهد که شرکت های چینی برای ورود به بازار ایران بسیار راغب هستند و احتمال می رود شرکت های اروپایی در این مرحله وارد بازار ایران نشوند.

پژو و رنو

خسروشاهی ادامه داد: سیاست ایران نیز نباید این باشد که بازار به راحتی در اختیار خارجی ها قرار گیرد بنابراین بهترین گزینه فعلی برای همکاری، شرکت های چینی دارای فناوری تولید خودرو به صورت جوینت ونچر است.

جمعی از قطعه سازان کشور امروز در نشستی خبری با اعلام اینکه مطالبات قطعه سازان از خودروسازان به بالای 30 هزار میلیارد تومان خبر رسیده است اعلام کردند چالش بزرگ قطعه سازان برای سال آینده است که چه اتفاقی می افتد و خودروسازان با این زیان و ضرر هنگفت سالانه تا چه زمانی قادر به تحمل و ادامه فعالیت خواهند بود و آیا بانک ها و متولی سیاستگذاری مالی کشور خواستار تزریق تسهیلات و حمایت از این صنعت هستند یا اینکه شاهد نابودی صنعت خواهیم بود.

اصغر خسروشاهی در این نشست خبری با اشاره به سال جهش تولید و تلاش قطعه سازان با هدف تحقق این شعار گفت: بر این اساس نسبت به سال گذشته با وجود همه مشکلات بیش از 20 درصد رشد تولید را شاهد بوده ایم‌ هرچند که این روند مورد رضایت قطعه سازان نیست.

نوشته پژو و رنو به بازار ایران برنمی گردند! اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code