1 min read

ایلان ماسک : سرعت اینترنت Starlink به ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه می رسد

مدیر عامل اسپیس ایکس، ایلان ماسک، قول داده است که سرعت سرویس اینترنت ماهواره ای شرکت Starlink در اواخر سال جاری افزایش چشمگیری خواهد داشت. این خبر برای کسانی که کیت بتای اینترنت Starlink را پیش خریدکرده بودند، یک خبر دلگرم کننده است.

سرعت اینترنت Starlink دوبرابر می شود و به ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه می رسد

ماسک این ادعا را در جواب به یکی از کاربران توئیت کرد. این کاربر سرعت اینترنتش را بعد از راه اندازی اولیه دیش و روتر پست کرده بود و ماسک در جواب گفت: « اواخر امسال، سرعت دوبرابر می شود و تا ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه می رسد و پینگ به ۲۰ میلی ثانیه کاهش می یابد.»

استارلینک به تازگی برنامه آزمایشی بتای خود را گسترش داده است و از عموم مردم دعوت کرده است که مبلغ ۹۹ دلار برای کیتی که شامل آنتن دیش و روتر می شود، ودیعه بگذارند.

همان کاربر به ایلان ماسک پاسخ داد که در تست سرعت، سرعت ۷۷ مگابیت بر ثانیه و پینگ ۴۴ میلی ثانیه بوده است. یک بار دیگر هم تست سرعت گرفتند و این بار سرعت به ۱۳۰ مگابیت بر ثانیه رسید، با این تفاوت که این بار در کنار روتر ایستاده بودند.

در حال حاضر، وب سایت Starlink سرعتی بین ۵۰ تا ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه را قول داده است. این سرعت با تست سرعت کاربر توئیتر مطابقت دارد. نظرات ماسک در توئیتر نشان از این ادعا دارد که با رشد شبکه استارلینک، سرعت اینترنت نیز به طرز چشمگیری افزایش می یابد.

با این حال، به یاد داشته باشید که درباره ایلان ماسک صحبت می کنیم! او در گذشته ادعاهای عجیب تری هم داشته است، مانند شناور کردن یک ماشین تسلا رودستر در فضا یا اینکه گفته است ۷۰ درصد مطمئن است که به مریخ می رود.

گفته می شود که نظرات ماسک در مورد بهبود سرعت اینترنت Starlink بر پایه واقعیت است و ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه خیلی دور از دسترس نیست. اما با توجه به ویژگی های عجیب و غریب ماسک بهتر است که حرف های او را خیلی جدی نگیریم.

وی در پاسخ به یک توئیت دیگر که درباره مناطق تحت پوشش Starlink پرسیده بود، اینگونه پاسخ داد: «تا پایان امسال بیشتر مناطق زمین و تا پایان سال بعد همه ی کره زمین تحت پوشش در می آید و پس از آن به تقویت پوشش ها می پردازیم.»

مطمئنا این یک هدف خیلی بزرگ است و ماسک در همان توئیت درباره برتری اینترنت همراه برای مناطقی با تراکم جمعیت بالا صحبت کرد و ذکر کرد که اینترنت Starlink برای مناطقی با تراکم جمعیت کم یا متوسط مناسب است. بنابراین روستاها که از طریق اینترنت همراه یا اینترنت کابلی به اینترنتی مطمئن و سریع دسترسی ندارند، می توانند از Starlink استفاده کنند.

در حالی که بعضی ها در ابتدا در مورد برنامه های ماسک برای اینترنت ماهواره ای شک داشتند، Starlink نشان داد که این برنامه ها خیال و وهم نبوده است. اسپیس ایکس روی این پروژه به سختی کار کرده است و تقریبا یک چهارم ماهواره های فعلی روی مدار را تشکیل می دهد. هدف نهایی، ۱۲۰۰۰ (دوازده هزار) ماهواره است که اینترنتی ازران و پرسرعت را با پوششی به وسعت کره زمین ارائه دهد.

دستاوردهای Starlink تاکنون در ETC ذکر شده است. این شرکت اظهار داشته است که در حال حاضر بیشتر از ده هزار کاربر از برنامه بتا عمومی Starlink بهره می برند و سرعت آن بیشتر از حد انتظار بوده است.

اگر تمایل دارید که از Starlink استفاده کنید، می توانید ۹۹ دلار در وب سایت اسپیس ایکس برای کیت آنتن و روتر ودیعه بگذارید. قیمت کلی آن ۴۹۹ دلار است. این کیت ها در هر منطقه تحت پوشش به تعداد محدودی در اختیار افراد گذاشته می شود. این بدان معناست که بسته به محل زندگی شما، اگر سفارش شما پذیرفته شود می توانید تا اواسط یا اواخر سال ۲۰۲۱ یا سال ۲۰۲۲ کیت خود را دریافت کنید.

باید دید که آیا Starlink می تواند به وعده های خود عمل کند و سرعت اینترنت را بیشتر کند یا خیر. خیلی دوست داریم که ماسک به قول خود عمل کند و برای مناطقی که در حال حاضر اینترنت ضعیف دارند، اینترنت بهتری ارائه دهد.

نوشته ایلان ماسک : سرعت اینترنت Starlink به ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه می رسد اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code