افزایش قیمت اینترنت در سال ۱۴۰۰ و اختصاص آن به صدا و سیما و غیره؟ داستان چیست؟
1 min read

افزایش قیمت اینترنت در سال ۱۴۰۰ و اختصاص آن به صدا و سیما و غیره؟ داستان چیست؟

داستان افزایش قیمت اینترنت موضوعی است که در سال ۱۴۰۰ کاملا مورد انتظار است. با این حال امروز مجلس تصویب کرد که درآمد دولت از اپراتورها افزایش پیدا کند. این تقریبا مساوی با افزایش قیمت اینترنت و اختصاص آن به صدا و سیما و غیره است. داستان اما چیست؟

افزایش قیمت اینترنت در سال ۱۴۰۰

با توییت وزیر جوان در توییتر (که در ایران فیلتر است) اعلام شد که مجلس قصد تصویب مصوبه ای بر دارد و بر مبنای آن شاهد افزایش قیمت اینترنت در سال ۱۴۰۰ خواهیم بود. این هزینه به صدا و سیما و برای امور نظارتی تعلق خواهد گرفت. البته که دستگاه های دیگری هم از این درآمد نفع خواهند برد.

به توصیف وزیر ارتباطات، این سبب افزایش چشم گیر قیمت بسته اینترنت اپراتورها خواهد شد. تصویر و متن توییت وزیر جوان را پایین تر می توانید ببینید:

امیدوارم امروز نمایندگان محترم مجلس با مصوبه کمیسیون تلفیق، مبنی بر افزایش سه هزار میلیارد تومانی مالیات اپراتورها و اختصاص آن به برخی دستگاهها از جمله صداوسیما برای امورات نظارتی، مخالفت کنند. تصویب این بند در تبصره ۶ بودجه باعث افزایش چشمگیر قیمت بسته‌های اپراتورها خواهد شد.

افزایش قیمت اینترنت

هر چند در متن این افزایش حق السهم دولت از اپراتورها عنوان شده که ۱۰٪ افزایش وجود خواهد داشت، وزیر ارتباطات مشخص نکرد که این ۱۰ درصد چرا باید سبب افزایش قیمت چشمگیر در بسته های اینترنت شود.

پس از آن مجتبی رضا خواه، عضو کمیسیون تلفیق مجلس گفت:

مصوب کردیم که درآمد دولت از اپراتورها ۱۰% افزایش پیدا کند.

همچنین به ادعای وی:

این افزایش درآمد صرف ایجاد زیرساخت و توسعه شبکه‌های مرتبط با تلفن همراه خواهد شد.

او می گوید قیمت اینترنت در سال ۱۴۰۰ افزایش پیدا نخواهد کرد.

به این ترتیب از آن جا که ما پیش از این هم انتظار افزایش قیمت اینترنت در سال ۱۴۰۰ را داشتیم، اما با این اظهار نظرهای متناقض که مشخصا هیچ کدام دقیق و منطقی نیستند، نمی توان گفت که انتظار چقدر افزایش قیمت را باید داشته باشیم.

نظر شما درباره این مصوبه نمایندگان مجلس (نمایندگان انتخاب شده توسط ما که قرار است صدای ما در سیستم باشند) چیست؟

نوشته افزایش قیمت اینترنت در سال ۱۴۰۰ و اختصاص آن به صدا و سیما و غیره؟ داستان چیست؟ اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code